Så blev det lite snooker även ikväll.
Alistar Carter slog ut Xiao Goudong men det blev oväntat hårt, 10-8. Problemet med Xiao är att han fortfarande är lite "valpig" trots några år på touren. Han saknar killerinstinkt enligt min uppfattning.
Ali Carter vinner pliktskyldigast men imponerar inte. Jag har sökt lite på webben efter info om hans sjukdomar men inte hittat något. Någon som har något nytt?
Ronnie O´Sullivan fick det lätt mot Robin Hull, inte oväntat. Den matchen säger inget om Ronnies form men frågan är om han är favorit i tävlingen?
Murphy blandar och ger mot Cope. Ena stunden kanonstötar men ibland helt oförklarliga misstag. Han ligger under med 5-7 mot Cope och lever farligt enligt min uppfattning.
Precis som Ken Doherty så verkar Ryan Day gå en ny snooker-vår till mötes. Ryan Day har inte direkt prenumererat på finalplatserna dom senaste åren men håller på att förpassa Maguire till historieböckerna för tillfället (ledning med 8-4).
Citat:
Ursprungligen postat av
ClintMcPants
Det ar kul att Ken presterat nagra hyfsade resultat. Han och Stephen Hendry utgor ju den senaste generationen av snookerkommentatorer har i UK, sa jag tror nog ganska manga har suttit och vantat pa att han ska lagga av som spelare.
Du får gärna ge oss lite info från den brittiska horisonten vid tillfälle!