2019-09-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis. Min farmor blev gravid med min farbror (resultat av att hon arbetat som barnflicka hos en rik familj) i mitten av 40-talet - det var väldigt hush-hush till den graden att jag inte ens visste om att min farfar inte var hans biologiska far förrän jag var vuxen. Man kan inte applicera nutida logik på gårdagens händelser.

Fast i min släkt finns det oäktingar födda både på 1910-talet och 1940-talet, dessa barn bodde med sina mammor och mammorna blev gifta ändå, inget hysch hysch utan alla visste att äldsta syskonet hade annan pappa.
Citera
2019-12-28, 09:57
Medlem
bissensess avatar
Det kanske finns en ovetande människa bland oss , som sedan långt tillbaka i tiden blev bortadopterad och vars fader hette Lennart Geijer, men och andra sidan, vad vet vi själva egentligen om vår bakgrund ?
Citera
2019-12-28, 10:24
Medlem
bissensess avatar
Bland kunderna i Doris Hopp bordellhärva / Geijeraffären, fanns flera av samhällets högsta toppar.
Vilka var de inblandade och vilka säkerhetsrisker förelåg , som bl.annat var orsaken till att G.W.Perssons blev belagd med tystnadsplikt efter sina undersökningar i affären.
Var kungen och ev. stadsminister Palme inblandade kunder och kan detta ha varit orsaken till mordet på Palme ?
Citera
2019-12-28, 12:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bissenses
Bland kunderna i Doris Hopp bordellhärva / Geijeraffären, fanns flera av samhällets högsta toppar.
Vilka var de inblandade och vilka säkerhetsrisker förelåg , som bl.annat var orsaken till att G.W.Perssons blev belagd med tystnadsplikt efter sina undersökningar i affären.
Var kungen och ev. stadsminister Palme inblandade kunder och kan detta ha varit orsaken till mordet på Palme ?

Pekades inte Fälldin ut också..?

Nej, då skulle mordet ha skett närmare i tiden (i förhållandena till händelserna), så det tror jag inte.
Citera
2019-12-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Pekades inte Fälldin ut också..?

Nej, då skulle mordet ha skett närmare i tiden (i förhållandena till händelserna), så det tror jag inte.

Jo, Fälldin pekades ut. Ett av hans argument för att listan inte var sanningsenlig var att han själv stod med på den, och det tyckte han räckte som bevis när han pratade om den i riksdagen.
Citera
2019-12-28, 20:56
Medlem
bissensess avatar
En el. flera kvinnor som blivit utnyttjade av högt uppsatta personer kan ha varit fyllda av hämdbegär i många år och personer i deras närhet kan mycket väl ha legat bakom ett slags "payback".
Citera
2020-06-09, 16:03
Medlem
Avliden 79 år gammal. https://omni.se/lillemor-hinsehaxan-...r-dod/a/6jLqv8
Citera
2020-06-09, 16:10
Avliden en dag innan lösningen på Palmemordet ska lanseras.

Hata slumpen? Jag tycker det ploppar upp jävligt många "slumpar" just nu kring än det ene än det andra.

Men jag är väl bara en sinnessjuk foliehatt som läser för mycket mellan raderna, eller hur?
Citera
2020-06-09, 18:57
Medlem
Hon skulle ha fyllt 80 om en vecka. Ingen dålig ålder med tanke på det livet hon har levt.
Citera
2020-06-09, 20:18
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Avliden en dag innan lösningen på Palmemordet ska lanseras.

Hata slumpen? Jag tycker det ploppar upp jävligt många "slumpar" just nu kring än det ene än det andra.

Men jag är väl bara en sinnessjuk foliehatt som läser för mycket mellan raderna, eller hur?

Exakt, det är du. För du tror väl inte att snortar-mormor har släckt Palme eller?
Citera
2020-06-09, 20:45
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Exakt, det är du. För du tror väl inte att snortar-mormor har släckt Palme eller?

Spela inte dum. Jag tycker mig bara ana ugglor i mossen när en person med nära anknytning till Doris Hopp och som påståd sig vara Lennart Geijers älskarinna avlider dagen innan Palmegruppen ska presentera sin nya lösning på mordet. Lite som när övervakningskamerorna i Epsteins cell bara liksom råkade sluta fungera när han påstås ha begått självmord.

Ja. Jag är en av de få galningarna som tror att det kan finnas en anknytning mellan Palmemordet och Geijeraffären. Jag tror även da Costa fallet och Cats Falck och Lena Gräns död hör ihop med MOP. Inte mina huvudspår just nu, men jag släpper det inte.
Citera
2020-06-09, 20:46
Medlem
gillade hennes bok. Visst en pundare men vilka äventyr på den tiden. Old school
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här