Citat:
Vissa invandringsgrupper är tyvärr överrepresenterade inom vissa brott, precis som svenskarna är överrepresenterade inom andra brott. Det finns mycket mer vi kan göra för att undvika att så många invandrare blir kriminella. Bara för att de är överrepresenterade i nuläget betyder inte per automatik att de alltid kommer vara det.
Ursprungligen postat av Cimmerian
Är ni medvetna om att invandringen från balkan-, arab- och negerländer ökar brottsligheten i landet? Om nej, anser ni att så inte är fallet? Om ja, hur är det tänkt att detta - rent konkret - ska lösas?
Citat:
Jag har ingen aning om hur andra länder gör. Du efterlyser konkreta förslag, det är väldigt svårt för mig att svara på eftersom jag inte alls är insatt inom området. Men jag kan komma med några spontana förslag. Polisen måste besöka skolor där många utlandsfödda går för att informera om hur viktigt det är att inte bli kriminell. Jag tycker att vi måste sätta in mer resurser till skolorna i de utsatta områdena så att alla skolor i landet blir lika bra, oavsett var de ligger. Jag tror att det är viktigt att utbildningen i de utsatta områden fungerar bra, vilket de inte gör i dagsläget. Finns säkert många fler saker man kan göra, men jag är som sagt för dåligt insatt.
Ursprungligen postat av Cimmerian
Finns det några vita länder på jorden som har lyckats komma tillrätta med detta problem? Om inte - hur ska Sverige klara det?
Som sagt, konkreta förslag till lösningar efterlyses.
Som sagt, konkreta förslag till lösningar efterlyses.