Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-07, 23:47
  #1
Medlem
brewslees avatar
Jag hittade ingen befintlig tråd om detta. Vet inte om den ligger rätt heller, men vafan.
Är detta årets hittills sämsta förälder?

http://www.unt.se/sport/tioaring-spe...r-1623554.aspx

Pappan tyckte att sonen i tioårsåldern inte spelade bra nog i Storvretacupen. Då lämnade han honom kvar i bara matchkläderna i kylan utanför Fyrishov – och åkte hem till Stockholmsområdet.
Citera
2012-01-07, 23:53
  #2
Avstängd
rätt av pappan, sonen får fan se till o skärpa sig till nästa gång
Citera
2012-01-07, 23:53
  #3
Medlem
Xiztecs avatar
Har själv spelat Storvreta cup, och nog finns det gott om suspekta idioter som gärna skulle röva bort en liten 10 åringar, hoho... Men det har tydligen blivit bättre!

Farsan ska vara jävligt glad att ingenting hände pojken.. Och hur i helvete tänker man när man lämnar kvar en liten tioåring kvar ensam överhuvudtaget.. Idiotjäveln borde bli av med föräldraskapet.

Någon som vet vem han är?


Citat:
Ursprungligen postat av finlandskryssning
rätt av pappan, sonen får fan se till o skärpa sig till nästa gång

Så kan man också se det..
Citera
2012-01-07, 23:58
  #4
Medlem
Var väl knappast första gången den pojken blev misshandlad. En polisanmälan skulle i detta fall vara på sin plats, så att saker och ting blir rätt.
Citera
2012-01-08, 00:01
  #5
Medlem
brewslees avatar
Det var 7-8 grader under nollan och ungen är uppskattningsvis 9-11 år gammal. Hur resonerar farsan när han tycker att ungen ska gå hem till Stockholmsområdet själv? Ska han traska längs E4:an? Han lär inte bry sig särskilt mycket om sin son.
Citera
2012-01-08, 00:07
  #6
Medlem
Typfall för en socialtjänstanmälan.

Men jag hoppas och tror att någon annan i laget hjälpte killen? Det var kanske rent av det som pappan räknade med.
Tidningar har lätt för att överdriva, om de tror att det blir till en bra story och lite rubriker.


Edit. Nu läste jag artikeln, nej, killen blev kvarlämnad helt ensam. Men jag tror fortfarande att pappan trodde att han kunde åka med nån annan. En socialtjänstanmälan är givetvis ändå på sin plats.
__________________
Senast redigerad av AcS 2012-01-08 kl. 00:13.
Citera
2012-01-08, 00:07
  #7
Medlem
man slutar aldrig att bli förvånad över folks beteenden
Citera
2012-01-08, 00:10
  #8
Medlem
brewslees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Typfall för en socialtjänstanmälan.

Men jag hoppas och tror att någon annan i laget hjälpte killen? Det var kanske rent av det som pappan räknade med.
Tidningar har lätt för att överdriva, om de tror att det blir till en bra story och lite rubriker.

Ledaren för ett innebandylag fick tag på en av grabbens lagkamraters familj som lovade att skjutsa hem honom. Detta framgår i artikeln.
Citera
2012-01-08, 00:15
  #9
Medlem
rakmacka20s avatar
bra av pappan killen måste lära sig att prestera på max ju!
Citera
2012-01-08, 00:15
  #10
Medlem
Kalle81s avatar
helt riktigt, om han nu spelat dåligt alltså
Citera
2012-01-08, 00:15
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brewslee
Det var 7-8 grader under nollan och ungen är uppskattningsvis 9-11 år gammal. Hur resonerar farsan när han tycker att ungen ska gå hem till Stockholmsområdet själv? Ska han traska längs E4:an? Han lär inte bry sig särskilt mycket om sin son.
Sonen får helt enkelt lära sig att spelar man som en sopa,så blir det minusgrader och ingen donken och gå hem...då får han tid att tänka på nästa match om han inte vill ha det så igen. För mycket CS och för lite i hockeyrinken, helt rätt av fadern att visa att så här går det när man inte tränar och tar det seriöst.
Citera
2012-01-08, 00:18
  #12
Medlem
Tycker sånt är lite dumt av pappan, varför inte bara det simpla "GO TO YOUR ROOM"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback