2012-01-06, 17:51
Medlem
Mike.Spetzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Och det känns moraliskt rätt att göra mig, som inte ser dessa problem, till din slav och betala för dina planer?

På samma vis som DIN blindhet kostar oss klarsynta massor kanske det vore rimligt?
Det är ju ändå NI som är problemets ägare. Det är NI som tvingat på oss andra ett trasigt samhälle och rår för att denna diskussion ens existerar.
Senast redigerad av Mike.Spetza 2012-01-06 kl. 17:53.
Citera
2012-01-06, 17:51
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undulatbajs
På ungefär samma sätt som innan, bara det att gränserna är öppna. Är trött på att diskutera det, det är helt omöjligt att sia om hur det skulle se ut. Det är många steg kvar innan det kan bli verklighet.

Sammanfattningsvis vill du eftersträva ett scenario som du överhuvudtaget inte tänkt igenom innan. Låter trevligt.
Citera
2012-01-06, 17:53
Bannlyst
Citat:
Men varför har du då något emot att lagarna också tillåter invandring? Du kan inte säga till mig att sluta sätta mig emot majoritetens åsikter när du själv gör det. Jag är ju för att ingen ska få tvinga på någon deras åsikter. Det kommer leda till att de som vill får bo i etnisk homogena samhällen, och de som vill i mångkulturella utan att det sker några konflikter emellan dessa grupper då det inte finns en stat som ger den ena fördelar med stulet kapital från den andra gruppen.
Jag säger inte att alla lagar är bra, men jag har en demokratisk rättighet att TYCKA om olika saker. Jag är rädd om mitt boende och mitt födelse land, jag vill försvara det så länge jag kan. Precis som du försvarar dina ägor, Jag säger inte att du inte får sätta dig emot majoriteten. Det är bra att ha en egen vilja, men att inte förstå resultatet av en handling är inte sunt. Är det ok att 1000 somalier flyttar in på dina ägor och proklamerar ägande rätt, bygger ett område med segregering och hög brottslighet där du inte längre vågar vistas för risk dör övergrepp. jag tycker inte det är ok. Verkan av masskultur kommer visa sig inom några år, anarki fungerar inte i ett samhälle.
Citera
2012-01-06, 17:53
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Jag kan tänka mig en SummaSummarum sitta i forna Sovjet och säga att det inte skulle finnas någon mat om inte staten hade matbutiker.
Att man vill att en stat skall finnas innebär inte att man vill att staten skall ha total makt. En fungerande demokrati innebär att folket väljer hur resurserna fördelas. Människor behöver samarbeta för att komma någonstans. (tex till månen)
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-01-06 kl. 17:57.
Citera
2012-01-06, 17:55
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Spetza
På samma vis som din blindhet kostar oss klarsynta massor kanske det vore rimligt?

Men jag är ju emot att någon ska behöva påverkas av andras beslut. Hur skadas du av att jag låter en invandrare bo på min tomt? Han får ju inte röra sig på något som du äger/varit med att sätta upp regler för. Du kan fritt välja uteställen där invandrare inte får finnas, du kan åka invandrarfria bussar. Bara fantasin sätter gränser. Men nej, försök istället bli diktator för hela Sverige och sätta upp regler som gäller alla, trots att du vet att inte alla håller med. Vem sviker sitt folk mest egentligen, den som vill att alla Svenskar ska få bo med valfri person, eller den som strävar efter att ha makt över deras liv, mark och egendom?
Citera
2012-01-06, 17:57
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undulatbajs

Ptja, det går ju utan tvekan framåt generation för generation. Tycker du inte det? Mormor sa neger, mamma vill inte bo i betongen och jag själv bor i precis vid ett miljonprojekt.

Och ditt barn bör bo i ett miljonprojekt för att fullfölja tankekedjan? Kan du med hedern i behåll verkligen önska dina barn ett sådant öde?

Jag har bott i ett sådant som tonåring och det är mycket vårt att behålla några som helst goda mångkulturella tankar som svensk när man blir trakasserad just för att man är svensk.
Citera
2012-01-06, 17:59
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Och det känns moraliskt rätt att göra mig, som inte ser dessa problem, till din slav och betala för dina planer?

Min vän, den starke vinner, och i slutänden gör vi alla som den som för tillfället har makten vill. Sådana är våra villkor. Vi kan drömma om annat, inbilla oss att det kommer att bli annorlunda, men det är också allt vi kan göra.

Jag har ingen plats i din nihilistiska och perversa värld. Jag trivs inte i den. Likaledes skulle du uppenbarligen vantrivas i mitt Sverige - ett Sverige utan negrer och araber; dessa folk som du uppenbarligen älskar att ha i din närhet.

Jag bryr mig inte om vad du vill. Du vill lösa upp gränser som har betalats med blodet från otaliga vita svenskar: utan vilkas offer du inte hade kunnat sitta och drömma om att krossa det som de kämpade för. Dina önskningar står i total motsats med mina, och givet makten skulle jag aldrig ha tagit hänsyn till vad folk som du vill eller inte vill.

Jag skulle ha sagt till dig: vill du bo med negrer så flytta till ett negerland. Vill du bo med araber så flytta till ett arabland. Jag skulle aldrig ha hindrat dig att göra detta. Däremot ser jag det som sunt att hindra dig att föra in negrer och araber i Sverige, gör dem till mina grannar, fylla våra storstäder med dem och med alla de negativa effekter som det innebär.

Du förstår - bara i en fantasivärld är det så att man inte tvingar sina önskningar på någon annan.
Citera
2012-01-06, 18:01
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurtisak
Jag säger inte att alla lagar är bra, men jag har en demokratisk rättighet att TYCKA om olika saker. Jag är rädd om mitt boende och mitt födelse land, jag vill försvara det så länge jag kan. Precis som du försvarar dina ägor, Jag säger inte att du inte får sätta dig emot majoriteten. Det är bra att ha en egen vilja, men att inte förstå resultatet av en handling är inte sunt. Är det ok att 1000 somalier flyttar in på dina ägor och proklamerar ägande rätt, bygger ett område med segregering och hög brottslighet där du inte längre vågar vistas för risk dör övergrepp. jag tycker inte det är ok. Verkan av masskultur kommer visa sig inom några år, anarki fungerar inte i ett samhälle.

Varför ska vi ta bort mina lagar och ersätta med dina? Varför ens ge ett sånt klent urval med möjligheter? Kan inte du ha dina, jag ha mina, och Spanien sina? Eller vill du ockupera Spanien och tvinga på dom dina åsikter också?

Jag är som sagt emot att någon ofrivilligska tvingas ha somalier på sin tomt, eller betala för andra somaliers sjukvård. Men om jag vill det ska väl inte du ha någon rätt att stoppa mig så länge du inte påverkas av det?

Det får du gärna tycka, därför skulle du troligvis inte välja att bo i ett anarkistiskt samhälle. Men om jag vill leva som jag vill på det som är rättmätigt mitt, varför ska du ha någon som helst rätt att säga till mig vad jag ska göra?

Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Att man vill att en stat skall finnas innebär inte att staten skall ha total makt. En fungerande demokrati innebär att folket väljer hur resurserna fördelas. Människor behöver samarbeta för att komma någonstans. (tex till månen)

Bara om det låg i folkets intresse att komma till månen. Hade du varit för att staten tog ut 90%iga skatter för att finansiera en resa till Jupiter? Demokrati är säkert bra för vissa, men varför tvinga in folk som inte vill vara med i er demokrati? Varför vill du tvunget ha med Ulla Bengtsson, 54, batikhäxa och MENA-älskare och ge henne makt över saker som rör dig?
Citera
2012-01-06, 18:03
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Följande frågor ställdes egentligen till Blygakatten i detta inlägg. Kanske blev det lite långt och komplicerat, för några svar såg jag inte till. Jag ställer dem därför igen, och den invandringsförespråkare eller mångkulturalist som vill svara förutsättningslöst får gärna göra det - vill man få ett sammanhang till frågorna så bör man dock åtminstone läsa det länkade inlägget.

1. När kommer vinsten [med mångkulturen och massinvandringen från MENA*], och hur mycket är du beredd att offra på vägen i form av ökat våld, ökade motsättningar, ökad rasism, neddragningar inom andra områden osv?

2. Anser du att det är Sveriges ansvar att ta hand om alla människor i världen med sämre förutsättningar? Om Ja, hur vill du finansiera det och på vilket sätt tror du det kommer att påverka samhället? Om Nej, hur ska urvalet göras och av vem?

3. Känner du själv precis lika mycket tillhörighet med somalier, afghaner och irakier som med svenskar (och nu förutsätter jag att du är svensk)?

4. Vem ska avgöra hur många lågutbildade vi kan ge en chans, och hur många tycker du är rimligt mellan tummen och pekfingret?

5. [Om det är problematiskt att få in invandrare på arbetsmarknaden idag:] Kan vi då inte börja med att dra i nödbromsen och kraftigt begränsa kommande invandring, så att vi får tid att pröva dessa nya och ännu okända mirakelmetoder på de uppenbara problemområden som redan idag finns runtom i Sverige?

*För att undvika begreppsförvirring så vill jag förtydliga att MENA är en förkortning för Middle East and North Africa.

Så raka och genomtänkta frågor kommer du ALDRIG få något svar på utav en multikultivurmare - får du, mot förmodan ändå det, så kommer svaren genomsyras utav floskler, osanningar och ett oändligt svävande på målet...
Senast redigerad av Bythewayimdead 2012-01-06 kl. 18:06.
Citera
2012-01-06, 18:04
Medlem
Mike.Spetzas avatar
Citat:
Men jag är ju emot att någon ska behöva påverkas av andras beslut. Hur skadas du av att jag låter en invandrare bo på min tomt? Han får ju inte röra sig på något som du äger/varit med att sätta upp regler för. Du kan fritt välja uteställen där invandrare inte får finnas, du kan åka invandrarfria bussar. Bara fantasin sätter gränser. Men nej, försök istället bli diktator för hela Sverige och sätta upp regler som gäller alla, trots att du vet att inte alla håller med. Vem sviker sitt folk mest egentligen, den som vill att alla Svenskar ska få bo med valfri person, eller den som strävar efter att ha makt över deras liv, mark och egendom?

Problemet är att sådana som du INTE tar hem invandrarna och låter de bo hos er!

Hela samhället tar ju stryk av denna groteska införsel av värdelöst negerfolk, även vi som inte vill ha skiten är ju med och betalar och våra gamla föräldrar får en sämre åldringsvård, etc, etc, på bekostnad av eran scientolog-liknande fanatism.
Citera
2012-01-06, 18:04
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Jag är som sagt emot att någon ofrivilligska tvingas ha somalier på sin tomt, eller betala för andra somaliers sjukvård. Men om jag vill det ska väl inte du ha någon rätt att stoppa mig så länge du inte påverkas av det?

Och jag som trodde att jag var extremisten här. Okej, har jag förstått dig rätt - du vill alltså demontera ner välfärdsstaten? Du vill att var man och kvinna ska klara sig helt själv, i alla skeden i livet? Inga skatter, ingen skattefinansierad verksamhet?

Är det så?
Citera
2012-01-06, 18:06
Bannlyst
Citat:
Varför ska vi ta bort mina lagar och ersätta med dina? Varför ens ge ett sånt klent urval med möjligheter? Kan inte du ha dina, jag ha mina, och Spanien sina? Eller vill du ockupera Spanien och tvinga på dom dina åsikter också?

Det får du gärna tycka, därför skulle du troligvis inte välja att bo i ett anarkistiskt samhälle. Men om jag vill leva som jag vill på det som är rättmätigt mitt, varför ska du ha någon som helst rätt att säga till mig vad jag ska göra?

Bara om det låg i folkets intresse att komma till månen. Hade du varit för att staten tog ut 90%iga skatter för att finansiera en resa till Jupiter? Demokrati är säkert bra för vissa, men varför tvinga in folk som inte vill vara med i er demokrati? Varför vill du tvunget ha med Ulla Bettngtsson, 54, batikhäxa och MENA-älskare och ge henne makt över saker som rör dig?
varför följa lagen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in