Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Men fakta i målet är att hittills så har mångkulturen inte varit speciell gynnsam för oss, i synnerhet inte för de svenskar som fallit offer för invandrarbrottslighet.
Eller hur?
Hur gynnsam den är kan man vrida och vända på ganska mycket, men jag tror att det är väldigt dåligt att ha det så som vi har det nu.
Låga krav redan från början, bidrag, höga skatter på arbete och slapphänt lagstiftning för att ge några exempel.
Det är ju som gjort för att man ska glida genom livet utan att behöva anstränga sig, och det tycker jag är fel. Det är just därför det har misslyckats hittills tror jag. Det är inte själva invandringen det är fel på, men det finns folk som utnyttjar denna "lucka" i vårt system.
Därför är det dags att man säkrar "luckan" genom betydligt högre krav, mindre smörande, sänkta arbetsskatter (så att man tjänar mycket mer på att jobba än att t.ex. råna, och det blir lättare att få jobb när arbetsgivare har råd med detta) och hårdare lagstiftning. Man bör dessutom ta bort vissa delar ur LAS, så att man slipper avskeda duktiga individer och så att man kan avskeda andra enklare. Anställningarna blir då flexiblare och arbetsgivare kan våga anställa invandrare oftare.
På det sättet tar man till vara på de mest gynnsamma individerna, och man
kommer att gå plus. De icke gynnsamma är de kriminella, och de ska givetvis utvisas.
På detta sättet tror jag att vi kan få invandringen till någonting positivt där man med all säkerhet går konkurrensmässigt och ekonomiskt plus, i min mening. Det är inte svårt att införa detta.