2011-12-03, 09:47
Medlem
camejos avatar
Fortsätter min monolog i den här tråden med upplysningen om att UK Championship börjar idag. Turneringenen är säsongens näst största rankingtävling efter VM.

Formatet har kortats ner från först till nio frames till först till 6 frames fram tills finalen som går först till tio. Väldigt trist tycker jag men samtidigt förståeligt. Barry HeRn vill nå en större publik och folk har inte tid eller tålamod med långa matcher.

Jag hoppas bara att VM får behålla sitt nuvarande format.
Citera
2011-12-03, 16:27
Medlem
TilleyHats avatar
Både Ding Junghui och John Higgins vann sina första matcher i UK 2011 med 6-5, ovanligt tufft med tanke på motståndet.
Citera
2011-12-04, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Både Ding Junghui och John Higgins vann sina första matcher i UK 2011 med 6-5, ovanligt tufft med tanke på motståndet.

Higgins såg lugn ut när han väl fick lira.. inga problem, kändes det som... Spelare som McLeod är så Sjuuuuukt tråkiga att titta på.

Skönt att Higgins vann (för turneringens skull), såg dock inget från Junhuimatchen.
Citera
2011-12-04, 09:34
Medlem
camejos avatar
Får rätta mig själv, skrev att alla matcher utom finalen var bäst av 11 frames. Semifinalerna är bäst av sjutton frames.

Davis - O'Sullivan idag, en klassiker med två äkta all time greats. Det borde inte bli jämnt sett till hur bra O'Sullivan har spelat på senare tid.
Citera
2011-12-04, 12:06
Medlem
Blindenbachers avatar
Vart är Kim?
Citera
2011-12-04, 13:33
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Higgins såg lugn ut när han väl fick lira.. inga problem, kändes det som... Spelare som McLeod är så Sjuuuuukt tråkiga att titta på.

Skönt att Higgins vann (för turneringens skull), såg dock inget från Junhuimatchen.

Håller med. Rory McLeod är ingen karismatiker direkt och kanske den tråkigaste snookerspelaren i historien, med viss konkurrens från Alan McManus och Peter Ebdon. Nu pratar jag om deras spelstil, ska jag kanske tillägga. Tänk er en final mellan McManus och McLeod. Brrr.... Den skulle inte bli klar innan pensioneringen.
Citera
2011-12-04, 13:36
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Får rätta mig själv, skrev att alla matcher utom finalen var bäst av 11 frames. Semifinalerna är bäst av sjutton frames.

Davis - O'Sullivan idag, en klassiker med två äkta all time greats. Det borde inte bli jämnt sett till hur bra O'Sullivan har spelat på senare tid.

Steve Davis är verkligen ett fenomen. Han är en multitalang: Spelar 9-ball med hygglig framgång. Spelar schack på bra nivå och tidigare ordförande i Brittiska Schackförbundet. Spelar poker på bra nivå och har cashat flera gånger i WSOP Main Event, etc, etc.

Det är ju inte alltför länge sedan med Davis mått mätt som han besegrade Ronnie i VM. En seger i dag är väl för mycket begärt, men visst vore det kul.
Citera
2011-12-04, 13:52
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindenbacher
Vart är Kim?

Jag vet inte. Tycker han som vikarierar gör ett bra jobb ändå, i början tyckte jag att han försökte imitera Kim för mycket men han har växt på mig.
Citera
2011-12-06, 16:55
Medlem
camejos avatar
Nog måste väl Kim ha noterat att det var en kick på sista röda för O'Sullivan? Det lät som han tyckte O'Sullivan spelade den för löst.

Grym match var det iaf. Trump går från klarhet till klarhet.
Citera
2011-12-06, 22:29
Medlem
Higgins mot Maguire 1-5 nu. Higgins verkar vara ur form. Man kan ju inte vinna alltid. Då blir det Maguire - Trump som möts i semin.
Citera
2011-12-06, 23:18
Medlem
Hmm... 4-5 till Higgins nu. Man skall tydligen aldrig räkna ut honom.
Citera
2011-12-06, 23:33
Medlem
Maguire vann ändå och möter Trump. Även Higgins kan göra misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in