Citat:
Ursprungligen postat av
JaredPsilo
Är det inte de senaste 6 månaderna dom kollar på? Eller gäller det arbetstiden sen jag började jobba här?
Isåfall sorry för dum fråga!
Du får a-kassa om du uppfyller medlemsvillkor och arbetsvillkor.
De räknar sedan ut din genomsnittliga inkomst för de senaste 12 månaderna. Är det så att du har en månad med noll så drar det ned snittet på året som din a-kassa baseras på. Så det är nivån på din a-kassa som påverkas.
Observera att du måste uppfylla arbetsvillkor och medlemsvillkor först. Du kan inte vara ledig för länge.