2014-04-20, 22:24
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Det är nog bara jag som blir gråhårig av Kims svammel och okunskap om spelet. Däremot så är jan väldigt bra på historia inom bl a snooker. Han är trots allt "Swedens Mr Snooker" och startade hela boomen i Sverige. Om ryktet är sat att Kim ska sluta så kan jag bara säga, det är på tiden. Han borde fokusera på att lära upp någon som kan ta över och driva svensk snooker. Möjligen skriva sina memoarer.
Inget ont om Jonas Fahlader, han vet mer om själva spelet än Kim. Själv önskar jag någon som kan ge mer korrekta analyser.
Hmm, har sjalv alltid haft lite svart for att forsta Hartmans extrema popularitet bland svenska snookerfans. Om man jamfor honom med John Virgo el. Willie Thorne t ex ar det riktigt stora skillnader bade med avseende pa snookerkunskap och kapacitet att underhalla tittarna.
Citera
2014-04-20, 22:26
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endways
BBC's sändningar är outstanding, och man brukar hitta massa material på youtube från deras sändningar från tidigare VM, lätt att hitta fulla matcher med bra kvalité.

En fråga till er som följde snooker på sent 80-tal. Var det SCREENSPORT eller SKY Channel som sände snooker på svenskt kabelutbud vid den tiden, minns när jag var magsjuk som barn, och jag följde Jimmy White och Steve Davis. Tog förövrigt några matcher innan jag förstod de elementära reglerna i denna så eleganta sport. Minns även att de rökte i väntan på deras tur, hade de inte alkoholhaltiga drycker med ?
Jag har för mig att det var SkyChannel som sända här.
Det fanns gott om tobaksrök och öl på den tiden. Fanns en del spelare som var ganska glada i hatten i slutet på matcherna. Har sett några matcher med Alex Higgins där man klart kan se att han är på väg förbi begreppet "salongsberusad". Det fanns tydligen en spelare som fick alkoholdispans efter att det blev förbjudet.
Citera
2014-04-20, 22:33
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Kom igen smurfen
Citera
2014-04-20, 22:35
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClintMcPants
Hmm, har sjalv alltid haft lite svart for att forsta Hartmans extrema popularitet bland svenska snookerfans. Om man jamfor honom med John Virgo el. Willie Thorne t ex ar det riktigt stora skillnader bade med avseende pa snookerkunskap och kapacitet att underhalla tittarna.
Han kan vara väldigt trevlig privat. Hans perioder av tystnad anser jag vara positiva. speciellt då han vill försöka analysera något taktiskt. Inte mycket slår gamla toppspelares analyser. Lägger man dessutom till touchen av brittisk humor så blir det underbart.
Fast även dom kan bli förvånade. MInns en sekvens med Jimmy White. Han låg väldigt illa till och ingen förstod hur han skulle kunna spela safe. Det slutar med att han trycker till rakt in i dom röda bollarna. Där finns en högriskskjuts som han lyckas med. Vita bollnn ser ut som ett epeleptiskt popcorn innan den kommer ut och ner till "D:et". Då hör man kommentatorn säga, -"Oh, didn't see that one"
Citera
2014-04-20, 22:39
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jag har för mig att det var SkyChannel som sända här.
Det fanns gott om tobaksrök och öl på den tiden. Fanns en del spelare som var ganska glada i hatten i slutet på matcherna. Har sett några matcher med Alex Higgins där man klart kan se att han är på väg förbi begreppet "salongsberusad". Det fanns tydligen en spelare som fick alkoholdispans efter att det blev förbjudet.

Jag är född på andra halvan av 70-talet och har ganska vaga minnen av snooker på sent 80-tal. Mina föräldrar har dock alltid varit mycket snookerintresserade och enligt min far så tittade dom på snooker redan från mitten på 80-talet via kabel-TV, sannolikt på SkyChannel.

Det finns många uppfattningar om Kim Hartman, jag tillhör skaran som gillar honom. Vi diskuterar Kim i tråden med jämna mellanrum och min uppfattning är att han har börjat se sämre.

Som någon nämnde...han är en levande uppslagsbok och jag personligen kommer att sakna honom när han lägger av. Som jag skrev tidigare så spekulerade man i tråden redan 2006 om när Kim skulle sluta.

Det kan nämnas att Maguire är mycket illa ute mot Ryan Day, 6-9.
Citera
2014-04-20, 22:43
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Kom igen smurfen

Om det är ditt första inlägg i den här tråden...välkommen!
Citera
2014-04-20, 22:56
Medlem
Endwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag är född på andra halvan av 70-talet och har ganska vaga minnen av snooker på sent 80-tal. Mina föräldrar har dock alltid varit mycket snookerintresserade och enligt min far så tittade dom på snooker redan från mitten på 80-talet via kabel-TV, sannolikt på SkyChannel.

Det finns många uppfattningar om Kim Hartman, jag tillhör skaran som gillar honom. Vi diskuterar Kim i tråden med jämna mellanrum och min uppfattning är att han har börjat se sämre.

Som någon nämnde...han är en levande uppslagsbok och jag personligen kommer att sakna honom när han lägger av. Som jag skrev tidigare så spekulerade man i tråden redan 2006 om när Kim skulle sluta.

Det kan nämnas att Maguire är mycket illa ute mot Ryan Day, 6-9.

Att Kim ser sämre känns som ett faktum då han ofta säger "den är i" samtidigt som man ser att den kommer slå i vallen. Jag tror han passar bra till den svenska publiken, då han tar sig tid att förklara regler med jämna mellanrum, och har ett språkbruk som tillhör en utrotad stam.

Hade jag ägt ett slott eller en stor herrgård hade givetvis Kim Hartman varit anställd som butler.
Citera
2014-04-20, 23:39
Medlem
Glappkontakts avatar
Jahapp, då var Mguire ute efter att ha förlorat mot Day. Ruskigt spännande match Mellan Murphy och Cope. Hoppas själv att den sistnämnde lyckas ta sig vidaer.
Citera
2014-04-20, 23:55
Medlem
Glappkontakts avatar
Mycket fuktiga handflator och kramp mellan Murphy och Cope. Murphy har missat och foulat flera gånger i sista framet. Tyvärr så klara inte Cope riktigt av att straffa ut honom och avsluta.

Trist för Cope. Bra jobbat trots allt.
Senast redigerad av Glappkontakt 2014-04-21 kl. 00:02.
Citera
2014-04-21, 00:16
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jahapp, då var Maguire ute efter att ha förlorat mot Day.

Stor besvikelse för Maguire och en repris på 2013 års VM för hans del. Imponerad av Ryan Day som tidigare alltid haft en butter och grinig inställning och attityd.

Citat:
Mycket fuktiga handflator och kramp mellan Murphy och Cope. Murphy har missat och foulat flera gånger i sista framet. Tyvärr så klara inte Cope riktigt av att straffa ut honom och avsluta.

Trist för Cope. Bra jobbat trots allt.

Bästa matchen för Cope på länge. Tyvärr är han lite för tunn rent mentalt, han har inte nerver nog för att stå hela vägen. Murphy måste skärpa till spelet markant.

Citat:
Ursprungligen postat av Endways
Att Kim ser sämre känns som ett faktum då han ofta säger "den är i" samtidigt som man ser att den kommer slå i vallen. Jag tror han passar bra till den svenska publiken, då han tar sig tid att förklara regler med jämna mellanrum, och har ett språkbruk som tillhör en utrotad stam.

Hade jag ägt ett slott eller en stor herrgård hade givetvis Kim Hartman varit anställd som butler.

Då är det inte bara jag som märker en del förändringar hos Kim.
Citera
2014-04-21, 09:23
Medlem
Skatteskolks avatar
Kan säga att jag missade typ en hel sändningsdag igår. Skulle bara prova ett spel på datorn som en kompis lurade på mig och hoppsan.

Såg dock slutet av smurfens match och var överraskad av att det blev så hårt.

Blev dock helt paff att dubbelräven lyckades vinna. Hade jag spekulerat fem gånger hade jag aldrig satt honom som segare just för att han passerat bäst före-datum. Fel av mig att underskatta honom så.

Synd att Carter vann. Tycker hans dödssuckar sprider tråkig stämning. Ungefär som Eirian Williams ständiga harklande.

Till skillnad från en moderator som skrivit i tråden gillar jag och förstår Kims populäritet. Hans stil passar snooker. Inget ständigt sönderpratande även om det vore intressant med lite fler analyser. Ronnies show gav ju en helt annan inblick för spelet.
Citera
2014-04-21, 10:28
Medlem
Moltas666s avatar
Första ronden går vidare idag. 5 matcher är avklarade så här långt...

http://livescores.worldsnookerdata.com/RoundList/Tournament/13681

Dagens matcher...

http://livescores.worldsnookerdata.com/SessionList/Tournament/13681

Blir Joe Perry näste etablerade spelare att få lämna arenan? Joe Perry ligger under med 3-6 mot Jamie Burnett.

Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

Till skillnad från en moderator som skrivit i tråden gillar jag och förstår Kims populäritet. Hans stil passar snooker. Inget ständigt sönderpratande även om det vore intressant med lite fler analyser. Ronnies show gav ju en helt annan inblick för spelet.

Apropå Ronnies show, har någon hört något om den s k demonstrationsvideon som skulle färdigställas enligt Kim?
Senast redigerad av Moltas666 2014-04-21 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in