Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-09, 17:22
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmannen
Jag tycker det var bra gjort av pappan. Oftast när föräldrar säger till sina barn när de gjort något dumt: "Nu får du gå hem!" så håller de ju ändå inte sitt ord, utan det är bara ett tomt hot. Kudos till farsan som faktiskt gjorde det. Stod för det han sa och lämnade sin sopa till snoris kvar. Nu fick snorisen sig en rejäl läxa dessutom och att han lär sig att spela bättre nästa gång!
Absolut. Det hotet kommer noga att bita lite bättre på Sveriges övriga barn i fortsättningen

Så här tror jag att det var:
Åkersbergaspelaren underpresterar grovt och lämnar sitt lag under pågående match och bortskämd som han är så kräver han att pappan ska skjutsa hem honom omedelbart. Pappan stannar för att se slutet av matchen. Ungen sticker ut från anläggningen i träningskläderna där Conny träffar honom. Conny ringer då pappan som tycker att sonen kan gå hem om han nu har så bråttom. Stor skandal - Aftonbladet och Expressen stoppar pressarna.
Citera
2012-01-09, 17:22
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgovarg
Inlägg i gästboken för Åkersbergas P00-lag, postat för någon timme sedan:


http://www.laget.se/ACKERSP00/17833-gastbok.html

Tycker det verkar vara troll ganska lång väg då de enligt deras kalender varken hade match eller träning igår, så finns ingen direkt anledning till varför föräldrarna skulle samlas i hallen. Visst de skulle kunna ha ett möte om det men då skulle de nog ta det i samband med en träning och i ett rum inte ute i en hall.
Citera
2012-01-09, 17:27
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01B3
Absolut. Det hotet kommer noga att bita lite bättre på Sveriges övriga barn i fortsättningen

Så här tror jag att det var:
Åkersbergaspelaren underpresterar grovt och lämnar sitt lag under pågående match och bortskämd som han är så kräver han att pappan ska skjutsa hem honom omedelbart. Pappan stannar för att se slutet av matchen. Ungen sticker ut från anläggningen i träningskläderna där Conny träffar honom. Conny ringer då pappan som tycker att sonen kan gå hem om han nu har så bråttom. Stor skandal - Aftonbladet och Expressen stoppar pressarna.
Håller med, höll precis på att skriva något liknande Just nu känns det som det är något åt det hållet...
Citera
2012-01-09, 17:35
  #1204
Medlem
Pethruss avatar
"Kammaråklagare Lena Jonsson beslutade under eftermiddagen om att inleda en förundersökning om pojken. Rubriceringen är ofredande och det finns eventuellt misstankar om hänsynslöst beteende, säger Christer Nordström vid Uppsalapolisen.
– Vi vill veta vad som har hänt och få kontakt med någon som kan ha sett händelsen. Vi utreder det som ett hänsynslöst beteende, säger Christer Nordström.
– Det är mycket oklara omständigheter. Ingen är identiferad och vi vet inte vem föräldern är, säger Lisa Sannervik, polisens presstalesman i Uppsala.
Även polisen fick reda på händelsen först via media och de har i nuläget inte lokaliserat varken pojken eller pappan som är aktuella i ärendet. De har förhört ledaren Conny Eriksson.
– Jag har berättat det jag vet om händelsen för polisen, säger Conny Eriksson.
Mats Åkerlund, ordförande i Storvreta IBK som arrangerar turneringen, har efter att ha pratat med ledaren som träffade pojken ingen anledningen att misstro uppgifterna.
– Men han (ledaren) ångrar sig bittert att han inte tog hans namn och klubbtillhörighet, säger Mats Åkerlund."

Källa SvD, kl 16:36
Citera
2012-01-09, 17:37
  #1205
Medlem
Citat:
Det vi vet är att en av våra killar blev sur och gick ifrån slutet av en match vid Fyrishov. Han gick och ställde sig utomhus och väntade på sin pappa, då Conny Eriksson gick fram till honom och sa att han borde gå in och vänta. Senare kom hans tränare och hämtade honom där inne. Pojkens pappa ringde och tackade Conny för att han bett pojken gå in och vänta, säger han och fortsätter:
– Vår kille är ljushårig och äger ingen mobiltelefon. Conny Eriksson måste ha blandat ihop två olika historier. Det här mediedrevet måste vända. Det är sanningen som ska jagas. Han måste reda ut detaljerna kring det här.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14185859.ab

Låter väldigt lustigt att man letar upp nummer till Conny Eriksson och kontaktar honom enbart för att han uppmanat killen att gå in igen. Rädd för att han skulle gå vilse?
Citera
2012-01-09, 17:40
  #1206
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du har uppenbarligen mycket att lära beträffande svensk media. Exemplen är otaliga på de mest förljugna löpsedlar, artiklar och drev i rännstenspressen där det slutligen visat sig att substansen var exakt lika med noll.

Instämmer. Det verkar vara en fjäder som blev en anka. Fjädermannen själv - Peter Bohlin - bloggar fåraktigt: Skäms tamejfan.

Enl honom utgår drevet från "en känslomässigt satt rubrik som byggts på andrahandsuppgifter".

Jag gissar, att Peter "Fjädern" Bohlin har *rört ihop*, vad Conny Eriksson har berättat och upprört kastat sig på tangentbordet.

Citat:
Hur kan man lämna sin pojke ensam i minusgrader?

[---]

När jag åkte hem idag ringde min vän Conny och berättade en sak som får mig att tvivla på mänskligheten. Han mötte en pojke som spelat i Storvretacupen med pojkar som är 8-10 år gamla. Pojken stod utanför Fyrishov i -6 graders kyla och väntade, dessvärre så visste nog inte pojken vad han väntade på....

Conny berättade att han såg att pojken frös och det var inte så konstigt eftersom han var blöt och stod i matchkläderna. När Conny tog med honom in på Fyrishov började pojken att gråta, hans Pappa hade åkt ifrån honom och lämnat honom där på parkeringen - FÖR ATT HAN SPELAT SÅ DÅLIGT!!!

Conny ringde föräldern som bekräftade att pojken fick klara sig själv och att han hade lämnat honom för att han spelade "så jävla dåligt". Nu fick Conny tag på en annan förälder till en spelare i laget som vände tillbaka till Uppsala för att hämta pojken.....men vad händer när pojken kommer hem till sin Pappa?

Jag hoppas att DU får stå till svars och att du blir avstängd för ALLTID från en innebandyhall, jag skäms å dina vägnar innebandypappa.

Mitt hjärta blöder när jag hör detta, vad gör man?

http://zerpo.blogg.se/2012/january/s...aforalder.html


Därefter har någon sedvanligt slapp journalist slentrianmässigt återgivit uppgifterna i blogginlägget (utan närmare källkontroll) - varvid SVT har ryckt ut och satt en mikrofon under näsan på Conny Eriksson. Denne har låtit sig intervjuas - event. utan att själv vara klar över, att hans polare har rört till det.

Sedan rullar det... business as usual för svenska journalister m.a.o...

-----

EDIT Nu är Conny (föga förvånande) generad och har därför drabbats av en total minnesförlust betr. namn, lag m.m.
__________________
Senast redigerad av Meiji 2012-01-09 kl. 17:47.
Citera
2012-01-09, 17:40
  #1207
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01B3
Absolut. Det hotet kommer noga att bita lite bättre på Sveriges övriga barn i fortsättningen

Så här tror jag att det var:
Åkersbergaspelaren underpresterar grovt och lämnar sitt lag under pågående match och bortskämd som han är så kräver han att pappan ska skjutsa hem honom omedelbart. Pappan stannar för att se slutet av matchen. Ungen sticker ut från anläggningen i träningskläderna där Conny träffar honom. Conny ringer då pappan som tycker att sonen kan gå hem om han nu har så bråttom. Stor skandal - Aftonbladet och Expressen stoppar pressarna.
Kan ha gått till som du skriver men då uppstår frågan om matrialarn med y-namnet ljög beträffande hämtningen av killen? Han har ju sagt att han pratat med en annan familj och noggrant försäkrat sig om att de skulle få hem grabben "i trygghet".
Citera
2012-01-09, 17:41
  #1208
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
1:40 på http://playrapport.se/#/video/2669983


men conny kanske dragit olika historier?

Tack, överbevisad. trodde mig läst något annat in någon annan tidning men när jag kollade DN står det samma sak där.

Det innebär att han fan ska veta vem han ringde till. Eller stod det på telefonen "Förälder till min son utan namns lagkamrat som spelar i en okänd klubb"
__________________
Senast redigerad av L Ron Hubbard 2012-01-09 kl. 17:45.
Citera
2012-01-09, 17:44
  #1209
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Lite märkligt att Åkersberga-tjommen poängterar att "vår kille är ljushårig".
Det borde betyda att den övergivna innebandygossen är mörkhårig, om han ens finns förutom i Connys fantasi.
Jag håller på att läsa ikapp och det stod bakåt att killen hade mörkt, krulligt hår, jeans och jacka - inga shorts längre alltså.

Min teori att y-namnet är skum stärks rejält nu och troligen har jag varit på rätt spår hela tiden.
Citera
2012-01-09, 17:47
  #1210
Medlem
Attityds avatar
De blev fega och vill inte peka ut någon förälder i laget,därav heter det "missförstånd" istället.
Citera
2012-01-09, 17:53
  #1211
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hur trovärdigt är detta? Hur fick du "höra" de?

Hörde det av mina päron som känner föräldrar till en som spelar i Sirius som hade bevittnat händelsen.
Citera
2012-01-09, 17:54
  #1212
Medlem
Tänk om hela historien visat sig vara falskt. Hur mycket skattepengar hade lagt på detta? Åklagare, utredningar m.m.? Hoppas verkligen att sanningen kommer fram! Om det är sann hur ska det kunna bevisas? Pappan lär inte erkänna och säger åt sonen att det var missförtånd eller nåt. Om det är falskt så har vi skattebetalarna förlorat pengar i onödan!

Det här påminner om hur moderna myter uppstå typ råttan i pizzan. Det är bara det att med internet så sprids det så snabbt att fallet inte hunnit kallna att man är tvungen att utreda. Hoppas man lyckas gå till botten med detta och ev. straffa den som spred falska uppgiften!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback