2015-01-27, 10:27
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag har bara sett Myrphys VM seger i små klipp, det sägs att han spelade skjortan av alla med sitt långa spel då. Det här var iaf det bästa smurfen gjort som jag sett någonsin, väldigt trist med en så blek Robertson.
VM seger?! Nej du, VM är om ett par månader.
Citera
2015-01-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fosteria
Eurosport?
Tyvärr inte. Sänds bara via streams på olika bettingsidor, eller livesport.tv. (Kostar ca 60 spänn för en månad tror jag)
Citera
2015-01-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
VM seger?! Nej du, VM är om ett par månader.
Antar att inlägget du citerade syftar på hans seger 2005.
Citera
2015-01-27, 15:34
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag har bara sett Myrphys VM seger i små klipp, det sägs att han spelade skjortan av alla med sitt långa spel då. Det här var iaf det bästa smurfen gjort som jag sett någonsin, väldigt trist med en så blek Robertson.

Det gjorde han också. Tänk långpottar som får publiken att jubla så taket lyfter. Sådana gjorde han hela tiden. Han kunde helt enkelt inte missa. Efter VM gick det troll i spelet och han fick byta spelstil kan man säga.

Finalen mot Robertson var glimtar av hans spel som gav honom VM-titeln.
Citera
2015-01-28, 10:15
Medlem
Om någon som inte haft möjlighet att se Championship Leauge är intresserad, så kan jag berätta att O'Sullivan inte följde upp sitt fina spel från måndagen under tisdagen när gruppen skulle avgöras. Visserligen vann han 2 av de sista 3 matcherna i gruppspelet utan att direkt imponera.

I semin mot O'Brien blandade han riktigt bra stötar med rätt grova missar. Han ledde med 2-0, men lyckades bara vinna med 3-2.

I finalen mot Mark Davis började han rätt bra om än inte perfekt, men han lyckades iaf ta en 2-0 ledning. Sedan förlorade han tre raka till stor del pga. missar även om jag inte vill förminska Davis insats. Detta innebär att O'Sullivan inte går vidare till Winner's Group, och han ställer inte heller upp i nästa gruppspel (idag) fastän han hade en plats där.

Det mest intressanta enligt mig med detta är att Ronnie och Mark Davis möts igen i första rundan under German Masters. Kan Davis utnyttja segern igår och ha ett litet mentalt övertag månntro?
Citera
2015-01-28, 11:56
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Det mest intressanta enligt mig med detta är att Ronnie och Mark Davis möts igen i första rundan under German Masters. Kan Davis utnyttja segern igår och ha ett litet mentalt övertag månntro?
Nej Ronnie kommer köra över honom
Citera
2015-02-06, 20:46
Medlem
Vad menas när den ena spelaren behöver en snooker?
Citera
2015-02-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Vad menas när den ena spelaren behöver en snooker?
Det finns inte längre nog med poäng på bordet, så det går inte att vinna framet på så sätt längre. Då måste man tvinga motståndaren till misstag och få foulpoäng.

Ungefär såhär är defintionen:

Citat:
To leave one's opponent in the game of snooker unable to take a direct shot without striking a ball out of the required order.
Citera
2015-02-06, 21:21
Medlem
Judd Trump med en 147a i German Masters precis. Det är hans andra officiella någonsin. Satt och tittade på matchen mellan O'Sullivan och Murphy som går på TV-bordet, så man fick bara se sista svarta bollen. Grattis till Trump!
Senast redigerad av EatableAcrobat 2015-02-06 kl. 21:27.
Citera
2015-02-06, 22:48
Medlem
fjolla666s avatar
4 matcher igång och ingen visas på Eurosport nu
Citera
2015-02-07, 09:05
Medlem
Synd, Snooker på Eurosport är en gammal klassiker. De hade en fantastiskt inlevelsefull kommentator minns jag - det lät som om han var döende, ständigt.
Citera
2015-02-07, 09:20
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurfilter
Synd, Snooker på Eurosport är en gammal klassiker. De hade en fantastiskt inlevelsefull kommentator minns jag - det lät som om han var döende, ständigt.

Kim Hartmann. Allt är som vanligt men kanske lite segare. Börjar bli gammal nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in