2018-03-25, 23:19
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Surrealistiskt att O'Sullivan vinner sin femte rankingtitel för säsongen.

Edit: Tack vare turneringssegern är det nu helt klart att O'Sullivan kommer vara seedad som #2 i VM. (Han hamnar alltså inte på samma halva som Selby.)

Det tackar vi för. Selby har spelat så uselt på sistone så jag har på känn att han, som alltid, blir livsfarlig till VM. Allt annat än minst en semifinal skulle överraska mig i alla fall, trots den pissform han har visat den senaste tiden.
Citera
2018-03-26, 11:55
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Surrealistiskt att O'Sullivan vinner sin femte rankingtitel för säsongen.

Fem är väl rekordet för en säsong som delas av Hendry, Ding, Selby och nu O'Sullivan. Misstänker att Ronnie nu är extra motiverad att vinna en till turnering den här säsongen. (om det nu går att bli extra motiverad för VM)
Citera
2018-03-26, 15:37
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Fem är väl rekordet för en säsong som delas av Hendry, Ding, Selby och nu O'Sullivan. Misstänker att Ronnie nu är extra motiverad att vinna en till turnering den här säsongen. (om det nu går att bli extra motiverad för VM)

Ja, det finns i alla fall två rekord som O'Sullivan kan slå denna säsong: Dels först till sex rankingsegrar på en säsong, dels först över 1 miljon pund i vinstpengar på en säsong. Han vill säkert gärna vinna ett VM ytterligare men undrar om inte de här två rekorden är något han gärna siktar på lite extra, vilket i och för sig bygger på att han vinner minst en av tävlingarna eller i alla fall går långt i båda. Just nu står han alltså på fem segrar och det kanske är sista gången han får en sådan chans att bli ensam på toppen i antalet säsongsvinster i rankingtävlingar.
Citera
2018-03-28, 06:30
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det tackar vi för. Selby har spelat så uselt på sistone så jag har på känn att han, som alltid, blir livsfarlig till VM. Allt annat än minst en semifinal skulle överraska mig i alla fall, trots den pissform han har visat den senaste tiden.
Mannen verkar vara ganska oengagerad dessutom, inga sedvanliga hånflin ens när det inte fungerar och definitivt ingen skyttegravssnooker.
Synd och jag hoppas du har rätt för Selby som spelartyp behövs för att färga VM med många rätt trista bollskuffande personligheter.
Citera
2018-03-30, 11:16
Medlem
Brendan Moore har fått uppdraget att döma VM-finalen. Ett mycket bra val!
Citera
2018-03-31, 16:19
Medlem
TilleyHats avatar
De flesta här har väl glömt Michaela Tabb, apropå domare. Någon som vet vad hon pysslar med nuförtiden?

Jag kan friska upp ert minne med denna bild:

https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/1/photos/19000/michaela-tabb-2-879019.jpg
Citera
2018-04-03, 03:56
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
De flesta här har väl glömt Michaela Tabb, apropå domare. Någon som vet vad hon pysslar med nuförtiden?

Jag kan friska upp ert minne med denna bild:

https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/1/photos/19000/michaela-tabb-2-879019.jpg
Trevlig bild, vad hon gör idag vete tusan. Kanske polerar hon bollarna i hemmets lugna vrå?

Jag tycker vi fått ett par duktiga unga kvinnliga domare senaste tiden. Hon från Kina och sen en blond med glasögon från Tyskland tror jag.
Jag har inte studerat domarnamn nämnvärt så det haltar å det grövsta. Bäst är det ju mindre dom syns men det är aldrig fel med fägring.

Nån som drar igång en Kina Öppna-tråd?
Citera
2018-04-03, 15:10
Medlem
ronnie gör sitt 14:e maximumbreak nu mot slessor. men ser ut som han går mot förlust i själva matchen, slessor spelar imponerande stabilt
Citera
2018-04-03, 16:15
Medlem
liddens avatar
O'Sullivan förlorade med 6-2 mot Slessor. Någon som såg matchen? Var Ronnie så där ointresserad som han kan vara ibland, eller var Slessor riktigt bra?

Selby tog sig vidare, utan att spela bra. Inte ens defensiven var speciellt imponerande i de framen jag såg.
Citera
2018-04-03, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
O'Sullivan förlorade med 6-2 mot Slessor. Någon som såg matchen? Var Ronnie så där ointresserad som han kan vara ibland, eller var Slessor riktigt bra?

Selby tog sig vidare, utan att spela bra. Inte ens defensiven var speciellt imponerande i de framen jag såg.

nej, det var inte putsa-sked-ronnie. han försökte, men spelet fungerade för det mesta inte. slessor var bra de första fyra, bestraffade ronnies misstag. ronnies 147 kom som en blixt från klar himmel efter pausen, men då hade tåget redan gått och slessor kunde stänga matchen efter ett lite nervigt sista frame
Citera
2018-04-03, 20:39
Medlem
TilleyHats avatar
VM i Sheffield är inte så långt borta och redan nu vet vi en del. T.ex. att Ryan Day, Stephen Maguire och Liang Wenbo måste kvala för att ta sig till VM-slutspelet. För de som ligger närmast under så gäller finalplats för Mark King om jag ser rätt, men för t.ex. Joe Perry, Graeme Dott och Yan Bingtao räcker det inte längre med final. De måste vinna hela turneringen. Faktiskt har ju fortfarande flera av de som ligger en bit ner på Cruciblerankingen fortfarande chansen och det får vi tacka rankingsystemet för som belönar en seger i China Open med 225.000 pund. T.o.m. 45:an Fergal O'Brien har en teoretisk chans att nå Sheffield utan kvalspel. Osannolikt, men inte omöjligt.
Citera
2018-04-04, 00:34
Medlem
Glappkontakts avatar
Michaela Tabb är tydligen HeadHuntad av biljarden som domare. Tvivlar på att hon kommer att synas i TV-rutan i samband med snooker igen. Det var tydligen sextrakasserier och kontraktsbrott som fick henne att lämna cirkusen. Men visst är hon med som domare på lite diverse jippon med gubbarna och tror hon hinner med lite poker också.

Det jag säg av Sullivan idag var värre än igår. Osäker på om jag vill säga att han vann. Det var mer motståndaren som förlorade. Hur ofta ser man Ronnie missa uppspelen som han gjorde idag? Jag tror han ansåg att sponsorerna fått valuta för pengarna och förbereder sig för VM.

Ja, jag har tyvärr ledsnat lite på snooker. Men det händer att jag råkar snubbla in på ESP. Är det någon som känner att det är någon talangfull spelare som är på väg att ta sig upp och börja konkurrera om förstaplatsen på allvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in