2012-01-05, 14:44
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) För att invandrare (jag antar att vi alla vet vilka folkslag som går under "invandrare") ska sluta vara överrepresenterade krävs det givetvis något konkret. Deras närvaro är högst konkret, deras överrepresentation lika så. Det duger inte att, som ni gör, bara sätta sitt hopp till framtiden och att det en dag löser sig. Svarta och araber och kosovoalbaner och zigenare uppvisar EXAKT samma brottsliga mönster och frekvens OAVSETT värdland och förd politik.

2) Allt det du efterlyser har redan gjorts. Ingenstans kan vi historiskt hitta en bättre tid att migrera till Väst; nu får invandrarna startpengar, tillgång till välfärd, språkkurser, de blir kvoterade, eliten ser positivt på deras närvaro och kritik mot dem anses inte god ton. Jag upprepar: allting som KAN göras, utifrån den socialliberala modellen, har gjorts - och det fungerar inte.
Det finns mycket mer att göra. Ge ökade resurser till polisen så att de löser mer brott är ett exempel. Polisen har i dagsläget alldeles för små resurser för att klara av de mest utsatta områdena, vilket leder till den höga kriminaliteten inom dessa områden. Vi tror inte en viss grupp människor begår brott för att de sitter i deras gener, vi tror att det handlar om andra saker.
Citera
2012-01-05, 14:45
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjaho

1) Invandring från balkan-arab-negerländer ökar inte brottsligheten i landet.

2) Om du vill ha mer bevis på detta, läs statistik, rapporter och andra utredningar och det finns gott om både lokalt, nationellt och internationellt.

1) Ju grövre brottslighet det är fråga om, desto större är invandrarnas andel. Den största andelen återfinns för våldtäkt, 38 procent, för så kallad överfallsvåldtäkt utomhus 47 procent. När det gäller mord/dråp har 30 procent av brotten registrerats på invandrare. Också för misshandelsbrott, rån och butiksstöld är invandrarnas andel hög.

På den högsta nivån ligger invandrare från Nordafrika (Algeriet, Libyen, Marocko och Tunisien) och från Chile. Något lägre ligger invandrare från länder i övriga arabvärlden, övriga Sydamerika och Östeuropa.

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=403&module_instance=12

2) Länkar?
Citera
2012-01-05, 14:48
Medlem
Necromorbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Frågor
Hur mycket mångkultur är nog?
Styrs kultur via invandring eller trender?
Behöver vi Islam i Sverige?
Hur många droppar svart färg behövs för att förstöra en burk med vit färg?

1. frågan känns lite felställd men det optinala torde vara en jämn mix av alla som vill vara med.
2. Kultur styrs inte av invandring, kultur styrs av trender skapade av människor, oavsett om dessa är bruna eller vita.
3. Jag vill absolut inte ha islam som statsreligion, lika lite som jag vill ha kristendom.
4. nu är ju inte jag en målare men jag gissar på ett par stycken.
Citera
2012-01-05, 14:49
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten

1) Det finns mycket mer att göra. Ge ökade resurser till polisen så att de löser mer brott är ett exempel.

2) Vi tror inte en viss grupp människor begår brott för att de sitter i deras gener, vi tror att det handlar om andra saker.

1) Men ett löst brott har ändå ett brottsoffer; en våldtagen kvinna, en rånmisshandlad ung man, en dödad vit person.

2) Jag vet att ni tror det, men "tro" är inte bra nog. Låt mig ställa en fråga kopplad till denna tro:

Först: vilka "andra saker" talar du om?

Sedan: hur förklarar du att olika folkslag i SAMMA socioekonomiska situation uppvisar en markant skild tendens till brottslighet? Varför är nordafrikaner brottsligare än araber, och varför är araber brottsligare än jugoslaver?
Citera
2012-01-05, 14:53
Medlem
Mad monks avatar
Tycker ni det är lönt att ljuga för oss som har stenhård koll på invandrares förehavanden i landet?
Citera
2012-01-05, 14:53
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Fråga: har vi vita en arvsskuld att betala till icke-vita?

Om ja, hur kan skuld från en liten grupp människor gå i arv i generationer, och hur kan en liten grupp människors handlingar rättfärdiga att man talar om "vit skuld"?

Fråga: Bör samerna och andra naturfolk hänga med i sin tid, blir moderna och mångkulturella och överge sina gamla livvstilar och omfamna det mångkulturella samhället? Eller har vissa folkslag en rättighet att leva såsom de alltid har gjort? Till och med få bidrag för det?

Fråga: tycker ni folktillhörighet är viktigt? Spelar etnicitet någon roll för er? Om inte - varför bygger hela er kamp på just etnicitet? Borde inte folk som struntar i etcnitet vara lika lyckliga i en etniskt vit nation som i en mångkulturell nation? Borde det inte kvitta vilket?
Nej inte i den mening att du ärver någon form av skyldighet. Människor ansvarar endast för sina egna handlingar (undantag vårdnadshavare till barn). Du har inga skyldighet som ett resultat av saker du inte själv gjort och du kan inte hållas ansvarig för vad andra gjort. Däremot kan det vara ett argument för att vi t.ex. bör ge bistånd att t.ex. Sverige skapat problem och att vi nu bör försöka hjälpa till och lösa dem. Men det är en annan sak. Skyldighet har du däremot att respektera andra människors mänskliga rättigheter.

Människor får leva som de själva vill så länge de respekterar andra människors mänskliga rättigheter, men nej du bör inte få bidrag bara för att du väljer att leva på ett speciellt sätt det är upp till dig hur du vill leva och bidrag bör ges på definierade objektiva grunder som omfattar alla människor på lika villkor som t.ex. vid sjukdom.

Ett mångkulturellt samhälle är trevligt då det vore tråkigt om det bara fanns en kultur representerad i ett land. Var människor är födda spelar däremot ingen roll. Det relevanta är den enskilda människan.
Citera
2012-01-05, 14:56
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickWad
*Varför måste ni tvinga på andra människor mångkultur ?
*Varför bor ni offtast inte själva i ett mångkulturellt område ?
Det gör jag inte, om du vill bo i skogen och endast ha det du anser vara av en specifik kultur kring dig får du göra det, när det gäller Sverige röstar svenska folket i val var 4 år på vem de tycker ska styra och sedan får vinnaren bestämma.

Hela Sverige är vad jag vett ett "mångkulturellt samhälle/område".

För övrigt är i princip hela världen mångkulturell.
Citera
2012-01-05, 14:58
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Lite kort och gott, varför hatar ni vita människor så mycket?

Är det pga hitler och kolonialismen?

Hur kan ni kalla er för antirasister och samtidigt uttrycka ett sådant hat mot vita?
Jag ser individer inte olika grupper och jag går inte runt och hatar det är rasisternas ansvar jag sprider frihetens, fredens och välståndets budskap.

Se svar ovan.

Se svar ovan.
Citera
2012-01-05, 15:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
”Det faktiska antalet fall av dödligt våld i Sverige har sedan 1990 legat på en relativt konstant nivå runt 100 fall per år - detta trots befolkningsökningen under samma period. Men 2010 inrapporterades 337 brott som avsåg fullbordade mord, dråp eller misshandel med dödlig utgång, vilket är en ökning med 105 brott jämfört med föregående år. Den kraftiga ökningen visade sig bero på en enskild anmälan med ett stort antal misstänkta fall där det nu har klarlagts att det inte rörde sig om mord eller annat dödligt våld”.

Ingen ökning av våld på allmän plats
Dödligt våld begås sällan mellan personer som inte känner varandra – i drygt 70 procent av fallen är de inblandade bekanta med varandra. Risken att bli överfallen på allmän plats är extremt liten och denna risk har heller inte ökat de senaste åren. Det dödliga våldet på allmänna platser sker i stor utsträckning mellan unga män och startar ofta med ett bagatellbråk, där det finns alkohol i bilden. Dessa fall har fått stor uppmärksamhet, men är ungefär lika många som tidigare. Inte heller har andelen ungdomar (15–19 år) som begår dödligt våld ökat de senaste åren”.

Källa: BRÅ

Det är ju märkligt att BRÅ inte håller med dig Sverigedemokrat, din förvrängning av verkligheten tyder på en antidemokratiska agenda för att tvinga på folket monokultur. Låt oss slippa er antidemokratiska politik.

Är du svårt berusad när du debatterar här på Flashback? Eller lider du av demens, så att du glömmer vad du läste när du ska svara på ett inlägg?

Jag kan inte göra annat än att upprepa mitt inlägg, och hoppas att poängen fastnar denna gång:

Citat:
"Men döda är inget bra mått på våld. Lasermannen sköt elva personer, varav en dog. På 30-talet skulle åtta eller nio ha avlidit, på 70-talet ungefär fem och i dag förmodligen ingen, säger rättspatologen Jovan Rajs."

http://www.aftonbladet.se/debatt/article291108.ab

Försök till mord eller dråp (antal)
1975 = 170
...
2010 = 792

(hela tabellen finns här: https://www.flashback.org/sp34912307)

Med andra ord. Att räkna antal döda blir väldigt missvisande och säger ganska lite om verkligheten. Den främsta anledningen till detta är vi har bättre sjukvård idag, så fler räddas till livet. En annan orsak är att idag så har alla människor mobiltelefoner, så oavsett var de befinner sig så kan de fort ringa efter hjälp.

( Förstod du nu? )
Citera
2012-01-05, 15:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Ja det är ett problem att politiker bor till mestadels i vissa områden. Men jag förstår inte riktigt hur detta är kopplat till invandringen, måste man vara social bidragstagare för att bestämma över socialbidraget? Måste man åka bil om man vill ha billigare bensinskatt?

Man förstår problemet bättre, och kan komma med bättre och mer realistiska lösningar, om man själv har erfarenhet av något. Eller hur?

Detta gäller i alla sammanhang, inte bara här.
Citera
2012-01-05, 15:15
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
1) Men ett löst brott har ändå ett brottsoffer; en våldtagen kvinna, en rånmisshandlad ung man, en dödad vit person.
Sant, men tror du inte brottsligheten skulle minskas om fler brott skulle klaras upp?
Citat:
Jag vet att ni tror det, men "tro" är inte bra nog. Låt mig ställa en fråga kopplad till denna tro:
Först: vilka "andra saker" talar du om?
Bättre skolor i utsatta områden så att alla barn får samma förutsättningar.
Större närvaro bland polisen i utsatta områden.
Mer pengar till fritidsaktiviteter så ungdomarna har saker de kan göra efter skolan.
Dialog mer grupperna så att man försöker byta mönstret med många kriminella.
Arbeta mot diskriminering av vissa folkgrupper.
Finns fler exempel.
Citat:
Sedan: hur förklarar du att olika folkslag i SAMMA socioekonomiska situation uppvisar en markant skild tendens till brottslighet? Varför är nordafrikaner brottsligare än araber, och varför är araber brottsligare än jugoslaver?
Nu är jag långtifrån expert inom det området. Diskriminering kan vara en orsak, utanförskap en annan. Det kan också spela roll vilken kultur de har när de kommer till Sverige, men det är bara en teori. Så länge ingen kan komma med bevis om varför dessa skillnader finns känns det knappt lönt att diskutera orsaker till varför det är på det här viset. Bättre att man låter mer kunniga personer utreda det vidare.
Citera
2012-01-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Den vit befolkningen har länge velat vara härskare och dominanta.

Den enda folkgrupp som över huvud taget har gjort flest fotavtryck när det gäller förödelser är Européer.

Härligt att se att du har blivit en så övertygad rasist! Jisses vilka självmål en del lyckas med....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in