2012-01-06, 20:11
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Det verkar som om mångkulturalisterna är en smula blyga. Ingen har svarat på mina närgångna frågor om:

Er ålder.

Er utbildning.

Ert yrke.

Och varför inte: ert civilstånd.

Många rasister svarade villigt nog på dessa frågor i Rasist-tråden, så kom igen nu - ge oss lite av er själv.
Jag är som du ser "SkitAnonym" men jag kan ge dig ungefärliga svar

Ålder:
25±3 år

Utbildning:
Gymnasium där jag gick ut med flest poäng och högst betyg
Utbildningar rörande mitt arbete som jag fick direkt efter att jag läst klart på gymnasiet

Yrke:
Programmerare, webbdesigner och produktionschef

Civilstånd:
Med sambo
Citera
2012-01-06, 20:14
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Det verkar som om mångkulturalisterna är en smula blyga. Ingen har svarat på mina närgångna frågor om:

Er ålder.

Er utbildning.

Ert yrke.

Och varför inte: ert civilstånd.

Många rasister svarade villigt nog på dessa frågor i Rasist-tråden, så kom igen nu - ge oss lite av er själv.
Jag kan ju - trots att jag varken ser mig som rasist eller mångkulturalist - ge lite ungefärliga uppgifter bara för att lätta upp stämningen lite.

Ålder: Någonstans mellan 35 och 50 år.

Utbildning: Universitetsexamen inom ett relativt "mjukt" område, plus ytterligare ett femtiotal (gamla) högskolepoäng i olika kurser. Vem fan kom på idén att devalvera högskolepoängen förresten?

Yrke: Jobbar på ett eller annat sätt i första hand med ensamkommande asylsökande ungdomar.

Civilstånd: Långvarig sambo med barn.
Citera
2012-01-06, 20:14
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billftw

1) Du vet att du har rätt! Vilket öppet och sunt förhållningssätt. Om fler tänkt så hade vi inte kommit ur stenåldern.

2) Då ger du även andra rätten att krossa din villfarelse om monokultur. För att alla ska få leva lyckligt och enligt självbevarelsedriften så kan vi inte tvinga på folk våra åsikter.

3) Och vi diskuterar mot era. Varför räknas det ena som gnäll och det andra inte?

4) Då har du ju inget emot invandring under förutsättningen att andra betala/lida för det. Det gör dig till liberal. Varmt välkommen min vän.

5) För mig är det möjligt, och uppenbarligen för många andra mångkulturalister. Teorin är inget statiskt utan den utvecklas hela tiden. Vet du vad som kommer vara möjligt i framtiden? Berätta gärna vad du ser i din spåkula.

6) Om hela världen tycker det är fel att en Mogolhord invaderar ett fredligt samhälle kommer det precis som idag finnas samarbeten mellan rationella goda individer, ett sorts NATO. Vad gör en Mongolhord (som egentligen är ett hjärnspöke, men okej) mot denna högutbildade, tekniskt överlägsna allians?

7) Folk som går samman är inte ett centralstyrt påfund. Vilken centralstyrning sammanfogande den första centralstyrningen isåfall?

8) Du menar att en stat kan garantera en värld utan lidande? Mycket ska man höra.

1) Så... jag hade alltså rätt?

2) Men monokultur, eller etnisk homogenitet, är ingen villfarelse, utan den absolut - för individen och hans avkomma - tryggaste och bästa samhällsformen som världen har sett. Studera saken, du kommer att finna att jag har rätt.

3) Kanske för att det ÄR gnäll? Men jag är frikostig idag: även min sida har sina gnällspikar, dock inte lika många som på motståndarsidan. Det gör mycket ont i mig när jag upptäcker detta, och tack och lov är det sällsynt.

4) Jag anser inte att kärleken är något som ska, eller KAN, dikteras av någon annan än de inblandade parterna.

5) Men teorin - för att vara rimlig och värd att bygga på - måste ta hänsyn till de villkor som råder i den verklighet där teorin ska realiseras.

6) I den bästa av världar är det så. Men i verkligheten är det inte så. Studera mongolernas framfart, studera ALLA mäktiga folks framfarter och du kommer att finna att de flesta hellre allierar sig med dem än bekämpar dem. Är det bra? Nej. Är det verkligheten? Ja. Och i slutänden gör det ont när man misstolkar verkligheten. På ena eller andra sättet.

7) Du kan ju studera folkvandringstiden för att se ditt samhälle in action, och vid dess slut så kan du ju se vad som fick slut på eländet.

8) Nej, det påstår jag inte. Men en etniskt homogen stat är den allra bästa garanten för individens trygghet, och en STARK etniskt homogen stat är en mycket bra garant för att folket i nämnda stat ska SLIPPA att lida, slippa se sina städer brinna, sina fruar våldtas, sina barn förslavas och sina män dräpas.
Citera
2012-01-06, 20:22
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfIdeas
Håller med till viss del. Dock tror jag att du skulle behövt lite mer personliga erfarenheter för att testa din hypotes mot verkligheten.

Din stat gör det omöjligt att testa detta då den tror att den äger mark den aldrig satt sin fot på. Behövde jetmotorn några historiska referenser innan den uppfanns och testades?

Citat:
Som sagt så skulle du behöva besöka verkligheten där följande händer. Alla flyr för sitt liv. Ingen angriper våldsidkarna. De få som står upp emot våldsidkarna tecknas som rasister och förlorar sin sociala status. De som kan flyttar från områdena där våldsidkarna bor.

Alla lever i olika verkligheter. Men visst, det är klart det finns problem, och kommer alltid att finnas. Min lösning är dock att folk får mer pengar och makt att ta tag i saker istället för att överlåta det till en ineffektiv stat som gång på gång sviker folkets åsikter.

Jag tycker verkligen det är beklagligt att rasister stämplas och motarbetas. Troligtvis skulle jag själv vilja bo i ett etniskt homogent och ursvenskt samhälle. Dock förstår jag inte varför vi ska tvunget ska ha med batikhäxan Ulla, 54. Kan vi inte bara låta henne bo i skogen om hon vill utan att kräva henne på skatt?

Citat:
Menar du att du är för öppna gränser men inte är beredd att bo i resultatet av detta?

Jag hade dragit mina gränser på ställen där jag hade makt. Lika lite som jag tycker jag har rätt att stifta lagar i Japan har jag rätt att säga till dig hur du ska leva och vilken sorts människor som bor på din tomt så länge jag inte lider av det.

Citat:
Jag är iofs rätten att beväpna sig men ser helst ett samhälle där vi slipper etniska konflikter och därmed minskar risken att behöva lita på att den gamla tanten kan försvara sig.

Och det tror jag alla håller med om. Därför kommer det bli segregerat, och det har inget emot. Lika barn leka bäst som det gamla talesättet lyder. Den gamla tanten hade velat bo i världens tryggaste område med videoövervakning och vaktstyrkor, i mitt samhälle blir det möjligt. Hur blir det i ditt?

Citat:
Därför att skillnaden mellan oss och personer uppväxta i ett klansamhälle där medel-IQ är 15 procentenheter under vår och högutbildad innebär att man kan läsa är betydligt större än dessa framsteg.

Japp, och det vill jag att folk ska få agera utifrån. Att utesluta folk på vilka grunder de vill. Utan att DO kommer och tvingar oss till kvotering.

Citat:
Det är ju det vi gör. Dock är det inte ett krig mellan nationer utan ett krig mot vårt samhälle innifrån vårt samhälle. Vår stat/samhälle utmanas av vissa invandrares egna skalstater och vi kan bara förlora ett sånt krig. Antingen genom att ge upp inför en våldsövermakt eller att förvandlas till en polisstat i vår strävan att slå ut dessa skalstater.

Om det är så så kommer folk ta avstånd och de vettiga vinna stöd. Om hela världen var barbariska utom lilla Sverige så hade det nog inte varit mer än rätt att de tog över oss. Men nu är ju vi faktiskt människor med empati och ingen accepterar våld.

Citat:
Det är det jag menar med att det finns en paradox i att öppna gränser innebär ett slut för vårt öppna samhälle.

Hur ska man lösa problemet;

Ulla: Jag vill öppna gränserna! Kom till min tomt alla MENA!

Du: Nej tack, jag vill bo med svenskar!

Någon kommer bli trampad på tårna om något ska gälle för bägge parter. Varför inte bara dela upp oss? Det har vi ju redan gjort i världen idag, kolla på alla olika länder. Om någon vill starta ett land på sin yta så påverkar det inte oss.

Citat:
Vad kan du göra? Skicka in militären i Rosengård?

Om jag vet att folk lider hade jag donerat pengar till förbättringar i området. Eller låtit de få rationella stackarna som är fast där bo i mitt rationella samhälle.
Citera
2012-01-06, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Tramsa inte. Vi rasister fick dessa frågor och svarade villigt. Nu får ni visa att ni är lika tillmötesgående.
Ålder, utbildning, yrke, social status.
60 talist, Elektriker+hiss+Larm+Snickare, gift, bor i villaområde i stor stad, invandrar täthet i området ca:30-35 %
lön ca:25 000
fru arbetslös utan ersättning

det är min situation.
Citera
2012-01-06, 20:23
Bannlyst
Citat:
Jaha? Bra att du inte motiverade varför...

Osund är ett relativt begrepp, vad som är osunt för dig må inte vara det för en annan. Därför ska du inte tvinga på någon annan din upplevda sundhet om du vill ha rätt att slippa deras mångkulturella sundhet.

Jag har fakta på att nästan all mat, solsken och strålning från rymden ger cancer. Ska vi sluta vara utomhus och äta mat också? Precis som du kanske förstår finns det negativa saker med allt, och det måste folk få värdera själva utan att du sätter dig som en diktator på tronen och gör det åt dom.

Nåja, visst är det relativt, men det är också distinktionen mellan galenskap och sunt förnuft.
Det är inte sunt att vilja öka kriminaliteten. Det är inte sunt att vilja se sin egna ras död. Etc.

Nej det är väl upp till var och en, men själv så tar jag risken att få cancer om jag slipper svälta ihjäl.
Men importen av negrer medför ju inget som går att jämföra med fundamentala nödvändigheter som föda, så din jämförelse haltar ju å det grövsta.
Citera
2012-01-06, 20:27
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Är det en kollektiv bestraffning att släppa in färre invandrare? Isf bedriver vi väl redan en kollektiv bestraffning genom att inte ha öppna gränser åt alla som vill komma hit?

Sedan undrar jag hur du tänkt komma åt brotten bland andra generationens invandrare som också är överrepresenterade avseende brott och arbetslöshet? Iom att de är svenska medborgare så kan du inte kasta ut dem. Mao såhar du ett olösligt problem när du väl tagit emot en stor grupp invandrare.
Angående det jag skrev om kollektiv bestraffning så är det ett svar på den kollektiva skuld många i tråden ger alla invandrare för brott som en minoritet har begått. Vad era åtgärder består av skiljer sig från person till person och därför är det svårt för mig att veta att just din åtgärd består av att släppa in färre invandrare.

Hur jag har tänkt att komma åt brottsligheten där förövaren är född i Sverige?
Generellt högre straff.
Sedan så beror det ju givetvis på vilken form av brottslighet du talar om här. Jag kan ju inte säga att våldsbrott behöver samma åtgärder som ekobrottslighet. Du får vara mer specifik tror jag

Generellt högre straff är givetvis bara en del av vad jag tror skulle hjälpa, men det är svårt att komma med fler idéer om jag inte får veta vilken form av brottslighet du talar om.

Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Anser du att det är önskvärt att sträva efter mångkultur?
Är du nöjd med den mångkultur vi har eller kräver du mer?
Är det ok med mångkultur även om folket är emot det?
Är det ok med mångkultur även om konsekvenserna blir förödande?
1 och 2. Om jag har mångkultur som något slags mål? Nej, varför skulle jag ha det? Min syn är att det är en effekt, och inte ett mål.
3. Nej, folket bestämmer givetvis. Jag är som sagt liberal. Min personliga åsikt är dock att mångkultur är okej
4. Vad är det där för konstig fråga? Har du någonsin haft någon som svarat ja på det?
Senast redigerad av SkitAnonym 2012-01-06 kl. 20:30.
Citera
2012-01-06, 20:32
Medlem
billftws avatar
Citat:

Jag känner att jag behöver veta vilka könssjukdomar du haft, samt om du använder handtvål mer än 5 gånger per dag för att kunna lägga en generaliserande off-topic kommentar! Kan du snäll bistå med den informationen?

Citat:
2) Men monokultur, eller etnisk homogenitet, är ingen villfarelse, utan den absolut - för individen och hans avkomma - tryggaste och bästa samhällsformen som världen har sett. Studera saken, du kommer att finna att jag har rätt.

Jag och många andra tycker att det är det. Vill du starta ett krig nu eller vad? Saken är studerad länge och väl. Jag tänker inte påpeka att du har fel, för jag vill ge dig all rätt att gå på denna tro. Det enda jag begär är du gör detsamma för mig, annars kommer jag tvinga mångkultur på dig.

Citat:
3) Kanske för att det ÄR gnäll? Men jag är frikostig idag: även min sida har sina gnällspikar, dock inte lika många som på motståndarsidan. Det gör mycket ont i mig när jag upptäcker detta, och tack och lov är det sällsynt.

Varför kan inte jag lika gärna skriva att ert ÄR gnäll? Vi måste diskutera sakfrågor.

Citat:
4) Jag anser inte att kärleken är något som ska, eller KAN, dikteras av någon annan än de inblandade parterna.

Men du vill diktera min kärlek till mångkultur som felaktig. Hycklare.

Citat:
5) Men teorin - för att vara rimlig och värd att bygga på - måste ta hänsyn till de villkor som råder i den verklighet där teorin ska realiseras.

Ja, men vem ska ta hänsyn till något som bara rör dig, om inte just du själv? Jag gör väl mina avvägningar redan idag utan dina protester. Jag kanske brukar tobak eller dricker läsk.

I min verklighet bestämmer jag villkoren. Kan du inte köpa det?

Citat:
6) I den bästa av världar är det så. Men i verkligheten är det inte så. Studera mongolernas framfart, studera ALLA mäktiga folks framfarter och du kommer att finna att de flesta hellre allierar sig med dem än bekämpar dem. Är det bra? Nej. Är det verkligheten? Ja. Och i slutänden gör det ont när man misstolkar verkligheten. På ena eller andra sättet.

Det är du som är Mongonhorden som tar mina svarta kompisar och slänger ut dom ur landet. Så bara för att något dåligt finns idag är det rätt att det får fortsätta finnas?

Citat:
7) Du kan ju studera folkvandringstiden för att se ditt samhälle in action, och vid dess slut så kan du ju se vad som fick slut på eländet.

Ingen relevans. Du vet för lite om mina samhällsvisioner och jag tror inte du förstår dig på det heller.

Citat:
8) Nej, det påstår jag inte. Men en etniskt homogen stat är den allra bästa garanten för individens trygghet, och en STARK etniskt homogen stat är en mycket bra garant för att folket i nämnda stat ska SLIPPA att lida, slippa se sina städer brinna, sina fruar våldtas, sina barn förslavas och sina män dräpas.

Jaha, då kommer väl folk starta/välja etniskt homogena stater? Men tvinga fan inte in mig i nåt är du snäll.
Citera
2012-01-06, 20:37
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Nåja, visst är det relativt, men det är också distinktionen mellan galenskap och sunt förnuft.
Det är inte sunt att vilja öka kriminaliteten. Det är inte sunt att vilja se sin egna ras död. Etc.

Nej det är väl upp till var och en, men själv så tar jag risken att få cancer om jag slipper svälta ihjäl.
Men importen av negrer medför ju inget som går att jämföra med fundamentala nödvändigheter som föda, så din jämförelse haltar ju å det grövsta.

Vem ska dra gränsen, du/ni åt alla eller alla åt sig själva? Vad hade en snäll, god och vit man gjort tror du? Vad hade en diktator gjort?

Jag vill inte minska kriminaliteten åt andra, rättare sagt. Om folk vill röka grän i Rosengård så låt gå. Eller vad säger du? Ska vi inte råna folket på några miljoner och göra razzior?

Men om det är så sant och entydigt att negrer för med sig dåliga saker så skulle väl inga ta dom till sina tomter? Du kan inte säga "Jo, för folk är dumma i huvudet" för du har ingen aning om vad dom går på, dom kanske behöver arbetskraft eller vad som helst. Du ska inte kunna göra val åt andra, precis som att du tycker att ingen ska kunna välja mångkultur åt dig.
Citera
2012-01-06, 20:37
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitAnonym
1 och 2. Om jag har mångkultur som något slags mål? Nej, varför skulle jag ha det? Min syn är att det är en effekt, och inte ett mål.
Motsätter du dig grundlagsändringen som antogs nyligen om att staten skall främja andra kulturer än den svenska? Det är ju en direkt strävan.

Du inser antagligen att det blir mer mångkultur ju mer invandring vi har... Har du fått nog eller tycker du att massinvandringen bör fortsätta?
Citat:
3. Nej, folket bestämmer givetvis. Jag är som sagt liberal. Min personliga åsikt är dock att mångkultur är okej
Se detta inlägg om vad folket tycker i frågan:
https://www.flashback.org/sp34906320

Vill du ställa saker till rätta nu och avsluta massinvandringen nu när du vet vad folket tycker?
Citat:
4. Vad är det där för konstig fråga? Har du någonsin haft någon som svarat ja på det?
Med tanke på att de negativa konsekvenserna inte verkar påverka mångkulturalisters ställningstagande så får man anta att ni tycker det är värt en hel del försämringar så länge mångkulturaliseringen kan fortgå.
Citera
2012-01-06, 20:40
Medlem
billftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Detta går alltför off topic tycker jag.

Stödjer du alltså mångkulturalismen för att förstöra den svenska staten och få till stånd anarki? Är det kontentan av ditt resonemang i denna tråden?

Nej det är det inte. Jag vill avskaffa välfärdsstaten innan gränserna öppnas.

Fast rättare sagt vill jag inte ens behöva påverka er trygga stat, utan snarare få tillstånd att bilda min egen på min och mina anhängares mark.
Citera
2012-01-06, 20:43
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Jag känner att jag behöver veta vilka könssjukdomar du haft, samt om du använder handtvål mer än 5 gånger per dag för att kunna lägga en generaliserande off-topic kommentar! Kan du snäll bistå med den informationen?

2) Jag och många andra tycker att det är det. Vill du starta ett krig nu eller vad? Saken är studerad länge och väl. Jag tänker inte påpeka att du har fel, för jag vill ge dig all rätt att gå på denna tro. Det enda jag begär är du gör detsamma för mig, annars kommer jag tvinga mångkultur på dig.

3) Varför kan inte jag lika gärna skriva att ert ÄR gnäll? Vi måste diskutera sakfrågor.

4) Men du vill diktera min kärlek till mångkultur som felaktig. Hycklare.

5) I min verklighet bestämmer jag villkoren. Kan du inte köpa det?

6) Det är du som är Mongonhorden som tar mina svarta kompisar och slänger ut dom ur landet. Så bara för att något dåligt finns idag är det rätt att det får fortsätta finnas?

7) Ingen relevans. Du vet för lite om mina samhällsvisioner och jag tror inte du förstår dig på det heller.

8) Jaha, då kommer väl folk starta/välja etniskt homogena stater? Men tvinga fan inte in mig i nåt är du snäll.

2) Det är ingen tro. Det är ett faktum.

3) Det kan du visst göra. Men det blir inte sant för det.

4) Ser du, det ÄR en viss skillnad om du väljer att gifta dig med en svart kvinna, eller om du drar hit en miljon negrer till Sverige. Tycker du inte det själv? Det ena har jag inget med att göra - det är en sak mellan dig och din flickvän, det andra har jag i högsta grad med att göra, för det påverkar hela den del av världen som jag kallar "hem".

5) Jo, så länge du inte begär att jag ska dela land med svarta och araber och andra främmande folkslag, vars effekter bevisligen är negativa för mitt land och mitt folk. Som sagt: om du så gärna vill bo med negrer och araber, låt inte mig hindra dig, åk och bosätt dig i ett land där du an få denna lust tillfredsställd. Men dra inte in mig i dina fixeringar vid rasblandning.

6) Nej, och av exakt den anledningen kämpar jag mot det mångkulturella samhället.

7) Men... du har ju beskrivit dina samhällsvisioner. Så jag förstår dem mycket väl. Jag har dessutom haft det tvivelaktiga nöjet att samtala med anarkoliberaler förut.

8) Jag vet inte om du har missat det - men de etniskt homogena staterna existerade och de var ytterst lyckade samhällen med en extremt låg våldsfrekvens, noll etniska konflikter, mycket litet bidragsberoende, hög sysselsättning och stor trygghet. Jag har levt i ett sådant Sverige. Du har det inte för du är för ung. Jag har sett skillnaderna mellan mitt Sverige och ditt Sverige, och den skillnaden är avgrundsdjup. Din sort förstörde dessa länder i er tanklöshet. Allt som följer härefter vilar på din sorts axlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in