2007-04-24, 23:20
Medlem
camejos avatar
Fan vilken bra match Swail - Williams! 10-9 Swail! Underbart. Helt klart värd segern.

Varit några skrällar i första omgången ändå, även fast Swail - Williams inte var så stor skräll egentligen. Williams blandar för mycket bra och dåligt spel nuförtiden för att vara någon att räkna med. Dohertys förlust mot Allen trodde jag dock aldrig på, inte ens när Allen var ett frame från segern.

Hoppas Day slår Robertson, Ronnie verkar ha problem med den senare!
Citera
2007-04-25, 08:40
Medlem
indens avatar
Jag föredrar ju 10-9 matcher mer än 10-0 även om inte spelet är det bästa alla gånger. Det är kul att se lite nerv och förtvivlan.
Citera
2007-04-25, 16:40
Medlem
zyxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pmannen
Har så jävla svårt att smälta det här med Paul Hunter !
Samma här, gillade denna unga talang enormt mycket!
Kommer ihåg när han äntrade VM och gjorde slavsylta av DAMP Ronnie
Citera
2007-04-25, 21:41
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxz
Samma här, gillade denna unga talang enormt mycket!
Kommer ihåg när han äntrade VM och gjorde slavsylta av DAMP Ronnie

Själv kommer jag ihåg honom för hans insatser i The Masters. Fantastisk spelare för övrigt. Må han vila i frid.

Eurosport prioriterar golf och segling före snooker (DAY-ROBERTSON!!1), snyggt jobbat eurosport. Fy fan vad jag hatar att behöva lita på Eurosport för att kunna se snooker. Ge mig BBC.
Citera
2007-04-26, 00:40
Medlem
Alla älskar vi Kim Hartman!

Måste bege mig in i snookerkonversationen jag med! Det är ju en fantastiskt spännande sport, gillar det verkligen, jag har följt det på TV sedan flera år tillbaks. Studerandet har väl fått lida lite av att jag knappt har missat någon TV-sänd match alls.

"The Rocket" ser het ut, men han är ju nyckfull som få. Har hört att han har det ganska stabilt i privatlivet just nu, vilket jag tror är viktigt för hans sportsliga vidkommanden. Det som talar emot honom som slutsegrare är just den tuffa lottningen. Oavsett hur bra form man är i, så finns det ju alltid en chans att åka ut mot en given spelare i varje given omgång.

Sedan tror jag mycket på Robertson och med det sagt så talar jag emot mitt tidigare resonemang lite grand. Eller så ser man på det hela som att vinnaren mellan "The Rocket" och Robertson står som slutlig vinnare. Det är mitt tips. Så klart finns det många som kan skrälla på ett eller annat sätt. Vem hade till exempel före förra årets turnering trott att Dott skulle vinna? Eller hur såg oddsen ut för Murphy 2005? Någon som jag håller lite som "underdog" är Maguire. Vad tror ni om honom, skulle det inte kunna vara hans tur nu!? Sen är det väl kanske att betrakta som tjänstefel att inte beröra "Kung Henry" och den svårspelade Peter Ebdon....ja, här kan ju jag sitta hela natten och föra en monolog över mina funderingar kring rådande turnering. För att undvika det så bollar jag över till er andra snookerintresserade människor där ute!
Citera
2007-04-26, 08:31
Medlem
Vad har hänt med Paul Hunter? Har han dött?
Citera
2007-04-26, 08:37
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzmunken
Måste bege mig in i snookerkonversationen jag med! Det är ju en fantastiskt spännande sport, gillar det verkligen, jag har följt det på TV sedan flera år tillbaks. Studerandet har väl fått lida lite av att jag knappt har missat någon TV-sänd match alls.

"The Rocket" ser het ut, men han är ju nyckfull som få. Har hört att han har det ganska stabilt i privatlivet just nu, vilket jag tror är viktigt för hans sportsliga vidkommanden. Det som talar emot honom som slutsegrare är just den tuffa lottningen. Oavsett hur bra form man är i, så finns det ju alltid en chans att åka ut mot en given spelare i varje given omgång.

Sedan tror jag mycket på Robertson och med det sagt så talar jag emot mitt tidigare resonemang lite grand. Eller så ser man på det hela som att vinnaren mellan "The Rocket" och Robertson står som slutlig vinnare. Det är mitt tips. Så klart finns det många som kan skrälla på ett eller annat sätt. Vem hade till exempel före förra årets turnering trott att Dott skulle vinna? Eller hur såg oddsen ut för Murphy 2005? Någon som jag håller lite som "underdog" är Maguire. Vad tror ni om honom, skulle det inte kunna vara hans tur nu!? Sen är det väl kanske att betrakta som tjänstefel att inte beröra "Kung Henry" och den svårspelade Peter Ebdon....ja, här kan ju jag sitta hela natten och föra en monolog över mina funderingar kring rådande turnering. För att undvika det så bollar jag över till er andra snookerintresserade människor där ute!

Matchen mellan O'sullivan och Robertson är lite som en final för mig, vill dock se även andra omgången innan jag bestämmer mig för vem som ska vinna.

Det var ju lite lustigt förra året när Dott vann eftersom i stort sett alla skrev, antingen mellan raderna eller rakt ut, att enda anledningen till hans vinst var att alla andra spelade dåligt. Varför hatar alla Dott egentligen? Är det hans lamm-look som stör?

Går det att få in BBC-sport i Sverige? Måste man ha parabol, dreambox eller nåt annat jox?
Citera
2007-04-26, 12:31
Medlem
zyxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Matchen mellan O'sullivan och Robertson är lite som en final för mig, vill dock se även andra omgången innan jag bestämmer mig för vem som ska vinna.

Det var ju lite lustigt förra året när Dott vann eftersom i stort sett alla skrev, antingen mellan raderna eller rakt ut, att enda anledningen till hans vinst var att alla andra spelade dåligt. Varför hatar alla Dott egentligen? Är det hans lamm-look som stör?

Går det att få in BBC-sport i Sverige? Måste man ha parabol, dreambox eller nåt annat jox?
När spelas Robertson - O'sullivan, om allt går som det skall för dem?
Citera
2007-04-26, 13:18
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inden

Jag stör mig på att han alltid ska vara så grinig när han förlorar, klagar på omständigheter (som i grand prix, där var det tydligen helt fel med gruppspel) eller motståndarna (klagade på Steve Davis vid nåt tillfälle har jag för mig, UK 05 kanske det var). Sen stör jag mig också på lamm-looken och hans pre-pubertala röst, haha . Men visst är han bra, i VM förra året var han riktigt bra.

Vet faktiskt inte hur man får in BBC, jag har BBC world på min teve, men där går det ingen snooker.

Citat:
Ursprungligen postat av zyxz
När spelas Robertson - O'sullivan, om allt går som det skall för dem?

Söndag 15.00
Citera
2007-04-26, 20:16
Medlem
zyxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av char
Vad har hänt med Paul Hunter? Har han dött?

Ja. Han insjuknade i en ovanlig sorts magcancer 2005, var tillbaka och spelade lite under början av 2006 för att senare i oktober somna in.
Citera
2007-04-26, 23:37
Medlem
Ja, det är en svårtippad turnering, det kan jag hålla med om. Jag står dock fast vid mina åsikter i tidigare inlägg.

Paul Hunters bortgång var tragisk. Tydligen tog det O´Sullivan hårt. Han är ju en känslig själ och på något sätt tyckte han att meningen med Snooker försvann och det kan man ju förstå. Hunter var dessutom omtyckt av i princip alla på touren och han framstod verkligen som en sympatisk människa. Usch ja...

Sitter just nu och kollar på Hamilton-McCulloch. Känns inte så spännande faktiskt...
Citera
2007-04-27, 00:28
Medlem
maiden_666s avatar
hur går det för mark allen? eller va han heter gillade honom när han spelade mot ken doherty!

Gilbert är en nykomling om jag förstått det rätt? hur går det för honom är han kvar?

någon hemsida där man kan följa hur det går har inte eurosport hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in