2012-05-05, 21:58
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Jag börjar nästan misstänka att Roonie är på väg att "sluta på topp".

Jag har inte sett honom så här motiverad på väldigt många år, och det kan visserligen vara att livet leker och allt flyter på, men det kan också vara att han har gett sig fan på att lägga ner när han är på tronen. Och vad passar bättre än en vm-titel. Ingen har väl trott att han ska hålla ut lika länga som Davis eller ens Hendry.

Samtidigt så borde han vilja göra ytterligare ett maximum. Gör han ett maximum i finalen kanske detta är det sista vi ser av honom
Citera
2012-05-05, 22:00
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Ronnie ser onekligen starkast ut detta år.
Går finalen över söndag och måndag?

Ja det gör den.

Finalen spelas över fyra sessioner fördelat på två sessioner var
på söndag respektive måndag.
Citera
2012-05-06, 00:16
Medlem
Millediablos avatar
Det kan bli en tät match som väl kan hålla på till tisdagen. Vem minns inte Higgins - Selby finalen där dom likt hålögda mumier släpade sig fram runt bordet. Carter kommer nog att göra bra motstånd, hans defensiv ser stark ut och det långa spelet är bra avvägt. Ronnie har å andra sidan kvaliteer som gör att han sällan hamnar i trubbel förutom då han envisas med att ge bort 9 fouls bara för att han hittat ett sätt att spela som inte fungerar. Jag hoppas på ett skiljeframe 19 - 18 till Ronnie även om jag får se ut som ovannämda mumie på jobbet på tisdag.
Citera
2012-05-06, 01:11
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Det kan bli en tät match som väl kan hålla på till tisdagen. Vem minns inte Higgins - Selby finalen där dom likt hålögda mumier släpade sig fram runt bordet. Carter kommer nog att göra bra motstånd, hans defensiv ser stark ut och det långa spelet är bra avvägt. Ronnie har å andra sidan kvaliteer som gör att han sällan hamnar i trubbel förutom då han envisas med att ge bort 9 fouls bara för att han hittat ett sätt att spela som inte fungerar. Jag hoppas på ett skiljeframe 19 - 18 till Ronnie även om jag får se ut som ovannämda mumie på jobbet på tisdag.

19-18 blir det nog inte, men kanske 18-17
Citera
2012-05-06, 04:21
Medlem
Zenophobias avatar
Nu ska vi ta det lugnt men fett med cred till Kaktus Flaktus som tippade Kapten Carter som guldmedaljist. Flygarn är lätt att underskatta men han har så många sköna frames i kroppen, som välplacerade slitterbomber för motståndaren. En livsfarlig desperat kroniskt sjuk spelare som Ronnie kommer att få ett helvete att göra sig av med. Carter är ett verkligt hot mot Ronnies drömmar om en fjärde VM-titel.

Och Katus Ronnie kan inte sluta, han har mångåriga miljonkontrakt med alla möjliga, särskilt i Kina. Skulle han sluta nu skulle han få med den kinesiska maffian att göra. Nej tack.
Senast redigerad av Zenophobia 2012-05-06 kl. 04:26.
Citera
2012-05-06, 09:13
Medlem
camejos avatar
Ja, hatten av till flaktus. Obegripligt hur du prickade in det tipset
Citera
2012-05-06, 09:25
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
19-18 blir det nog inte, men kanske 18-17
Jag dålig.
Stor respekt för A.C tipset.
Citera
2012-05-06, 11:52
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Nu ska vi ta det lugnt men fett med cred till Kaktus Flaktus som tippade Kapten Carter som guldmedaljist. Flygarn är lätt att underskatta men han har så många sköna frames i kroppen, som välplacerade slitterbomber för motståndaren. En livsfarlig desperat kroniskt sjuk spelare som Ronnie kommer att få ett helvete att göra sig av med. Carter är ett verkligt hot mot Ronnies drömmar om en fjärde VM-titel.

Och Katus Ronnie kan inte sluta, han har mångåriga miljonkontrakt med alla möjliga, särskilt i Kina. Skulle han sluta nu skulle han få med den kinesiska maffian att göra. Nej tack.

Ja, jag vill inte tro det och förmodligen har du rätt vad gäller Ronnie, men jag kan inte utesluta det helt ändå. Ronnie är en kille som sällan går andras ärenden. Alla minns när han helt oväntat gav upp mot Hendry.

http://www.youtube.com/watch?v=JYjIV54egio

För er som inte kommer ihåg så ger han alltså upp matchen i ställningen 4-1. Detta i först till 9. Nu är detta långt ifrån samma Ronnie som vi ser i årets vm, men det visar att han nog inte låter sig styras allt för mycket av sponsorer eller annat.

(ja, nu vill jag se Carter fortsätta skrälla )
Citera
2012-05-06, 14:10
Medlem
Riktigt trist att Eurosport inte direktsänder eftermiddagens spel, utan enbart kvällens.

Om nu detta är Ronnies sista match () så vill man se allt. Kanske värt köpa ES Player enbart för eftermiddagssessionens skull...
Citera
2012-05-06, 14:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Och nu läser jag detta:
Citat:
Sunday May 06 2012 | Ronnie O'Sullivan put the Crucible on retirement alert again last night as he powered into the Betfred.com World Championship final and warned he was ready to quit snooker.

[...]

"I don't intend to stay in the game long, even though I feel in a lot better place," O'Sullivan said. "I've made that decision and this might -- I'm not saying it is -- be my last time in this tournament."
LÄNK

Man får komma ihåg att Ronnie vid flera tillfällen sagt att han ska lägga av, men när man läser detta samtidigt som ens snooker-guts styrker det så blir man ju inte mindre misstänksam. Ja, ser vi en 147:a i finalen finns risken att det blir hans sista

Nu hoppas vi få se en spännande final som inte skenar iväg redan första dagen. Man har sett både jämna och ojämna vm-finaler och det finns inget större antiklimax än när det slutar efter tre sessioner.

Jag tror på O'Sullivan och tycker han förtjänar vinsten, men jag måste ju bara hålla på Carter nu
Citera
2012-05-06, 15:05
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Då kör vi! Verkar vara grym stämning i The Crucible.

EDIT: Såg Ebdon stå och klappa händerna nu när Carter kom in. Ebdon klappar verkligen händer som en fjolla. Någon som vet vad jag menar?

EDIT 2: Lite turneringsstatistik spelarna emellan.

Pot success: O'Sullivan 93%, Carter 92%
Safety success: O'Sullivan 90%, Carter 85%
Senast redigerad av KaktusFlaktus 2012-05-06 kl. 15:13.
Citera
2012-05-06, 15:54
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Då kör vi! Verkar vara grym stämning i The Crucible.

EDIT: Såg Ebdon stå och klappa händerna nu när Carter kom in. Ebdon klappar verkligen händer som en fjolla. Någon som vet vad jag menar?

EDIT 2: Lite turneringsstatistik spelarna emellan.

Pot success: O'Sullivan 93%, Carter 92%
Safety success: O'Sullivan 90%, Carter 85%

Ja, nu blir det åka av

Missade Ebdons klappande men kan ändå föreställa mig hur gay det var (han är nog lite tänd på Kapten Carter ).

Och vad håller Eurosport på med som visar bmx istället för vm-finalen i snooker .

Tung öppning av Ronnie 2-0. Men Carter kommer att kämpa till sista andetaget.
Senast redigerad av Zenophobia 2012-05-06 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in