Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 10:54
  #337
Medlem
lmnees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarsan90
Finns det inga vettiga RC med dopaminpåslag sedan a-pihp försvann? Bara för iv


Precis mina tankar och önskan första dagarna efter de försvann. MEN se de som att se om du är beroende (visst dåligt ord som kan beskriva helt olika stadier osv), men testa dig och se om du klarar dig ett bra tag nu utan droger - speciellt IV.

Skrev just ovan att jag tar paus, eller helt slutar med IV, och ska drastiskt minska cs-bruk (RC).
Har dock en anledning som sagt tidigare
Citera
2017-08-02, 17:54
  #338
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lmnee
Uppskattar verkligen ett svar där du försöker täcka och förklara så mycket du kan och lärt dig.
Visst jag har väldigt bra antomisk/medicinsk universitetsexam och god koll på vener artärer och anatomi relaterat till inte läkare/sköterska-inlärning om IV, men lärde mig väldigt kort och utförde IV på min utbildning.. dock inte alls i den utsträckning som du pratar om att venerna inte går rakt och passar inte för IV-admin. Jag uppskattar ditt svar verkligen.
En motfråga måste jag ställa dock.
Eftersom jag har väldigt lätt att träffa och sätta en IV i handvener och till viss den underarm-handled.
Skulle du kunna motivera varför armvecket är just viktigt att kunna först, då det för mig av någon anledning är de svåraste att träffa bra - tydligen gör jag något fel när jag försöker där.
Jag har sytrådsvener, hade en del problem i början innan jag lärt mig sätta i armvecken. Först och främst, man ska ofta något djupare där än man tror. Speciellt tjejer som har mer fett där än killar som har mer muskler och synligare vener. Lite under 45 graders vinkel på pumpen är en tumregel.

Om man har svårt att få svar, eller lätt tappar det, drick mer vatten. Det är svårare att få bra svar om man dricker dåligt, speciellt när CS drar ihop venerna och verkar uttorkande. Detta motverkar man genom att dricka drygt en halvliter vatten ca en timme innan. Mer än så bör man inte svepa i sig, för då blir det tvärtom svårare.

För att göra venerna i armvecket tydligare så kan du se till att få ner mer blod där. Sänk ner den i höjd under hjärtat och krama en handduk hårt med handen, släpp och repetera några gånger. Du kan känna över venen med fingret varje gång du kramar, du kommer då känna att det pumpar blod där om det är en ven.

Sedan är det bara att ägna tid åt att lära sig hitta venerna. På många ställen där man har tydliga vener så rullar de lätt åt sidan, så man får vara uppmärksam på det.

Lycka till.
Citera
2017-08-03, 22:05
  #339
Medlem
lmnees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buprenorfin
Jag har sytrådsvener, hade en del problem i början innan jag lärt mig sätta i armvecken. Först och främst, man ska ofta något djupare där än man tror. Speciellt tjejer som har mer fett där än killar som har mer muskler och synligare vener. Lite under 45 graders vinkel på pumpen är en tumregel.

Om man har svårt att få svar, eller lätt tappar det, drick mer vatten. Det är svårare att få bra svar om man dricker dåligt, speciellt när CS drar ihop venerna och verkar uttorkande. Detta motverkar man genom att dricka drygt en halvliter vatten ca en timme innan. Mer än så bör man inte svepa i sig, för då blir det tvärtom svårare.

För att göra venerna i armvecket tydligare så kan du se till att få ner mer blod där. Sänk ner den i höjd under hjärtat och krama en handduk hårt med handen, släpp och repetera några gånger. Du kan känna över venen med fingret varje gång du kramar, du kommer då känna att det pumpar blod där om det är en ven.

Sedan är det bara att ägna tid åt att lära sig hitta venerna. På många ställen där man har tydliga vener så rullar de lätt åt sidan, så man får vara uppmärksam på det.

Lycka till.

gud, många bra tips här.. insett eller lärt mig de mesta av detta inlägg redan men väldigt bra att informera, speciellt delen om vatten
Citera
2017-08-05, 23:17
  #340
Medlem
Metylfenidat IV
I regel så känns bara första pannan riktigt tillfredsställande, sen kvittar det om man kör i sig en hel burk på en natt så känns det ändå inte tillfredsställande och det går inte att sluta förrän allt är slut.

Så sjukt
Citera
2017-08-06, 01:37
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lmnee
gud, många bra tips här.. insett eller lärt mig de mesta av detta inlägg redan men väldigt bra att informera, speciellt delen om vatten

Bra tips? Vad lär du dig av den här tråden? Att det är en skönare kick om du skjuter i dig? IV är bättre än att dra en lina?

Ja,kicken tar bättre,men ska ge dig ett råd,gör det inte.

Jag började snorta amfetamin,kokain,ja allt möjligt för några år sen.
Ville ha en bättre kick och gänget jag hängde med varnade mig men gav mig ändå IV.

Jag fastnade direkt och har dagligen skjutit i mig amfetamin. Varje dag senaste åren.

Överdos,brott,häkte,allt bara på ett par år. Jag fortsatte vad som än hände.

Det är ett rent helvete att sluta. Omöjligt känns det som.

Fullproppad med benzo,lite annat lugnande,ändå värsta at.
Kan inte sova,kan inte äta,kan ingenting. Illamående,kallsvettningar och värsta ångesten.

Så vill du börja skjuta sönder armar och psyke så go for it.
Citera
2017-08-07, 13:34
  #342
Medlem
lmnees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noone7777
Bra tips? Vad lär du dig av den här tråden? Att det är en skönare kick om du skjuter i dig? IV är bättre än att dra en lina?

Ja,kicken tar bättre,men ska ge dig ett råd,gör det inte.

Jag började snorta amfetamin,kokain,ja allt möjligt för några år sen.
Ville ha en bättre kick och gänget jag hängde med varnade mig men gav mig ändå IV.

Jag fastnade direkt och har dagligen skjutit i mig amfetamin. Varje dag senaste åren.

Överdos,brott,häkte,allt bara på ett par år. Jag fortsatte vad som än hände.

Det är ett rent helvete att sluta. Omöjligt känns det som.

Fullproppad med benzo,lite annat lugnande,ändå värsta at.
Kan inte sova,kan inte äta,kan ingenting. Illamående,kallsvettningar och värsta ångesten.

Så vill du börja skjuta sönder armar och psyke så go for it.


OKEJ. jaaaa det är visar ignorans om man förstår flashbacks forum att skriva "bra tips" vilket kan tolkas som "yes IV kan funka om man gör det sådär lr såhär".
- Ber om ursäkt för det, jag är inte perfekt långt ifrån. Så uppskattar människor som vågar uttrycka sina synsätt (freedom of speech är en enorm fråga i övrigt) .

Iaf jag hör, lyssnar och jag är inte perfekt. tro inte NÅGOT jag säger utan att ha någon bakgrundsinfo om nåt inlägget handlar om
Citera
2017-08-15, 13:44
  #343
Medlem
JohnnyRottweilers avatar
Någon som vet om attentin går att lösa och slå i sig fyck nyss dessa utskrivet tack på förhand alla FB:are
__________________
Senast redigerad av JohnnyRottweiler 2017-08-15 kl. 13:45. Anledning: Felstavning
Citera
2017-08-15, 18:12
  #344
Medlem
Injicera concerta

Hej ska skjuta concerta är det lugnt om man filtrerar det bra? Blir ju som klister.
Men om man filtrerar noga bör de inte vara nån fara va?
Har skjutit concerta för några år sen och det gick ju bra. Men tänkte jag frågar här för att få lite tips.
Citera
2017-08-15, 19:10
  #345
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyRottweiler
Någon som vet om attentin går att lösa och slå i sig fyck nyss dessa utskrivet tack på förhand alla FB:are


EDIT:

Jag som fått allt om bakfoten!

Attentin är dexamfetamin så det kan du absolut slå i dig. Men det är en massa kalk o skit i tabletterna som sätter sig i kroppens små blodkärl, men det kanske du skiter fullständigt i...

Hur som, så innehåller attentin ENBART dexamfetamin, som sagt. Men inte levoamfetamin som ger upphov till kicken vid intravenös administration. Du kommer därför inte känna någon direkt kick, men fjuttad lär du bli!
__________________
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2017-08-15 kl. 19:12.
Citera
2017-08-15, 21:11
  #346
Medlem
JohnnyRottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
EDIT:

Jag som fått allt om bakfoten!

Attentin är dexamfetamin så det kan du absolut slå i dig. Men det är en massa kalk o skit i tabletterna som sätter sig i kroppens små blodkärl, men det kanske du skiter fullständigt i...

Hur som, så innehåller attentin ENBART dexamfetamin, som sagt. Men inte levoamfetamin som ger upphov till kicken vid intravenös administration. Du kommer därför inte känna någon direkt kick, men fjuttad lär du bli!
Cheers har aldrig tidigare brytt mig om vad man slagit i sig men kanske borde börja tänka om..
Stod dock detta i innehållsf. Varje tablett innehåller 5 mg dexamfetaminsulfat.
Hjälpämnen: Isomalt (E953) 147,5 mg per tablett, krospovidon, magnesiumstearat
Är det något av detta som e pess att dunka i sig? magnesiumstearat är väl inte vattenlösligt så e d inte bara filtrera bort?
__________________
Senast redigerad av JohnnyRottweiler 2017-08-15 kl. 21:13. Anledning: Skrev fel
Citera
2017-08-15, 22:17
  #347
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyRottweiler
Cheers har aldrig tidigare brytt mig om vad man slagit i sig men kanske borde börja tänka om..
Stod dock detta i innehållsf. Varje tablett innehåller 5 mg dexamfetaminsulfat.
Hjälpämnen: Isomalt (E953) 147,5 mg per tablett, krospovidon, magnesiumstearat
Är det något av detta som e pess att dunka i sig? magnesiumstearat är väl inte vattenlösligt så e d inte bara filtrera bort?


precis, stearatet kommer inte lösa sig, och du kommer inte kunna filtrera bort allt tyvärr. Micronfilter kan du iofs köpa, de renar allt som inte ska va där... typ.

snorta dina piller kan du ju annars göra? eller käka dom som du ska
Citera
2017-08-15, 22:20
  #348
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver89
Hej ska skjuta concerta är det lugnt om man filtrerar det bra? Blir ju som klister.
Men om man filtrerar noga bör de inte vara nån fara va?
Har skjutit concerta för några år sen och det gick ju bra. Men tänkte jag frågar här för att få lite tips.


Nej förfan, skit i det! Köp hederligt amfetamin eller kokain istället!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback