Citat:
Ursprungligen postat av loopflikkan
Bra att du vill jobba. Men jag vet massor av människor som tvingats flytta eftersom det varit enda sättet att få jobb. I den värld jag lever i är det en självklarhet att man gör det.
Blir jag arbetslös och inte får nåt jobb flyttar jag gärna till Partille och jobbar på Vivo om alternativet är A-kassa.
Vilken j-a rätt har jag att parasitera på andra om jag kan få jobb på Vivo?
Blir jag arbetslös och inte får nåt jobb flyttar jag gärna till Partille och jobbar på Vivo om alternativet är A-kassa.
Vilken j-a rätt har jag att parasitera på andra om jag kan få jobb på Vivo?
Jag tolkar det som att du vare sig är ansluten till facket eller A-kassan?
Eftersom systemet nu ser ut som det gör, alltså att jag har rätt till A-kasseersättning fram till att jag får ett nytt jobb, så anser inte jag att det är att parasitera. Men om du nu är så sugen på att använda ordet "parasit", så är det ju så att jag faktiskt har rätt att "parasitera", eftersom det funkar så vare sig du gillar det eller inte. Det är lika självklart att jag ska få utnyttja mina rättigheter i samma utsträckning som jag utför mina skyldigheter.
Sen har jag inte planerat att gå arbetslös särskilt länge. Jag har gott hopp om att snart hitta ett jobb och att kunna bo kvar på ett ställe som jag tycker om och där min trygghet finns.
Självklart finns det folk som missbrukar systemet, som inte vill jobba på några villkor och det är nog snarare där du har dina parasiter. Så spar du dina svordomar och påhopp till dem som gjort sig förtjänta av dem.

Bara tänkte höra om någon kan hjälpa mig med ett par frågor: