2007-05-06, 23:04
Medlem
Calleponken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodBolt
Selby är uppenbarligen kraftigt störd
Tagga till nu Mark!!

Precis, dags att tagga till lite nu. Det verkar dock som att alla tidigare frames börjar ta ut sin rätt nu.

Go Selby
Citera
2007-05-06, 23:08
Medlem
camejos avatar
Pi.PFloyd, du hade nästan hela krithistorien på grej förutom att Maguire sprang efter kritan efter att domaren hade gett sitt godkännande, varefter Murphy, efter att Maguire sprungit iväg, gått fram till domaren och förklarat att Maguire nu ska förlora framet. Domaren fattar ingenting till en början, men efter en förklaring av Överste Paragrafryttarn så blir domaren tvungen att gå med på hela petitessen.

Denna händelse och Graeme Dotts gnäll på Steve Davis efter en förlustmatch mot densamma är för mig två skäl till att jag inte kan hålla på varesig Dott eller Murphy.

Angående finalen så verkar Higgins på tok för stark för orutinerade Selby. Maguire - Higgins var nog den moraliska finalen.
Citera
2007-05-06, 23:52
Medlem
Kobra_Kajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Helt underbart gjort av Murphy!
Jag tycker han är en kristen jävla idiot, men det får stå för mig.
Annars tycker i sånna här lägen att det är lämpligt att vara lite sportslig, något som Storsmurfen verkar ha en del problem med.
Citera
2007-05-07, 00:18
Medlem
Jim Divines avatar
12 - 4

Starkt jobbat av Higgins, exemplarisk snooker i sista framet för ikv.
Ser ut att ha segern i sin hand, verkar osannolikt att Selby ska orka komma igen. Mycket bra turnering av honom dock, ska bli mycket intressant att se honom framöver.
Citera
2007-05-07, 09:34
Medlem
Pi.Pfloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Pi.PFloyd, du hade nästan hela krithistorien på grej förutom att Maguire sprang efter kritan efter att domaren hade gett sitt godkännande, varefter Murphy, efter att Maguire sprungit iväg, gått fram till domaren och förklarat att Maguire nu ska förlora framet. Domaren fattar ingenting till en början, men efter en förklaring av Överste Paragrafryttarn så blir domaren tvungen att gå med på hela petitessen.

.

Ja så var det ju, han förlorade framet alltså. Satan vad sur han måste ha varit
Murphy glömde väl att det ska vara en "gentlemanna" sport ...

Blev ju inte någon särskilt rolig start av finalen igår. Såg dock inte hela matchen. Var Higgins grymt bra, eller var det Selby som klantade sig? Får hoppas att Selby är riktigt taggad idag då...
Citera
2007-05-07, 19:23
Medlem
icys avatar
Jag tyckte matchen utvecklades riktigt tråkigt igår. Selby såg ut som en förlorare, och matchen kändes avgjord. Och så denna upphämtning, undrar om inte detta är den mest anmärkningsvärda upphämtningen under VM trots allt. Visserligen inte riktigt ikapp, men nu är det ju match.
Jag trodde Higgins redan vunnit, lite samma känsla som mellan Murphy och Stevens. Med tillägget att Selby såg riktigt butter ut, och jag trodde han mer eller mindre hade gett upp.
Citera
2007-05-08, 08:53
Medlem
GodBolts avatar
Sicken härlig match det blev, en klockren avslutning på ett helt fantastiskt VM!

Nu blir de några tunga snookerfria månader, men nästa säsong bådar gott. Som Kim sa igår, många unga talanger som e på framfart, mina personliga favoriter där e ju Higginson och Selby då.
Citera
2007-05-09, 16:38
Medlem
indens avatar
Rapport från England

Jag har tillbringat de senaste dagarna i England och har således sett semifinaler och final där. Visst kan man tycka att Hartman är kul och en bra kommentator men det jag såg på BBC var helt makalöst. Det var som fotbolls-VM på SVT med mängder av arkivklipp, intervjuer, analyser och lite mer lättsamma inslag i form av en fransk trickshooter som gjorde helt enastående grejer och tittarnas egna trickshots, även dom höll hög klass. Kommentatorerna gjorde sitt bästa för att förklara vad som gick rätt och vad som gick fel men var aldrig "i vägen" för själva njutningen av spelet.

Det roligaste inslaget var innan sista delen av finalen när en kostymklädd Jimmy White gick omkring i en mörk lokal rökandes på en cigarett och berättade om att alla som är i en final vill vinna, att komma tvåa är det värsta som finns. Allt detta ackompanjerat med deprimerande orkestermusik.

Kort och gott, BBC är the shit om man vill se Snooker och till nästa säsong ska jag fan ha det, kosta vad det kosta vill.

När det gäller finalen så var det tråkigt att Selby inte tog det men nu vet han vad som krävs för att vinna och jag tror han kommer tillbaka och gör det inom ett par år.

Nästa säsong tror jag blir en riktig höjdare med Ding, Selby och Carter på top 16.
Citera
2007-05-09, 16:43
insomnias avatar
Låter alldeles utmärkt, men BBC har väl ett antal olika kanaler, vilken är det man måste lägga sina händer på?

BBC är för mig associerat med kvalité, så jag är inte direkt chockerad över detta du rapporterar. Med David Attenborough i spetsen har BBC klämt ur sig de allra bästa dokumentärserierna som finns.
Citera
2007-05-09, 23:06
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Låter alldeles utmärkt, men BBC har väl ett antal olika kanaler, vilken är det man måste lägga sina händer på?

BBC är för mig associerat med kvalité, så jag är inte direkt chockerad över detta du rapporterar. Med David Attenborough i spetsen har BBC klämt ur sig de allra bästa dokumentärserierna som finns.

Det är BBC1 och BBC2 som man måste komma åt. Detta är ju Englands public service-kanaler så dessa visas inte utanför England verkar det som men det ska tydligen gå att få in med parabol som är 2,5 meter i diameter och riktad åt rätt håll. En annan väg skulle kunna vara att visa streamingen via deras hemsida men jag hittar ingen proxy som är bra nog för det.

Det bästa vore ju om dom gjorde en sportkanal på samma sätt som BBC world och BBC prime som sänds över hela världen.
Citera
2007-05-10, 14:33
Medlem
camejos avatar
Och förutom kvaliten på BBC's sändningar medföljer ju tillförlitligheten. Man missar ingen bra snooker, som vi gjorde i detta vm.
Citera
2007-05-10, 17:40
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Det roligaste inslaget var innan sista delen av finalen när en kostymklädd Jimmy White gick omkring i en mörk lokal rökandes på en cigarett och berättade om att alla som är i en final vill vinna, att komma tvåa är det värsta som finns. Allt detta ackompanjerat med deprimerande orkestermusik.

Haha, lysande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in