Har väntat 14 veckor nu, utan att ha fått ett beslut ifrån Alfakassan!
Hade min handläggare på arbetsförmedlingen gjort sitt jobb, hade jag fått klartecken redan när jag skrev in mig där 12 November 2008. Istället fick jag hjälp av en annan handläggare att jag hade rätt till Alfakassan. Har tidigare jobbat i 2 år och skickat in alla papper dom behöver (Arbetsgivarintyg, kompleteringar, 12 kassakort osv)
Eftersom jag har beslut ifrån Arbetsförmedlingen ifrån den dagen jag skrev in mig, skall jag enligt dom få retraktivt sen. För några dagar sedan hade en ifrån Alfakassan svarat på min handläggares mail och fax jag bad dom skicka för att få några klara besked. Alfakassan skulle börja kolla på mitt ärende i början av nästa vecka. Eftersom deras nästa utbetalning är den 23e April, så undrar jag om någon vet om man kan få utbetalt innan nästa datum dom har i Maj ?
Även om någon vet hur det fungerar med pengar man haft rätt till fram tills idag. Tror inte man får någon direkt klumpsumma på 30 000, som jag räknat fram att jag borde få.
Läste att någon här inne väntat 4 månader, men bara fått betalt för 2 av 4 månader ..hmmm