Citat:
Ursprungligen postat av Tronisee
Men om det känns fel att söka jobb när du vet att du ska studera så står du inte till arbetsmarknadens förfogande och uppfyller inte det grundläggande kravet. Då är frågan, varför söker du då ersättning?
Ja, så kan man ju iofs se det. Nu har jag ju inte bestämt mig för om jag ska studera eller ej. Det beror ju på hur det går med jobbsökandet.
Jag söker jobb redan nu, och har varit på intervjuer. Skulle drömjobbet dyka upp så tar jag givetvis det framför studier. Men om det inte gör det så lär det bli studier i januari.
Har aldrig tidigare varit arbetslös så jag har ganska dålig koll på hur sånt här fungerar. Men, jag kan väl inte vara den enda som vill vänta på ett "ordentligt" jobb innan man tackar ja? Har nog inga som helst problem att få jobb, men frågan är om det är något jag vill jobba med? Man måste väl få lov att ha lite valfrihet som arbetslös?
För att förtydliga lite. Jag tar gärna ett vikariat med okej lön fram till den siste december före att gå arbetslös. Men, jag tar inget underbetalt arbetsmarknadsprojekt bara för att jag tvunget ska ha ett jobb, då väljer jag hellre att börja studera. Förstår du mitt resonemang?