2014-05-05, 23:37
Medlem
TilleyHats avatar
Starkt av Selby att vända på matchen. Nu måste Ronnie kvala in till turneringarna framöver. Läge att hänga upp kön kanske?
Citera
2014-05-05, 23:41
Medlem
Glappkontakts avatar
Alla matcher ska ju sluta med en vinnare. Spelmässigt så var den här matchen katastrof, enligt mig.

Återkommer framöver och kanske kastar in något om svensk snooker ibland. U21 ska väl snart starta ...
Citera
2014-05-06, 07:08
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Starkt av Selby att vända på matchen. Nu måste Ronnie kvala in till turneringarna framöver. Läge att hänga upp kön kanske?

Han är topp-16, läser jag i ett snookerforum:

Citat:
Rane

No, it will be based on earnings, so he´ll start well inside top 16. No. 4 I think after Selby, Robbo and Ding. And deserved so.
Citera
2014-05-06, 07:22
Medlem
Skatteskolks avatar
Säger grattis till Mark Selby med snett leende och viss bitterhet i rösten. Han bröt ner O'Sullivan taktiskt och höll på att göra det med sig själv med tanke på alla solklara missar.

Trist men kul för Selby som fick sin trippel crown. Två den här säsongen var oväntat.

När jag vaknade i morse tänkte jag direkt på matchen. La mig 22 igår för jag var så trött. Kände att det fanns något som störde Ronnie. Möjligtvis var det sista turneringen han spelade. Visst. vi har hört det förr.

Tung förlust för honom. Ronnie är alla dagar i veckan en större och mer kompetent spelare än Mark. Fast Robertson slog han ut. Oförkänt titel var det inte men jag unnar Ronnie den mer. Tyvärr fanns inte glöden den här helgen.
Senast redigerad av Skatteskolk 2014-05-06 kl. 08:17.
Citera
2014-05-06, 08:36
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Alla matcher ska ju sluta med en vinnare. Spelmässigt så var den här matchen katastrof, enligt mig.

Återkommer framöver och kanske kastar in något om svensk snooker ibland. U21 ska väl snart starta ...
Kan bara hålla med, verkligen inget skönspel.
Är faktiskt lite besviken på finalen.
Citera
2014-05-06, 08:51
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Kan bara hålla med, verkligen inget skönspel.
Är faktiskt lite besviken på finalen.

Jag med. För att inte säga mycket. Semifinalerna var bättre. Hade teven på i bakgrunden för jag skulle ta igen lite annat jobb som släpar. Spännande och nervig var finalen dock.

Önskar att repriseringen som startar nu om tio minuter slutar annorlunda. Gillar inte Selbys medeltida spel även om det är en taktik som fungerar mot O'Sullivan. Taktiskt sett fungerade det ju.

När jag la mig vann O'Sullivan ett frame med ett century. Såg det som ett gott tecken. När jag vaknade kände jag dock att det här skulle bli som för Matthew Stevens. Nära men ingen seger. Tror att det här kunnat vara Dings mästerskap om han inte så överraskande åkt ut.
Citera
2014-05-06, 09:18
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Jag med. För att inte säga mycket. Semifinalerna var bättre. Hade teven på i bakgrunden för jag skulle ta igen lite annat jobb som släpar. Spännande och nervig var finalen dock.

Önskar att repriseringen som startar nu om tio minuter slutar annorlunda. Gillar inte Selbys medeltida spel även om det är en taktik som fungerar mot O'Sullivan. Taktiskt sett fungerade det ju.

När jag la mig vann O'Sullivan ett frame med ett century. Såg det som ett gott tecken. När jag vaknade kände jag dock att det här skulle bli som för Matthew Stevens. Nära men ingen seger. Tror att det här kunnat vara Dings mästerskap om han inte så överraskande åkt ut.
Du gick knappast miste om att inte se klart det live.
Tycker det verkade något med Ronnie innan dom skulle in, sprang fram och tillbaka och verkade otålig.
Tycke finalen skulle bli underbar, två av spelarna jag gillar bäst.
Tyvärr blev det inte så, hade varit bättre med annan motståndare.
Är forfarande kluven, glad åt Selbys första titel men olycklig att Ronnie inte tog tredje raka och nummer sex totalt.
Citera
2014-05-06, 10:33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Du gick knappast miste om att inte se klart det live.
Tycker det verkade något med Ronnie innan dom skulle in, sprang fram och tillbaka och verkade otålig.
Tycke finalen skulle bli underbar, två av spelarna jag gillar bäst.
Tyvärr blev det inte så, hade varit bättre med annan motståndare.
Är forfarande kluven, glad åt Selbys första titel men olycklig att Ronnie inte tog tredje raka och nummer sex totalt.

Jag nämnde det tidigare i ett inlägg - det är kanske så att Selby blir för tuff för Ronnie att möta i en final? I förra årets VM kunde Ronnie glida genom finalen på ett bananskal. Barry Hawkins är en bra spelare men en Ronnie i form vinner mot Hawkins 7 gånger av 10.

I år blev Ronnie tvungen att avsluta VM med en final mot en av de mest svårslagna spelarna som finns...Selby. En Selby som dessutom gett sig FAN på att äntligen ta VM-titeln!

Det är kanske så att efter en lång stenhård turnering som VM så kostar det på att möta Selby i finalen? För Ronnies del är det självklart mycket lättare om Selby blir utslagen i kvarten eller i semifinal av någon annan spelare, då öppnas vägen för Ronnie.

Ronnie är kanske inte längre samma killer som han var tidigare? Idag måste han ha lite tur med lottningen också.
Citera
2014-05-06, 13:20
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag nämnde det tidigare i ett inlägg - det är kanske så att Selby blir för tuff för Ronnie att möta i en final? I förra årets VM kunde Ronnie glida genom finalen på ett bananskal. Barry Hawkins är en bra spelare men en Ronnie i form vinner mot Hawkins 7 gånger av 10.

I år blev Ronnie tvungen att avsluta VM med en final mot en av de mest svårslagna spelarna som finns...Selby. En Selby som dessutom gett sig FAN på att äntligen ta VM-titeln!

Det är kanske så att efter en lång stenhård turnering som VM så kostar det på att möta Selby i finalen? För Ronnies del är det självklart mycket lättare om Selby blir utslagen i kvarten eller i semifinal av någon annan spelare, då öppnas vägen för Ronnie.

Ronnie är kanske inte längre samma killer som han var tidigare? Idag måste han ha lite tur med lottningen också.
Jag tror inte Ronnie var trött pga tuneringens längd eller så. Det var Selby som tröttade ut honom med sitt långsamma taktiska spelsätt. Ronnie behöver högre matchtempo där han får spela mycket och ofta, nu blev många frames utdragna defensivdueller med lång betänketid mellan varja stöt. Men all cred till Selby som vann på det enda sätt han kan vinna på.

Tycker fortfarande att Ronnie är en killer, men ibland har man dippar och det hade han väl i finalen tyvärr. Men hans högstanivå är samma som för 10 år sen tycker jag.
Citera
2014-05-06, 14:08
Medlem
Egentligen så var det inte så överraskande att Selby vann. Det syns även för en ovan tittare som jag är att O'Sullivan verkligen inte trivs när det blir denna typ av spel som Selby är sjukt grym på. Sen så är det även väldigt svårt att vinna VM flera år i rad, det händer inte så ofta, så är det i nästan alla sporter.

Semifinalen mot Robertson var ju helt fantastisk också, jag tror det stärkte Selby att gå segrande ur en sån match mer än att det tröttade ut honom faktiskt. Frågan är om O'Sullivan hade slagit Robertson? Det kan man ju bara spekulera om, med facit i hand så tycker jag faktiskt det hade varit roligare om Robertson/Selby hade varit finalmatchen.
Citera
2014-05-06, 16:38
Medlem
Glappkontakts avatar
Det kunde ha gått riktigt illa

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/ronnie-osullivan-car-crash-star-3502406#.U2je0KKjrul.facebook
Citera
2014-05-06, 17:22
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Det kunde ha gått riktigt illa

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/ronnie-osullivan-car-crash-star-3502406#.U2je0KKjrul.facebook

Va bra att det gick bra, det hade varit hemskt om The Rocket hade gått bort för alltid nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in