2020-06-09, 20:56
Medlem
purkatunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Hon skulle ha fyllt 80 om en vecka. Ingen dålig ålder med tanke på det livet hon har levt.
Eller Hur!...Build For Speed
Citera
2020-06-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Avliden en dag innan lösningen på Palmemordet ska lanseras.

Hata slumpen? Jag tycker det ploppar upp jävligt många "slumpar" just nu kring än det ene än det andra.

Men jag är väl bara en sinnessjuk foliehatt som läser för mycket mellan raderna, eller hur?

Precis. Stackars Lillemor östlin, måtte du få frid nu efter en uppväxt och liv i återkommande terror. Denna politiska fånge har sossarna hållet bakom lås å bom ty hennes ord skall misstros. Palme å Geijers sexuella övergrepp är inte det som är mest hårresande. Det är medias totala tystnad. Lillemors anhöriga glömmer iaf aldrig.
Citera
2020-06-09, 21:43
Citat:
Ursprungligen postat av Rapsodyinsweden
Precis. Stackars Lillemor östlin, måtte du få frid nu efter en uppväxt och liv i återkommande terror. Denna politiska fånge har sossarna hållet bakom lås å bom ty hennes ord skall misstros. Palme å Geijers sexuella övergrepp är inte det som är mest hårresande. Det är medias totala tystnad. Lillemors anhöriga glömmer iaf aldrig.

+1

Vila i frid, Lillemor.
Citera
2020-06-09, 22:15
Medlem
Några citat från artikel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ostlin-ar-dod

Citat:
Klockan 23.25 inatt så somnade Lillemor Östlin in på Huddinge sjukhus efter en längre tids sjukdom. Om en vecka så skulle hon blivit 80 år. Vid hennes sida på sjukhuset fanns dottern Lotta Blomqvist.

– Hon var positiv ända in i det sista. Jag har svårt att förstå att hon inte längre finns, säger hon till Aftonbladet.

Lillemor Östlin, även kallad Hinsehäxan, blev 79 år gammal.

Lillemor Östlin har suttit längst tid av alla svenska kvinnor i fängelse. Sammanlagt spenderade hon över 25 år inom kriminalvården. Framför allt på anstalten Hinseberg som hon också lyckades rymma från tre gånger. Senast 2013 dömdes hon till 4,5 års fängelse för grovt narkotikabrott.
Citera
2020-06-10, 00:58
Medlem
Dofternas avatar
Enligt någorlunda säkra källor ville häxan själv att Inger "Pippi Långstrump" Nilsson skulle ha spelat henne i tv-serien.
Det hade varit nåt det.
Citera
2020-06-10, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis. Min farmor blev gravid med min farbror (resultat av att hon arbetat som barnflicka hos en rik familj) i mitten av 40-talet - det var väldigt hush-hush till den graden att jag inte ens visste om att min farfar inte var hans biologiska far förrän jag var vuxen. Man kan inte applicera nutida logik på gårdagens händelser.
Jag får det till att din farmor blev gravid med sin egen son och att din far således är bror med sin egen far. Är det rätt uppfattat? Det förstår jag om man tystade ner och det skulle man gjort även idag.

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Avliden en dag innan lösningen på Palmemordet ska lanseras.

Hata slumpen? Jag tycker det ploppar upp jävligt många "slumpar" just nu kring än det ene än det andra.

Men jag är väl bara en sinnessjuk foliehatt som läser för mycket mellan raderna, eller hur?
Palmes mördare ska avslöjas eller något kring det - Dubbelmordet i Linköping klaras kanske upp - Hinsehäxan dör - Socialdemokraternas försvarsbudget föll som en fura - Kanske finns det mera, vad vet jag?

Allt dyker upp bara några dagar efter att Sveriges statsminister Socialdemokraten Stefan Löfven stått med rumpan bar inför Riksdagens partiledare och svenska folket i direktsänd tv. Slumpen att allt händer nu? Snacka om att Socialdemokraterna behövde flytta fokus till något annat!
Citera
2020-06-10, 03:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Hon skulle ha fyllt 80 om en vecka. Ingen dålig ålder med tanke på det livet hon har levt.

Nej, jag blev faktiskt förvånad, men "ont krut...". Undrar vilken den långvariga sjukdomen var? KOL kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Rapsodyinsweden

Men sluta nu. Hon var i alla fall som MINST knarkare, knarklangare och hora - och hon tog inte hand om sina barn. Inte heller var hennes uppväxt särskilt hemsk, det kunde hon inte skylla på. Hennes föräldrar var vanliga arbetare och kunde inte kosta på henne en utbildning, sa hon - men så var det ju för majoriteten av alla unga i hennes generation. De blev inte knarkare, kriminella eller horor för det.
Citera
2020-06-10, 06:12
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag får det till att din farmor blev gravid med sin egen son och att din far således är bror med sin egen far. Är det rätt uppfattat? Det förstår jag om man tystade ner och det skulle man gjort även idag.

lol, nej. Bara uruselt formulerat av mig.

RIP Hinsehäxan. Ironiskt att hon dog just när Palme-gruppen ska presentera en lösning (?).
Citera
2025-08-03, 04:03
Medlem
Nu finns dramaserien "Hinsehäxan" från 2012 på Svt-play.
Berättelsen kretsar kring Lillemor Östlin och hennes liv i 60- och 70-talets Stockholm. Hon går från det glamorösa livet i Stockholms nattliv till en tillvaro kantad av droger, kriminalitet och prostitution.
https://www.svtplay.se/hinsehaxan
Senast redigerad av Stiffinger 2025-08-03 kl. 04:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in