2012-01-05, 03:02
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Är ni medvetna om att invandringen från balkan-, arab- och negerländer ökar brottsligheten i landet? Om nej, anser ni att så inte är fallet? Om ja, hur är det tänkt att detta - rent konkret - ska lösas?

Vissa invandringsgrupper är tyvärr överrepresenterade inom vissa brott, precis som svenskarna är överrepresenterade inom andra brott. Det finns mycket mer vi kan göra för att undvika att så många invandrare blir kriminella. Bara för att de är överrepresenterade i nuläget betyder inte per automatik att de alltid kommer vara det.
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Finns det några vita länder på jorden som har lyckats komma tillrätta med detta problem? Om inte - hur ska Sverige klara det?

Som sagt, konkreta förslag till lösningar efterlyses.
Jag har ingen aning om hur andra länder gör. Du efterlyser konkreta förslag, det är väldigt svårt för mig att svara på eftersom jag inte alls är insatt inom området. Men jag kan komma med några spontana förslag. Polisen måste besöka skolor där många utlandsfödda går för att informera om hur viktigt det är att inte bli kriminell. Jag tycker att vi måste sätta in mer resurser till skolorna i de utsatta områdena så att alla skolor i landet blir lika bra, oavsett var de ligger. Jag tror att det är viktigt att utbildningen i de utsatta områden fungerar bra, vilket de inte gör i dagsläget. Finns säkert många fler saker man kan göra, men jag är som sagt för dåligt insatt.
Citera
2012-01-05, 03:10
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Anser du/ni att det ges en rättvis bild av invandringen och dess konsekvenser i svensk media och av politiker?
Svår fråga. Ibland saknar jag en lite mer kritisk granskning av invandringen, jag tror bara det skulle ge positiva effekter. Det klart att svensk media inte alltid ger en rättvis bild av invandringen. Men å andra sidan tycker jag inte heller att Avpixlat/flashback ger en rättvis bild.
Citera
2012-01-05, 03:19
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, här finns en källa. Nästan alla i alla fall:
Ja det är ett problem att politiker bor till mestadels i vissa områden. Men jag förstår inte riktigt hur detta är kopplat till invandringen, måste man vara social bidragstagare för att bestämma över socialbidraget? Måste man åka bil om man vill ha billigare bensinskatt?
Citat:
Fast det är väl en stor skillnad mellan en skattehöjning och ett samhällsexperiment som förvandlar hela Sverige till ett nytt (främmande) samhälle där knappt någon känner igen sig längre?

Givetvis borde man haft en folkomröstning i denna fråga, för länge sen. Att det aldrig blev det är ju skamligt.
Du tycker antagligen att invandringen är en stor fråga, men jag tvivlar på att alla gör det. Vi kanske skulle haft en folkomröstning men nu hade vi inte det, gjort är gjort. Dessutom bestämmer svenska folket fortfarande över hur stor invandring vi ska ha genom sina röster till riksdagen.
Citera
2012-01-05, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Svår fråga. Ibland saknar jag en lite mer kritisk granskning av invandringen, jag tror bara det skulle ge positiva effekter. Det klart att svensk media inte alltid ger en rättvis bild av invandringen. Men å andra sidan tycker jag inte heller att Avpixlat/flashback ger en rättvis bild.

Citat:
Jag är övertygad om att den som - liksom jag - vill att Sverige ska vara ett samhälle med många olika kulturer och religioner sida vid sida, måste överge idealen om social och ekonomisk likriktning. Ett land som välkomnar kulturell och etnisk olikhet måste också acceptera ökande skillnader i ekonomiska och sociala förhållanden. Det kommer att bli stökigt, konfliktfyllt och svårkontrollerat. Det kommer säkert att kallas både orättvist och "osvenskt". Men sådan är mångfalden, skriver Markus Uvell, VD Timbro.

Varför tror du att svenska etablerade medier inte ger en rättvis bild av invandringen?
Citera
2012-01-05, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Anser ni att alla länder ska ha massinvandring eller bara vita länder. Om en afrikan inte skulle vilja att vita blev majoritet i Afrika är han rasist då? Skulle du motdemonstrera mot en tibetan som inte vill ha massinvandring av kineser? Är du mot alla eller antivit?

Du pratar om afrikaner som om de är en etnisk grupp eller "ras". Du är medveten om att det finns flera hundra etniska grupper i Afrika va? De vita i Sydafrika vill kasta ut de svarta för att de anser att Sydafrika tillhör de vita. Ska man åtminstone vara aktiv inom högern måste man besitta någon form av kunskap.
Citera
2012-01-05, 04:51
Medlem
Andykaufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

1. Är ni medvetna om att invandringen från balkan-, arab- och negerländer ökar brottsligheten i landet? Om nej, anser ni att så inte är fallet? Om ja, hur är det tänkt att detta - rent konkret - ska lösas?

2. Finns det några vita länder på jorden som har lyckats komma tillrätta med detta problem? Om inte - hur ska Sverige klara det?

3. Vad tror ni att White-flight beror på?

4. Hur kommer det sig att mångkulturister mycket sällan bor bland invandrare i förorter? Trots att ni hyllar dessa områden? (Som Rosengård mfl.)

5. Anser ni att alla länder ska ha massinvandring eller bara vita länder?

6. Om en afrikan inte skulle vilja att vita blev majoritet i Afrika är han rasist då?

7. Skulle du motdemonstrera mot en tibetan som inte vill ha massinvandring av kineser?

Jag är medveten om att kriminaliteten ökar bland dessa grupper ja. Hur ska det lösas? stoppa/begränsa invandringen ett tag, kasta ut kriminella invandrare, inför hårdare lagar(utvisa grovt kriminella invandrare, se till att invandrare lär sig språket och börjar arbeta osv)...

Det finns områden i Sverige där invandrare från de grupper du nämnde integreras, skaffar jobb och sköter sig. Jag bor själv i ett sånt område och känner flera invandrare. Anledningen är för att de umgås med svenskar från tidig ålder(man blir som man umgås).

Jag har ingen aning om vad White-flight innebär.

Jag hyllar inte förorterna. Jag bor inte i någon förort för att kriminaliteten är hög där.

Alla länder ska ha massinvandring (så länge man kan sköta det).

Ifall afrikanen(ifall det är en svart afrikan då) inte vill att vita ska bli majoritet pga deras hudfärg är h*n rasist.

Jag tycker att folk ska ha rätt att bo vart de vill, så jag skulle vara emot tibetanen.

Godnatt...
Senast redigerad av Andykaufman 2012-01-05 kl. 05:07.
Citera
2012-01-05, 06:31
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Detta har diskuterats förut på Flashback, flera gånger. Det är väldigt missvisande att titta på denna statistik. Anledningen är denna:

Att han har rätt förstår man om man tittar på följande BRÅ-statistik:

Försök till mord eller dråp
1975 = 170
1976 = 228
1977 = 262
1978 = 255
1979 = 251
1980 = 259
1981 = 258
1982 = 361
1983 = 322
1984 = 363
1985 = 435
1986 = 389
1987 = 396
1988 = 463
1989 = 467
1990 = 482
1991 = 477
1992 = 551
1993 = 590
1994 = 678
1995 = 643
1996 = 711
1997 = 689
1998 = 716
1999 = 722
2000 = 728
2001 = 725
2002 = 727
2003 = 791
2004 = 669
2005 = 690
2006 = 769
2007 = 729
2008 = 751
2009 = 791
2010 = 792

Källa: www.bra.se

Det har skett en dramatisk utveckling här.

”Det faktiska antalet fall av dödligt våld i Sverige har sedan 1990 legat på en relativt konstant nivå runt 100 fall per år - detta trots befolkningsökningen under samma period. Men 2010 inrapporterades 337 brott som avsåg fullbordade mord, dråp eller misshandel med dödlig utgång, vilket är en ökning med 105 brott jämfört med föregående år. Den kraftiga ökningen visade sig bero på en enskild anmälan med ett stort antal misstänkta fall där det nu har klarlagts att det inte rörde sig om mord eller annat dödligt våld”.

Ingen ökning av våld på allmän plats
Dödligt våld begås sällan mellan personer som inte känner varandra – i drygt 70 procent av fallen är de inblandade bekanta med varandra. Risken att bli överfallen på allmän plats är extremt liten och denna risk har heller inte ökat de senaste åren. Det dödliga våldet på allmänna platser sker i stor utsträckning mellan unga män och startar ofta med ett bagatellbråk, där det finns alkohol i bilden. Dessa fall har fått stor uppmärksamhet, men är ungefär lika många som tidigare. Inte heller har andelen ungdomar (15–19 år) som begår dödligt våld ökat de senaste åren”.

Källa: BRÅ

Det är ju märkligt att BRÅ inte håller med dig Sverigedemokrat, din förvrängning av verkligheten tyder på en antidemokratiska agenda för att tvinga på folket monokultur. Låt oss slippa er antidemokratiska politik.
Citera
2012-01-05, 06:41
Medlem
markus120s avatar
Enligt er så är ras en social konstruktion, den debatten har vi ju haft. Nu kommer jag med en hypotetisk fråga istället, tänk ifall vi levde sida vid sida med neandertalare och dessa neandertalare skulle knappt kunna prata, inte kunna styra sina impulser och vara extremt våldsamma av sig (och 3 gånger starkare än en homo sapiens sapiens). Nu skulle Sverige flödas med sådana neandertalare i denna alternativa världen, vad skulle ni göra?

Skulle ni tycka att det är OK att man har propaganda för att få svenskar att blanda sig med neandertalare? Skulle egalitärer göra allt för att påstå att skillnaden mellan homo sapiens sapiens och neandertalare är sociala konstruktioner? Skulle ni tycka att det vore en problem ifall de i framtiden skulle bli majoritet i deras värdnationer?
Citera
2012-01-05, 06:51
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Vi hatar inte vita människor varför skulle vi göra det?

Tex brukar ni säga att det inte spelar någon roll om vita försvinner från jordens yta. Att resonera så om svarta eller liknande skulle inte gå för sig. Det finns otaliga exempel på hur ni mer eller mindre direkt eller indirekt uttrycker ert hat mot vita människor eller i Sveriges fall svenskar. Behöver jag lista antisvenska citat av svenska politiker?

Senast tråden om de politiska ungdomsförbundens ovilja att publicera ett rasistiskt brott med hänvisning till att offret var vitt. Jag skall inte driva allt för mycket OT men man kan konstatera att en stor andel av er mångkulturalister har ett förakt mot vita människor och den västerländska civilisationen. Att förneka det är bara ett tröttsamt waste of time. Det finns gott om mångkulturalister på forumet som öppet erkänner sitt förakt mot vita så därför är jag nyfiken på vad det bottnar i. Slösa inte min tid med att förneka att det finns ett förakt mot vita för det vet vi båda att det gör.

Citat:
Vi har inget hat mot någon folkgrupp. Ni verkar däremot ha ett hat mot alla förutom vita...

Jodå, det har ni visst det, se ovan. Inte nödvändigtvis alla mångkulturalister men en betydande andel av de som benämner sig eller benämns mångkulturalister är öppet föraktfulla mot vita människor. Det som är intressant är vad detta förakt grundar sig på.
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2012-01-05 kl. 06:55.
Citera
2012-01-05, 08:27
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Vissa invandringsgrupper är tyvärr överrepresenterade inom vissa brott, precis som svenskarna är överrepresenterade inom andra brott. Det finns mycket mer vi kan göra för att undvika att så många invandrare blir kriminella. Bara för att de är överrepresenterade i nuläget betyder inte per automatik att de alltid kommer vara det.

Jag har ingen aning om hur andra länder gör. Du efterlyser konkreta förslag, det är väldigt svårt för mig att svara på eftersom jag inte alls är insatt inom området. Men jag kan komma med några spontana förslag. Polisen måste besöka skolor där många utlandsfödda går för att informera om hur viktigt det är att inte bli kriminell. Jag tycker att vi måste sätta in mer resurser till skolorna i de utsatta områdena så att alla skolor i landet blir lika bra, oavsett var de ligger. Jag tror att det är viktigt att utbildningen i de utsatta områden fungerar bra, vilket de inte gör i dagsläget. Finns säkert många fler saker man kan göra, men jag är som sagt för dåligt insatt.
Nej så är det faktiskt inte, utländska medborgare är överrepresenterade inom hundra procent av alla brott. Från rattfylleri, skattebrott och övergrepp mot barn. Brott som via mytbildning anses typiskt svenska. Då är de "svenskar" som förvärvat medborgarskap inräknade bland svenskarna...
Citera
2012-01-05, 09:35
Medlem
Cimmerians avatar
Till Methos, som med en frenesi värdig en väckelsepastor, orerade om Onda Vita människor upprepar jag en av mina frågor:

Fråga: har vi vita en arvsskuld att betala till icke-vita?

Om ja, hur kan skuld från en liten grupp människor gå i arv i generationer, och hur kan en liten grupp människors handlingar rättfärdiga att man talar om "vit skuld"?

Citat:

1) Vissa invandringsgrupper är tyvärr överrepresenterade inom vissa brott, precis som svenskarna är överrepresenterade inom andra brott. Det finns mycket mer vi kan göra för att undvika att så många invandrare blir kriminella. Bara för att de är överrepresenterade i nuläget betyder inte per automatik att de alltid kommer vara det.

2) Jag har ingen aning om hur andra länder gör. Du efterlyser konkreta förslag, det är väldigt svårt för mig att svara på eftersom jag inte alls är insatt inom området. Men jag kan komma med några spontana förslag. Polisen måste besöka skolor där många utlandsfödda går för att informera om hur viktigt det är att inte bli kriminell. Jag tycker att vi måste sätta in mer resurser till skolorna i de utsatta områdena så att alla skolor i landet blir lika bra, oavsett var de ligger. Jag tror att det är viktigt att utbildningen i de utsatta områden fungerar bra, vilket de inte gör i dagsläget. Finns säkert många fler saker man kan göra, men jag är som sagt för dåligt insatt.

1) För att invandrare (jag antar att vi alla vet vilka folkslag som går under "invandrare") ska sluta vara överrepresenterade krävs det givetvis något konkret. Deras närvaro är högst konkret, deras överrepresentation lika så. Det duger inte att, som ni gör, bara sätta sitt hopp till framtiden och att det en dag löser sig. Svarta och araber och kosovoalbaner och zigenare uppvisar EXAKT samma brottsliga mönster och frekvens OAVSETT värdland och förd politik.

2) Allt det du efterlyser har redan gjorts. Ingenstans kan vi historiskt hitta en bättre tid att migrera till Väst; nu får invandrarna startpengar, tillgång till välfärd, språkkurser, de blir kvoterade, eliten ser positivt på deras närvaro och kritik mot dem anses inte god ton. Jag upprepar: allting som KAN göras, utifrån den socialliberala modellen, har gjorts - och det fungerar inte.
Citera
2012-01-05, 09:41
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman

1) Det finns områden i Sverige där invandrare från de grupper du nämnde integreras, skaffar jobb och sköter sig. Jag bor själv i ett sånt område och känner flera invandrare. Anledningen är för att de umgås med svenskar från tidig ålder(man blir som man umgås).

2) Jag tycker att folk ska ha rätt att bo vart de vill, så jag skulle vara emot tibetanen.

1) Så du menar att UTAN närvaro av vita svenskar så är invandrarna "något annat", som då innebär att de inte sköter sig? Du menar att invandrarna inte KAN sköta sig om de inte får vara med vita svenskar?

Om det är det du säger: är det rimligt att ta in tiotusentals människor varje år som kräver vår konstanta närvaro för att inte missköta sig?

2) Och folk som inte vill bo med andra än sina landsmän... äger de också denna härliga frihet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in