2007-04-27, 09:25
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzmunken
Sitter just nu och kollar på Hamilton-McCulloch. Känns inte så spännande faktiskt...

Snacka om match i ojämnhet. Ena stunden helt strålande stötar för att sedan sjabbla bort sig alldeles. Det var lite kul när det blev återplacering och domaren inte kunde lägga upp dom igen.
Citera
2007-04-27, 14:27
Medlem
indens avatar
Vad är det som händer mellan Parrott och Murphy egentligen? Det står 8-8 nu men jag har inte sett matchen.
Citera
2007-04-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av char
Vad har hänt med Paul Hunter? Har han dött?

Fan va tragiskt. Det har jag helt missat. Där ser man hur bra jag följt med snookern på sistone.
Citera
2007-04-29, 00:07
Medlem
wzbzs avatar
Såg ni Higgins gula stöt när han körde mot O'Brien?
Vilken match!
Citera
2007-04-29, 09:42
Medlem
icys avatar
Trist. Cykling är ju riktigt trist också, kan förvisso vara lite intressant med bergsetapper och tempo. I övrigt brukar det väl vara typ 1,55 timme sms svarande, och 5 minuters spurt. Och minuters är kanske lite högt räknat. Undrar vad eurosports absurda fascination vid cykel kommer ifrån, troligen för att det är billigt och att få tv-kanaler är ute efter dessa tv-rättigheter. Skulle visserligen tro att det samma gäller snooker, nog inte så många som är ute efter dem. Speciellt inte när kontrakten tecknades, då det först är på senare år som snooker börjat bli populärt.
Eurosport är lite av en kanal som tar sporten som blir över.

Hoppas O'Sullivan tar hem VM förövrigt.
Citera
2007-04-29, 10:03
Medlem
Magnums avatar
En fråga: När anses ett frame vunnit om den som ligger under måste vinna genom att snookra motståndaren ett antal gånger?
Citera
2007-04-29, 12:34
Medlem
Pi.Pfloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
En fråga: När anses ett frame vunnit om den som ligger under måste vinna genom att snookra motståndaren ett antal gånger?

När bara svart boll återstår och det skiljer mer än 7 poäng så anses framet vunnet, om det var det du menade? Annars får man väl hålla på att "snookra" så länge man känner för det...

Damfotboll och cykling får företräde på eurosport Cyklingen kan jag förstå iofs, det kan vara rätt så kul ibland, men damfotboll!?
Citera
2007-04-29, 14:00
Medlem
camejos avatar
Vi kan mycket väl gå miste om 4-5 frames, om Ronnie och Neil är på ordentligt spelhumör. Snacka om att bli blåst på konfekten... igen.
Citera
2007-04-29, 17:15
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi.Pfloyd
När bara svart boll återstår och det skiljer mer än 7 poäng så anses framet vunnet, om det var det du menade? Annars får man väl hålla på att "snookra" så länge man känner för det...

Jo, så långt är jag med. Men ibland avbryts väl framet när ledaren missar och flera bollar ligger på bordet fastän den som är i underläge rent teoretisk kan vinna om han bara snookrar ledaren tillräckligt många gånger samt därefter sänker återstående bollar. Eller tänker jag fel?

Grym stöt nyss när The Rocket lyckades snookra sig själv!
Citera
2007-04-29, 19:26
Medlem
Pi.Pfloyds avatar
aha, ok...är inte alls säker på det, men jag tror inte det står nåt i reglerna om just det. Det finns ju nån "följdregel" om det också. Nåt om att man måste göra en ny snooker varje gång tills det skiljer ett visst antal poäng. Rörigt som bara den är det

Det var nån i en tidigare turnering som frågade samma sak (genom sms), men han fick aldrig nåt svar av herr Hartmann, oväntat nog.... Han är ju inte världsmästare på att ge några svar direkt...Kanske dags för ett nytt försök ikväll? Det svåra är ju att formulera frågan så att han orkar läsa och ge ett svar någorlunda snabbt.

Förövrigt såg "the rocket" vass ut mot Robertsson...

Edit: Att framet ibland avbryts trots att det finns en teoretisk chans för motståndaren (den som ligger under) att vinna, beror nog på att han, loosern, har gett upp. Svårt att se det på tv bara, kamerorna brukar inte hinna visa det...
Citera
2007-04-29, 20:50
Medlem
zyxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi.Pfloyd
aha, ok...är inte alls säker på det, men jag tror inte det står nåt i reglerna om just det. Det finns ju nån "följdregel" om det också. Nåt om att man måste göra en ny snooker varje gång tills det skiljer ett visst antal poäng. Rörigt som bara den är det

Det var nån i en tidigare turnering som frågade samma sak (genom sms), men han fick aldrig nåt svar av herr Hartmann, oväntat nog.... Han är ju inte världsmästare på att ge några svar direkt...Kanske dags för ett nytt försök ikväll? Det svåra är ju att formulera frågan så att han orkar läsa och ge ett svar någorlunda snabbt.

Förövrigt såg "the rocket" vass ut mot Robertsson...

Edit: Att framet ibland avbryts trots att det finns en teoretisk chans för motståndaren (den som ligger under) att vinna, beror nog på att han, loosern, har gett upp. Svårt att se det på tv bara, kamerorna brukar inte hinna visa det...

Ja ofta är det som du säger att motståndaren ger upp.

På tal om Kim, finns en rolig sida med hans floskler. Läs och njut, och glöm ej kolla på bilderna!
http://hem.bredband.net/penzo/kimhartman.htm
Citera
2007-04-30, 14:21
Medlem
camejos avatar
Ronnie helt utspelad från 8-3 till 8-8. Fick inte ens vara med och spela. Ska Robertson faktiskt slå honom för tredje gången i rad? Lär bli en dramatisk upplösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in