2014-04-20, 09:59
Medlem
Moltas666s avatar
Ny dag, nya matcher...och lite ny huvudvärk. Det är värdelöst när man får huvudvärk av ägg och sill...

Idag kör Eurosport igång klockan 10 och direkt klockan 11.

Resultat så här långt...

http://livescores.worldsnookerdata.com/RoundList/Tournament/13681
Citera
2014-04-20, 10:11
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ny dag, nya matcher...och lite ny huvudvärk. Det är värdelöst när man får huvudvärk av ägg och sill...

Idag kör Eurosport igång klockan 10 och direkt klockan 11.

Resultat så här långt...

http://livescores.worldsnookerdata.com/RoundList/Tournament/13681
Har bänkat mig o soffan men ingen snooker än så länge
Citera
2014-04-20, 10:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt

Hull har stått upp bra. En lite annorlunda lottning så hade han säkerligen tagit sig betydligt längre med det spelet.

Hull hade en formidabel otur med lottningen. Med en förmånligare lottning hade han haft hyfsade chanser att gå vidare.

Tittade lite på Eurosports meny under dagen/kvällen, det ser väl ut som snookern kan behålla sina sändningstider utan några störande inhopp av tysk ligafotboll (jag tittar faktiskt ibland på tyska ligan) eller några repriser på undervattensrugby för damer i tyska division 3.
Citera
2014-04-20, 12:08
Moderator
vfs avatar
(FB) Snooker VM 2014 (19/4-5/5) /Mod
Citera
2014-04-20, 12:40
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Skapar en matchprattråd för VM. Här kan ni chatta när ni tittar på sändningarna från VM. De tyngre analyserna kan tas i den "stora" tråden.

/Mod

Ken Doherty har vänt underläge 4-5 till ledning 7-5. I min, lite tyngre analys, funderar jag på vad som fått Ken Doherty att få en nytändning. Doherty har ju inte direkt varit överrepresenterad i senare års kvartsfinaler/semifinaler.

Ken tillhör ju "det gamla gänget" inom snookervärlden och det kändes lite som om han var på väg utför.

Synpunkter?
Citera
2014-04-20, 13:19
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ken Doherty har vänt underläge 4-5 till ledning 7-5. I min, lite tyngre analys, funderar jag på vad som fått Ken Doherty att få en nytändning. Doherty har ju inte direkt varit överrepresenterad i senare års kvartsfinaler/semifinaler.

Ken tillhör ju "det gamla gänget" inom snookervärlden och det kändes lite som om han var på väg utför.

Synpunkter?
Det ar kul att Ken presterat nagra hyfsade resultat. Han och Stephen Hendry utgor ju den senaste generationen av snookerkommentatorer har i UK, sa jag tror nog ganska manga har suttit och vantat pa att han ska lagga av som spelare.
Citera
2014-04-20, 13:29
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:

Synpunkter?
Min manliga simultankapacitet räcker nog bara till en tråd

Visst går det utför med dom "gamla". Trots det så har dom kunskapen och det taktiska kunnandet. Det man oftast tappar om man inte spelar är tempokänsla, fysisk och mental kapacitet. Är man 44 år så har man troligen blivit lite mätt på såväl träning som tävling. Ska man hålla sig uppe på en lönsam nivå så är det ett heltidsarbete med en del övertid.
Det är lite här som mina tidigare utlägg om att nivån har "blivit sämre" kommer in. Doherty har med sina taktiska kunskaper och rutin lyckats förflytta Bingham rakt in i frysboxen.
Citera
2014-04-20, 13:36
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Min manliga simultankapacitet räcker nog bara till en tråd

Visst går det utför med dom "gamla". Trots det så har dom kunskapen och det taktiska kunnandet. Det man oftast tappar om man inte spelar är tempokänsla, fysisk och mental kapacitet. Är man 44 år så har man troligen blivit lite mätt på såväl träning som tävling. Ska man hålla sig uppe på en lönsam nivå så är det ett heltidsarbete med en del övertid.
Det är lite här som mina tidigare utlägg om att nivån har "blivit sämre" kommer in. Doherty har med sina taktiska kunskaper och rutin lyckats förflytta Bingham rakt in i frysboxen.

Precis, med den bakgrunden så imponerar Doherty (senast jag tittade så hade Doherty utökat sin ledning till 9-5).

Citat:
Ursprungligen postat av ClintMcPants
Det ar kul att Ken presterat nagra hyfsade resultat. Han och Stephen Hendry utgor ju den senaste generationen av snookerkommentatorer har i UK, sa jag tror nog ganska manga har suttit och vantat pa att han ska lagga av som spelare.

Doherty får kanske lägga kommenterandet på hyllan ett tag om framgångarna fortsätter!
Citera
2014-04-20, 21:25
Medlem
Moltas666s avatar
Så blev det lite snooker även ikväll.

Alistar Carter slog ut Xiao Goudong men det blev oväntat hårt, 10-8. Problemet med Xiao är att han fortfarande är lite "valpig" trots några år på touren. Han saknar killerinstinkt enligt min uppfattning.

Ali Carter vinner pliktskyldigast men imponerar inte. Jag har sökt lite på webben efter info om hans sjukdomar men inte hittat något. Någon som har något nytt?

Ronnie O´Sullivan fick det lätt mot Robin Hull, inte oväntat. Den matchen säger inget om Ronnies form men frågan är om han är favorit i tävlingen?

Murphy blandar och ger mot Cope. Ena stunden kanonstötar men ibland helt oförklarliga misstag. Han ligger under med 5-7 mot Cope och lever farligt enligt min uppfattning.

Precis som Ken Doherty så verkar Ryan Day gå en ny snooker-vår till mötes. Ryan Day har inte direkt prenumererat på finalplatserna dom senaste åren men håller på att förpassa Maguire till historieböckerna för tillfället (ledning med 8-4).

Citat:

Du får gärna ge oss lite info från den brittiska horisonten vid tillfälle!
Senast redigerad av Moltas666 2014-04-20 kl. 21:28.
Citera
2014-04-20, 21:57
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Du får gärna ge oss lite info från den brittiska horisonten vid tillfälle!

Visst, vad vill du veta? Nar det galler snooker coverage ar det en mycket stor skillnad gentemot Kim Hartman och hans halvtimmeslanga tystnader. I regel kor man med 2 kommentatorer samt studiopersonal som diskuterar i intervallerna. Varje stot analyseras och vissa av kommentatorerna brukar kora med ritbord, etc for att askadliggora olika stot-alternativ t ex.
Citera
2014-04-20, 22:16
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Visst, vad vill du veta? Nar det galler snooker coverage ar det en mycket stor skillnad gentemot Kim Hartman och hans halvtimmeslanga tystnader. I regel kor man med 2 kommentatorer samt studiopersonal som diskuterar i intervallerna. Varje stot analyseras och vissa av kommentatorerna brukar kora med ritbord, etc for att askadliggora olika stot-alternativ t ex.
Det är nog bara jag som blir gråhårig av Kims svammel och okunskap om spelet. Däremot så är jan väldigt bra på historia inom bl a snooker. Han är trots allt "Swedens Mr Snooker" och startade hela boomen i Sverige. Om ryktet är sat att Kim ska sluta så kan jag bara säga, det är på tiden. Han borde fokusera på att lära upp någon som kan ta över och driva svensk snooker. Möjligen skriva sina memoarer.
Inget ont om Jonas Fahlader, han vet mer om själva spelet än Kim. Själv önskar jag någon som kan ge mer korrekta analyser.
Citera
2014-04-20, 22:18
Medlem
Endwayss avatar
Citat:

BBC's sändningar är outstanding, och man brukar hitta massa material på youtube från deras sändningar från tidigare VM, lätt att hitta fulla matcher med bra kvalité.

En fråga till er som följde snooker på sent 80-tal. Var det SCREENSPORT eller SKY Channel som sände snooker på svenskt kabelutbud vid den tiden, minns när jag var magsjuk som barn, och jag följde Jimmy White och Steve Davis. Tog förövrigt några matcher innan jag förstod de elementära reglerna i denna så eleganta sport. Minns även att de rökte i väntan på deras tur, hade de inte alkoholhaltiga drycker med ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in