2012-01-06, 20:58
Medlem
SkitAnonyms avatar
Du använder medvetet formuleringar som gör att svar annat än det du önskar kommer att låta negativt, men jag kör på med svar ändå

Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Motsätter du dig grundlagsändringen som antogs nyligen om att staten skall främja andra kulturer än den svenska? Det är ju en direkt strävan.
Jag vet inte exakt hur grundlagsändringen lyder annat på än ett ungefär, men om det du skriver stämmer så ja, det gör jag.
Grundlagen ska inte användas för sådana ändamål.

Citat:
Du inser antagligen att det blir mer mångkultur ju mer invandring vi har... Har du fått nog eller tycker du att massinvandringen bör fortsätta?
Jag tycker att den kan fortsätta, men inte att det är hållbart under nuvarande lagstiftning med mycket frihet och lite ansvar.
Jag strävar som sagt efter mycket frihet och mycket ansvar.

Citat:
Vill du ställa saker till rätta nu och avsluta massinvandringen nu när du vet vad folket tycker?
Du gillar verkligen svartvit argumentation och att lägga ord i min mun!
Men jag ska som sagt försöka svara på en god nivå ändå.
Nej, jag är inte så lättpåverkad och byter åsikt bara för att många andra är av en annan åsikt. Bara för att majoriteten i världen är religiösa så betyder det inte att gud finns.

Jag tycker inte att vi ska stänga gränserna om det är det du syftar på. Jag vill ha andra åtgärder än kortsiktiga lösningar.

Citat:
Med tanke på att de negativa konsekvenserna inte verkar påverka mångkulturalisters ställningstagande så får man anta att ni tycker det är värt en hel del försämringar så länge mångkulturaliseringen kan fortgå.
Här lägger du orden i min mun igen Mitt ställningstagande är inte så som du målar upp det

Citera
2012-01-06, 21:00
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitAnonym
Jag tycker inte att vi ska stänga gränserna om det är det du syftar på. Jag vill ha andra åtgärder än kortsiktiga lösningar.

Att stoppa massinvandringen kan ju även vara en långsiktig lösning.
Citera
2012-01-06, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Vem ska dra gränsen, du/ni åt alla eller alla åt sig själva? Vad hade en snäll, god och vit man gjort tror du? Vad hade en diktator gjort?

Jag vill inte minska kriminaliteten åt andra, rättare sagt. Om folk vill röka grän i Rosengård så låt gå. Eller vad säger du? Ska vi inte råna folket på några miljoner och göra razzior?

Men om det är så sant och entydigt att negrer för med sig dåliga saker så skulle väl inga ta dom till sina tomter? Du kan inte säga "Jo, för folk är dumma i huvudet" för du har ingen aning om vad dom går på, dom kanske behöver arbetskraft eller vad som helst. Du ska inte kunna göra val åt andra, precis som att du tycker att ingen ska kunna välja mångkultur åt dig.

Vet inte om det är lönt att ödsla mer tid på dig. Får för mig att du trollar nämligen. Konstiga liberal.
Citera
2012-01-06, 21:03
Medlem
Citat:
Vad kul att du tycker det . Ska verkligen något inte eftersträvas för att det är så bra att det ses som orimligt? Hade folk då kunnat uppfinna saker om de inte strävade efter att förbättra saker hela tiden?

Det beror helt på, eftersom jag har makten över min tomt så bestämmer ju jag vilka regler som ska gälla och vilka jag tillåter där. Jag kanske bara vill ha snälla högutbildade människor, och då släpper jag bara in dessa.

Om någon försöker ta makten över min tomt så söker jag hjälp av andra, om jag nu inte klarar att få ut individen själv med hjälp av de andra snälla, vettiga människorna jag släppt in. I dagens samhälle hade jag ringt 112, i mitt kanske Securitas eller några som säljer säkerhetsåtgärder.

Vad menar du med din tomt ?
Citera
2012-01-06, 21:06
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Att stoppa massinvandringen kan ju även vara en långsiktig lösning.
På vad du anser vara ett problem ja - själva mångkulturen.

Men inte på vad jag anser vara problemet - För lite individuellt ansvar.

Jag kanske säger detta ofta nu, men jag säger det igen: Jag vill ha mer frihet och mer ansvar. Mycket frihet och lite ansvar funkar inte. Det är där jag tror att problemet ligger.

Det är därför jag finner en stängning av gränserna som en kortsiktig lösning
Citera
2012-01-06, 21:06
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Så... jag hade alltså rätt?

Nej det hade du inte. Förstår inte ens varför du frågar när du säger dig veta att du har rätt.

Citat:
2) Det är ingen tro. Det är ett faktum.

Ett sådant absolut påstående måste backas upp med absoluta bevis. Om resten av världen inte köper dina bevis är det inte giltligt. Precis som att en forskare kan komma fram till en sjuk slutsats, men får han inget medhåll av kollegor blir det falsifierat.

Citat:
3) Det kan du visst göra. Men det blir inte sant för det.

Snälla kan bara någon monokulturalist bara erkänna att det är oerhört löjliga tre första punkter denna användare skriver? Eller är det så här ni vill argumentera på riktigt? "Nej jag har rätt för att det bara är så, blablabla jag hör inte *håller för öronen* nananan"

Citat:
4) Ser du, det ÄR en viss skillnad om du väljer att gifta dig med en svart kvinna, eller om du drar hit en miljon negrer till Sverige. Tycker du inte det själv? Det ena har jag inget med att göra - det är en sak mellan dig och din flickvän, det andra har jag i högsta grad med att göra, för det påverkar hela den del av världen som jag kallar "hem".

Men som sagt skulle jag inte låta dig påverkas av mina negrer. Vad spelar det för roll för dig om jag har 1 miljon negrer på min tomt, du skulle ändå aldrig fått använda den någon gång.

Citat:
5) Jo, så länge du inte begär att jag ska dela land med svarta och araber och andra främmande folkslag, vars effekter bevisligen är negativa för mitt land och mitt folk. Som sagt: om du så gärna vill bo med negrer och araber, låt inte mig hindra dig, åk och bosätt dig i ett land där du an få denna lust tillfredsställd. Men dra inte in mig i dina fixeringar vid rasblandning.

Du tvingar ju alla mångkulturalister att dela land med dig. Dra inte in mig i din monokultur.
Som sagt, jag vill ge er rätt till ert homogena samhälle. Varför måste du tvunget ha med mig och batikhäxor i ditt samhälle? Känns jävligt kontraproduktivt.

Citat:
6) Nej, och av exakt den anledningen kämpar jag mot det mångkulturella samhället.

Nej, du är Mongolhorden som angriper fredliga individer som bor på min tomt. Jag håller ju med om att min invandring inte ska få påverka dig negativt. Du tycker alltså seriöst att du ska ha något att säga till om angående min tomt, men ingen ska få säga något om din? Hycklare.

Citat:
7) Men... du har ju beskrivit dina samhällsvisioner. Så jag förstår dem mycket väl. Jag har dessutom haft det tvivelaktiga nöjet att samtala med anarkoliberaler förut.

Jag har beskrivit en liten del. Vet du var jag står i jordägandefrågan? Vilken anarkistisk inriktning identifierar jag mig med?

Citat:
8) Jag vet inte om du har missat det - men de etniskt homogena staterna existerade och de var ytterst lyckade samhällen med en extremt låg våldsfrekvens, noll etniska konflikter, mycket litet bidragsberoende, hög sysselsättning och stor trygghet. Jag har levt i ett sådant Sverige. Du har det inte för du är för ung. Jag har sett skillnaderna mellan mitt Sverige och ditt Sverige, och den skillnaden är avgrundsdjup. Din sort förstörde dessa länder i er tanklöshet. Allt som följer härefter vilar på din sorts axlar.

Klart det inte är några etniska konflikter i ett homogent samhälle. Jag vill ju att folk ska få segregera sig om de vill så det hade inte blivit av i Sverige heller. Vi kan inte cementera länder, om alla i vår generation vill upplösa staterna så skulle det väl ett förtryck om 1% 80+are skulle sätta stopp för det? Är du för ett folkstyrt samhälle eller inte?
Citera
2012-01-06, 21:07
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Din stat gör det omöjligt att testa detta då den tror att den äger mark den aldrig satt sin fot på. Behövde jetmotorn några historiska referenser innan den uppfanns och testades?

Alla lever i olika verkligheter. Men visst, det är klart det finns problem, och kommer alltid att finnas. Min lösning är dock att folk får mer pengar och makt att ta tag i saker istället för att överlåta det till en ineffektiv stat som gång på gång sviker folkets åsikter.

Jag tycker verkligen det är beklagligt att rasister stämplas och motarbetas. Troligtvis skulle jag själv vilja bo i ett etniskt homogent och ursvenskt samhälle. Dock förstår jag inte varför vi ska tvunget ska ha med batikhäxan Ulla, 54. Kan vi inte bara låta henne bo i skogen om hon vill utan att kräva henne på skatt?

Jag hade dragit mina gränser på ställen där jag hade makt. Lika lite som jag tycker jag har rätt att stifta lagar i Japan har jag rätt att säga till dig hur du ska leva och vilken sorts människor som bor på din tomt så länge jag inte lider av det.

Och det tror jag alla håller med om. Därför kommer det bli segregerat, och det har inget emot. Lika barn leka bäst som det gamla talesättet lyder. Den gamla tanten hade velat bo i världens tryggaste område med videoövervakning och vaktstyrkor, i mitt samhälle blir det möjligt. Hur blir det i ditt?

Japp, och det vill jag att folk ska få agera utifrån. Att utesluta folk på vilka grunder de vill. Utan att DO kommer och tvingar oss till kvotering.

Om det är så så kommer folk ta avstånd och de vettiga vinna stöd. Om hela världen var barbariska utom lilla Sverige så hade det nog inte varit mer än rätt att de tog över oss. Men nu är ju vi faktiskt människor med empati och ingen accepterar våld.

Hur ska man lösa problemet;

Ulla: Jag vill öppna gränserna! Kom till min tomt alla MENA!

Du: Nej tack, jag vill bo med svenskar!

Någon kommer bli trampad på tårna om något ska gälle för bägge parter. Varför inte bara dela upp oss? Det har vi ju redan gjort i världen idag, kolla på alla olika länder. Om någon vill starta ett land på sin yta så påverkar det inte oss.

Om jag vet att folk lider hade jag donerat pengar till förbättringar i området. Eller låtit de få rationella stackarna som är fast där bo i mitt rationella samhälle.

Men det du diskuterar är inte mångkulturens vara/icke vara utan rätten ett att starta sin egen monokultur. Kan inte annat än hålla med dig här, åtminstone i teorin. Dock visar oss historien att såna små stater oavsett hur framstående de är riskerar att bli erövrade av i vissa fall mindre utvecklade men brutalare stater.

Låt oss ha ett litet tankeexperiment:
Vi upplöser staten Sverige och låter folk bilda sina egna stater. Din stat råkar hamna bredvid staten Rinkeby. Din upplysta och rationella stat går helt fantastiskt då den består av upplysta och rationella personer som bekänner sig till den västerländska liberala och sekulära kulturen. Rinkeby går det dock inte lika bra för: Orsakerna är många: Klankultur, korruption, outbildade, strängt religiösa invånare klarar inte av att skapa något av värde...alls. Folk som bor där börjar snegla på din härliga stat. Varför ska ni ha det så bra medan de lider? Med tillräckligt många fanatiker lyckas man härja eller erövra er lilla stat som inte varit inriktad på värdsliga saker som försvar och gränskontroll utan litat på att era grannländer varit lika rationella som ni. Helt plötsligt har ni varken välstånd eller en stat byggd på rationella beslut. Förtjänar ni ett sånt öde? Nej!

Men kanske skulle det vara bra för Sverige att delas upp i flera mindre men ändå starka stater. Vissa delar av storstädernas förorter är redan förlorade. Kanske kan vi rädda vissa delar av Västerlandet åt de mer rationella människorna.
Citera
2012-01-06, 21:07
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IloveTRG42
Vad menar du med din tomt ?

Mark jag besitter och brukar. Hurså?
Citera
2012-01-06, 21:08
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Det finns flera undersökningar och rapporter som visar att invandringen kostar betydligt mycket mer än vad den genererar i inkomster. Kan du visa mig en trovärdig rapport som visar på ekonomisk nettovinst som genereras av invandring?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article12024056.ab
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/invandring-smorjer-ekonomin_3834257.svd
(förvisso visar inte den länken att invandringen är en netto vinst, men samtidigt kan det vara rätt viktigt att invandringen kan hjälpa Sverige ur krisen)
Sedan har vi ju regeringssidan:
http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/181576
Finns säkert fler rapporter. Nu blir jag nyfiken på dina rapporter, kan du länka till dessa?
Citat:
Betänk följande faktum: Efter tio år i Sverige är över 60 % av somalier samt över 50% av irakier och afghaner utan sysselsättning. Inser du hur mycket av ditt teoretiska exempels vinst detta äter upp? Dina låtsaspengar räcker inte ens i närheten till för att täcka upp förlusten för alla som inte startar företag utan istället går på bidrag år efter år. Inte ens när du får fantisera och fabulera fritt så kan du hitta ett hållbart argument, är inte det lite tankeväckande?
Vi kan hålla på och dividera hur länge som helst. Saken är den att det inte finns några rapporter som visar med all säkerhet på hur mycket vi i Sverige vinner/förlorar på invandringen eller hur mycket vi kommer vinna/förlora på den i framtiden. I alla fall inga som jag vet om.
Citat:
Hur många procent av invandrare från Irak, Afghanistan, Somalia eller andra MENA-länder är det förresten som hittills startat svenska företag som blivit stora, genererat många arbetstillfällen och därmed bidragit med stora summor till Sveriges ekonomi? Hur många företag rör det sig om?
Det vet jag faktiskt inte, tror inte det finns några rapporter om det heller.
Citat:
Och jag säger att din religiösa tro saknar all verklighetsförankring och är ett rent luftslott. Ditt resonemang är som att du satsar alla pengar du har på trisslotter, eftersom du teoretiskt sett någon gång borde vinna - hur mycket du spelat bort på vägen är irrelevant. När kommer vinsten, Blygakatten?
Åter igen, hur vet du att vi inte i nuläget tjänar på invandringen?
Du kan hävda att det saknar verklighetsförankring självklart. Men så länge du inte har några källor som bevisar att jag har fel så har jag svårt att ändra min åsikt.
Citat:
OK, så du har egentligen ingen koll på någonting, utan du vill bara vara godhjärtad och tycka rätt, så som du är upplärd? Jag håller det inte emot dig, så indoktrinerade och vaccinerade mot självständigt tänkande är tyvärr majoriteten. Inte ens hårda rena fakta, väl underbyggda rapporter, ekonomiska konsekvensanalyser, statistiskt underlag kan ändra detta. Men för en gångs skull katten, våga prova att tänka utanför ramarna för ett ögonblick. Jag måste dock varna dig, att när du väl öppnat ögonen är det otroligt svårt att somna om igen.
Oj, här var det mycket kritik. Att jag inte har koll på någonting? Nja lite har jag koll på, men absolut inte hela Sveriges invandringspolitik. Är det ett problem eller? Kan du då inte upplysa mig om all den rena faktan som bevisar att jag har fel, det kan väl inte vara så svårt eller?
Citat:
Motfråga: Vad skulle behöva hända för att du skulle börja ifrågasätta den invandrings- och integrationspolitik som förs idag?
Det gör jag, jag försöker diskutera här så mycket jag kan. Jag har redan börjat ifrågasätta mycket, tro mig.
Citat:
Ungefär som alla politiker och journlister som med näbbar och klor slåss för mångkulturen, samtidigt som de sitter i sina vita villaområden eller i Stockholms innerstad och zippar på sin drink. Visst är det chict med ghetton, bara man slipper bo i dem själv. Det är alltid OK att vara godhjärtad och tolerant så länge man själv slipper skiten.
Aha, det här argumentet igen. Måste man bo i förorter för att kritisera invandringen enligt dig eller?
Citat:
Jag är också pursvensk och känner också mest tillhörighet med svenskar. Skillnaden på mig och dig är att jag inte hycklar om det.
Förklara gärna för mig om hur jag hycklar om det.
Citat:
Är det verkligen så, tror du? SummaSummarum plockade fram siffror från Mångfaldsbarometern här: https://www.flashback.org/sp34906320Tycker du att det ser ut om ett heltäckande stöd för nuvarande invandrings- och integrationspolitik? Eller vill du visa andra siffror där det framgår att majoriteten av svenska folket gärna vill ta emot fler illitterata och outbildade analfabeter från Somalia, Afghanistan et al för att "ge dem chansen"?
Jag har läst igenom det inlägget. Men jag förstår inte hur du kopplar det till mitt inlägg. Visst invandringspolitiken är kritiserad, men det betyder inte per automatik att svenskarna inte vill ge alla en chans, eller?
Citat:
Fortfarande - trots alla totalt vänstervridna tolkningar av demagogen tillika statsvetaren Marie Demker så överstiger antalet som vill ta emot färre flyktingar* 45%. Gällande Demker så kan man läsa på lite mer i ambisckos inlägg här: https://www.flashback.org/sp34675809
Men är inte 58% en majoritet då?
Frågan man också bör ställa sig är, hur mycket färre flyktingar?
Citat:
Så när jag säger att det inte är ekonomiskt hållbart, så ändrar du dig?
Ja, självklart ska vår invandringspolitik vara ekonomisk hållbar.
Citat:
Nej, man kan inte tvinga dem att ta av slöjan. Däremot kan man dra in alla typer av bidrag för dem som väljer sin rätt att utöva religionen framför chansen att få ett jobb. Självklart går det att hitta incitament för att få ut folk i arbete.
Är det inte bättre att försöka få arbetsgivare att anställa personer som bär slöja?
Citat:
Varför skulle det vara problematiskt? Berätta gärna!
Det innebär mycket omställningar. De flesta på migrationsverket skulle sparkas, många från SFI skulle sparkas, lagar ska göras om. Det blir ohållbart att göra så stora förändringar så fort man får problem.
Kom ihåg att alla omställningar också skulle kosta mängder med pengar.
Citera
2012-01-06, 21:12
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Men det du diskuterar är inte mångkulturens vara/icke vara utan rätten ett att starta sin egen monokultur. Kan inte annat än hålla med dig här, åtminstone i teorin. Dock visar oss historien att såna små stater oavsett hur framstående de är riskerar att bli erövrade av i vissa fall mindre utvecklade men brutalare stater.

Precis! Jag har aldrig varit emot segregering. Dock ska folk få leva i mångkultur om de vill, och om de samhällena är bra så växer dom och vice versa. Det jag vet och som jag hoppas du kan hålla med mig om är att vår omvärld, som vi är så beroende av, delar våran uppfattning om att barbarerna har fel. Och kommer därför stå på vår sida.

Citat:
Låt oss ha ett litet tankeexperiment:
Vi upplöser staten Sverige och låter folk bilda sina egna stater. Din stat råkar hamna bredvid staten Rinkeby. Din upplysta och rationella stat går helt fantastiskt då den består av upplysta och rationella personer som bekänner sig till den västerländska liberala och sekulära kulturen. Rinkeby går det dock inte lika bra för: Orsakerna är många: Klankultur, korruption, outbildade, strängt religiösa invånare klarar inte av att skapa något av värde...alls. Folk som bor där börjar snegla på din härliga stat. Varför ska ni ha det så bra medan de lider? Med tillräckligt många fanatiker lyckas man härja eller erövra er lilla stat som inte varit inriktad på värdsliga saker som försvar och gränskontroll utan litat på att era grannländer varit lika rationella som ni. Helt plötsligt har ni varken välstånd eller en stat byggd på rationella beslut. Förtjänar ni ett sånt öde? Nej!

Precis, håller alla andra stater med om att vi förtjänar ett sådant öde? Nej, därför skulle det vara Rinkeby mot resten av Sverige. Vi hade även kunnat försvara oss själva bra eftersom våran teknik ger oss fördelar och vårat välstånd gör att vi kan samla ihop stora arméer.

Citat:
Men kanske skulle det vara bra för Sverige att delas upp i flera mindre men ändå starka stater. Vissa delar av storstädernas förorter är redan förlorade. Kanske kan vi rädda vissa delar av Västerlandet åt de mer rationella människorna.

Ja! Vad glad jag blir. Exakt så tänker jag. Det behöver inte finnas en konflikt mellan liberaler och monokulturalister. Vi borde få skänka hur mycket vi vill, oavsett om det är Afrika eller Rinkeby.
Citera
2012-01-06, 21:15
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitAnonym
Du använder medvetet formuleringar som gör att svar annat än det du önskar kommer att låta negativt, men jag kör på med svar ändå

Jag vet inte exakt hur grundlagsändringen lyder annat på än ett ungefär, men om det du skriver stämmer så ja, det gör jag.
Grundlagen ska inte användas för sådana ändamål.
Ok bra. Tyvärr håller inga av partierna i sjuklövern med dig. Du får söka dig åt det svenskvänliga hållet för att hitta meningsfränder gällande det.
Citat:
Jag tycker att den kan fortsätta, men inte att det är hållbart under nuvarande lagstiftning med mycket frihet och lite ansvar.
Jag strävar som sagt efter mycket frihet och mycket ansvar.
Kan massinvandringen fortsätta i din fantasi men inte i verkligheten? Du kan inte både ha kakan och äta den.
Citat:
Du gillar verkligen svartvit argumentation och att lägga ord i min mun!
Men jag ska som sagt försöka svara på en god nivå ändå.
Nej, jag är inte så lättpåverkad och byter åsikt bara för att många andra är av en annan åsikt. Bara för att majoriteten i världen är religiösa så betyder det inte att gud finns.

Du tänker uppenbarligen inte låta folket få som de vill. Att massinvandringen upprätthålls verkar vara viktigare för dig än folkets vilja.
Citat:
Du får gärna fundera lite över din argumentationsteknik. Jag tycker att den är otrevlig och osaklig och gör att du verkar tänka väldigt enkelspårigt. Bara en personlig tanke från min sida.
Kanske är det för att den avslöjar hyckleriet och det absurda i att stödja mångkulturen. Det kan i så fall inte hjälpas.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-01-06 kl. 21:17.
Citera
2012-01-06, 21:22
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Nej det hade du inte. Förstår inte ens varför du frågar när du säger dig veta att du har rätt.

2) Ett sådant absolut påstående måste backas upp med absoluta bevis. Om resten av världen inte köper dina bevis är det inte giltligt. Precis som att en forskare kan komma fram till en sjuk slutsats, men får han inget medhåll av kollegor blir det falsifierat.

3) Snälla kan bara någon monokulturalist bara erkänna att det är oerhört löjliga tre första punkter denna användare skriver? Eller är det så här ni vill argumentera på riktigt? "Nej jag har rätt för att det bara är så, blablabla jag hör inte *håller för öronen* nananan"

4) Men som sagt skulle jag inte låta dig påverkas av mina negrer. Vad spelar det för roll för dig om jag har 1 miljon negrer på min tomt, du skulle ändå aldrig fått använda den någon gång.

5) Du tvingar ju alla mångkulturalister att dela land med dig. Dra inte in mig i din monokultur.
Som sagt, jag vill ge er rätt till ert homogena samhälle. Varför måste du tvunget ha med mig och batikhäxor i ditt samhälle? Känns jävligt kontraproduktivt.

6) Nej, du är Mongolhorden som angriper fredliga individer som bor på min tomt. Jag håller ju med om att min invandring inte ska få påverka dig negativt. Du tycker alltså seriöst att du ska ha något att säga till om angående min tomt, men ingen ska få säga något om din? Hycklare.

7) Jag har beskrivit en liten del. Vet du var jag står i jordägandefrågan? Vilken anarkistisk inriktning identifierar jag mig med?

8) Klart det inte är några etniska konflikter i ett homogent samhälle. Jag vill ju att folk ska få segregera sig om de vill så det hade inte blivit av i Sverige heller. Vi kan inte cementera länder, om alla i vår generation vill upplösa staterna så skulle det väl ett förtryck om 1% 80+are skulle sätta stopp för det? Är du för ett folkstyrt samhälle eller inte?

1) För att du vet att jag har rätt, och det retar dig.

2) Du hade inte behövt ropa efter absoluta bevis om du hade varit kunnig i historia, eller ens bemödat dig med att ta en titt omkring dig i din samtid. Historien är mitt bevis. Om du bestrider mina bevis så motbevisa dem, kom med källor.

3) Ser du - ingen kommer till din hjälp. Så fungerar det i verkligheten.

4) Jag har aldrig sagt något om vad du gör på din tomt. Det är vad du vill göra med mitt LAND som jag opponerar mig mot. Och orsaken till att jag opponerar mig mot närvaron av hela populationer främmande och icke-vita folkslag har jag klargjort flera gånger bara i den här tråden. Deras närvaro medför ytterst negativa effekter för vita svenskar. Och jag finner det oacceptabelt.

5) Som sagt - du kan inte få det du vill utan att tvinga mig leva i ett land med icke-vita, och jag kan inte få det jag vill utan att tvinga dig att - åh hemska tanke! - leva i ett etniskt homogent Sverige. Betänk: I MITT Sverige kan du när som helst slippa monokulturen och resa till dina negrer och araber. I DITT Sverige finns det ingenstans jag kan ta vägen, förutom i mitt eget hem, där jag kan slippa mångkultur. Vems samhälle bäddar för mest valfrihet?

6) Men din invandring påverkar mig negativt. Det är liksom det som är problemet. Kom ihåg att jag diskuterar utifrån hur verkligheten ser ut. Du kanske inbillar dig att din anarkoliberala värld har slagit in och existerar på riktigt, men det har den inte. Som det ser ut nu så har dina icke-vita kommit hit i mängder, och vi betalar ett ekonomiskt likväl som fysiskt pris för detta, dagligen.

7) Uppenbarligen får man äga mark - du tjatar ju om att du får ha en miljon negrer på din tomt. En inriktning som är emot centraliserad makt, för total frihet för individen, mot påtvingade skatter... du måste förstå att dessa villfarelser passar inom de flesta groteskerier som innehåller namnet "anarki".

8) Jag anser att folket ska ha mycket att säga till om i en nation. De styrande ska lyssna på folket och tillgodose folkets behov av trygghet och grundläggande behov, samt möjligheten att styra sitt liv, tjäna sitt uppehälle och vara så fri som man rimligtvis kan begära.

Erkänner du att risken för etniska rensningar, etniska konflikter och etniskt betingade inbördeskrig är en risk i ditt samhälle, men inte i mitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in