Citat:
Ursprungligen postat av gart
Har du någon referens på det? Jag är nämligen ganska säker på att du får grundersättningen om du så bara varit med en enda dag.
Det måste jag kolla upp faktiskt
men vad jag minns så sa fackgubbarna det till mig när jag gick med i fack/akassa att jag måste ha jobbat/varit med ett halvår för att få ut någon akassa
har dock dåligt minne av detta då jag pratade med dom i juni 2001
men detta kanske gällde om du ville ha ut 80% av lönen..