2012-01-06, 14:15
Medlem
[quote=rusellpeters]

Citat:
Det finns många rivaliserande klaner en klankultur.

Vi har då inte haft en klankultur i sverige också? Vad kallar du götarna o svearna för?

Citat:
Somalia är starkt präglat av sufi islam. Som bla innebär att man tuggar narkotian khat,
gifter bort sina könsstympade döttrar i unga år.
till en klanmedlem ofta en släkting. Mannen är alltid familjeöverhuvud någon alla ska lyda.

Sverige och övriga Europa är hårt präglat av kristendom, syskonet till Islam. Vi har omskärelser i kristendomen också.

Citat:
Olydiga fruar har man rätt att slå.

Hustru, husa och barnaga är bekanta termer som ännu idag förekommer i den protestantiska lutherska evangeliet. Ännu idag har man rätt att slå sin fru och sina barn i de flesta av Europas länder förutom Norden och några till.

Citat:
Man börjar i tidig ålder indoktrinera sina barn till den enda sanna vägen islam.Lär barn att förakta
andra religoner särskilt judar och att bara lita på sina klanmedlemmar..
Skolan koncentrerar sig på koranstudier. Livet på jorden är underordnad the afterlife när allah
kommer att placera dig på den plats som du förtjänat n'r du dör och det riktiga livet börjar.

Svensk skola ska vila på kristna värderingar och för Sverige demokratiska värderingar. Barn indoktrineras att Sverige och Europa var historiens mest dominanta. Vi har ännu idag bibelstudier inbakade i Lgr11. Vi har fortfarande en profet (läraren) som står och dikterar vad eleverna ska tänka och tycka i svensk skola.

Citat:
Månggifte hör till kulturen en man kan ha 4 hustrur.

Att månggifte enbart är konstigt för dig är för att du är indoktrinerad att tro att hela världen delar den kristna synen på engifte. Ett engifte är inte naturligt. Vi är fortfarande djur.

Traditionellt sett kan man hävda att Sverige också har månggifte då vi har väldigt många skilsmässor och folk som är omgifta. Dvs man kan ha upp till 5-10 hustrun man har gift sig med och sedan skilt sig.
Hur många man gifter sig med ska väl du inte lägga dig i?

Citat:
Att föda många barn är en annan del av kulturen i snitt föder varje kvinna 6,3 barn

Att föda många barn är ett tecken på rikt välfärd. Är barnantalet högt så frodas civilisationen. Är barnantalet lågt så mår inte civilisationen bra.

Citat:
Så är man tolerant och mångkulturanhängare är ovanstående ok.

Jag ser inte att det skiljer från det samhälle du vill ha.
Citera
2012-01-06, 14:18
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Åh nej, inte en känslig liten figur till som gråter över vilka ord som används. Möts vi på ett universitet så ska jag tala som sig bör. Nu är vi på ett Internetforum och diskuterar köksbordsfrågor på köksbordsvis - om vi vill; ingen hindrar dig från att tala hur DU vill. Det är vad vi säger som räknas och ska bemötas, inte hur vi säger det.

Rädd? Och det frågar en jugge från Balkan! Först: jag antar att din far var rädd eftersom han stack iväg när det gällde. Sedan: måste jag verkligen förklara för dig som är från Balkan faran i att samla en massa folkslag från olika kulturer och religioner innanför samma gränser? Måste jag verkligen göra det?

Hade du en tuff barndom?? Verkar fylld av hat som du fått nånstans. Jag håller med om att integrationspolitiken varit ett skämt men när 40-talisterna får i pension måste invandring till! Det är ren matematik, men kraven på de nyanlända ska bli hårdare anser jag.

Döm inte mig för min fars handlingar!
Citera
2012-01-06, 14:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetHund
Vänta här nu. Va? Du tycks blanda rätt friskt.

"världsunik" - på hur sätt? Det finns säkert delar av den som är unikt. Men mängden invandrare är inte unik. Åk till valfritt annat europeiskt land och du ser lika många invandrare. Invandrare som ofta kan ha det sämre.

Den demografiska förändringen av Sverige är världsunik. En så stor (och snabb) förändring av en befolkning har aldrig någonsin genomförts någonstans på jordklotet.

Citat:
.."total, cynisk hänsynslöshet" - Ursäkta. Men var då? Att människor kommer till Sverige och att vissa rötägg begår brott? Du vet att det fanns brottslighet i Sverige även på 1800-talet?

Det fanns brottslighet redan på vikingatiden. Redan existerande missförhållanden i ett land ursäktar inte, att man cyniskt och hänsynslöst för en politik, som kraftigt ökar dessa missförhållanden.

Citat:
Jag lever rätt gött, granne med ett miljonprogram och jag kan inte säga att jag stöter på några större svårigheter i min vardag baserat på invandringen.

Du beskriver övertydligt din egen hänsynslöshet. Du beaktar ENBART din egen situation. Om någon annan slås ihjäl av en klunga afrikaner, så säger du: Tssk.. who cares... det drabbade inte mig.
Citera
2012-01-06, 14:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jo, invandringen går faktiskt hand i hand med den positiva trenden, vad ni monokulturalister vill ha tillbaka är mer hederliga svenska knivmord. Finland är ett mer etniskt homogent med fler alkoholrelaterade mord per capita, att "prata med kniven" ser ni tydligen som ett föredöme framför för att acceptera mångkulturens överlägsenhet i fråga om jämlikhet och frihet.

Du fortsätter att svamla? Som jag skrivit förut så har antal försök till mord och dråp ökat kraftigt de senaste decennierna. Att färre dör har främst med förbättrad sjukvård att göra, som jag också skrivit.

Vi kan också titta på hur överrepresenterade invandrare är (i förhållande till svenskar) vid mord/dråp och försök till dessa, samt misshandel:

BROTT MOT LIV OCH HÄLSA (3 kap. BrB)
- Dödligt våld och försök till mord och dråp 4,2
- Misshandel, grov misshandel 3,0

( http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action=question_show&id=339 )

En enorm skillnad med andra ord.
Citera
2012-01-06, 14:28
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos

1) och så kommer en sådan här pseudointelligent fråga igen..

2) Självklart finns det skillnader mellan folkgrupper och anor. Det är ingen som har dementerat motsatsen.

3) En person har överträffande verbal förmåga men en medioker spatial förmåga. En annan person har en förmåga att lösa spatiala pussel men har svårigheter med det skrivna språket. Ännu en annan person har enormt matematiskt resonemang men är medel i allt annat. Vem av dessa tre ska vi anta som mest intelligent? Skall bara vissa förmågor antas som mått på intelligens?

4) Afrikaner är världsbäst på friidrott och på överlevnadsstrategier. Det är inte konstigt att världens elitförband åker till afrikanska stammar för att lära sig överlevnad.

5) Om vi ska sära mellanöstern som icke europeisk folkgrupp så är de överlägsna på allt med logik och lingvistik att göra. Det är trotts allt därifrån vi har fått vårt räkne- och skriftspråk. Mellanösterns lingvistiska system är mer komplext än européernas.

6) tt land med profetkultur såsom Sverige, såsom mellanörstern kan inte utvecklas. Ett land med argumentationskultur såsom Grekland, Italien men även en del länder i Asien har utvecklats och är föregångare för det naturvetenskapliga perspektivet vi har idag.

7) Européerna har enbart sin överträffande förmågor för att de tidigt bildade civilisationer och att de tidigt kunde tämja kor och andra djur. Korna ledde till att barnen blev mer livsdugliga när modern inte hade mjölk. Korna i den tidens värld var exakt samma teknologi som vår neonatalvård är idag.
Det faktum är att vi eurpoéer har mellanöstern att tacka, det var där ifrån vi utvecklades till de européer vi har idag.

8) Varför ska vi bry oss om vilka som är bättre än andra? Varför skall vi skilja på dem? Är det inte bättre att ta tillvara förmågor från alla anor och folkgrupper och sätta ihop dem?

1) Sagt av pojken som gör bort sig i alla trådar han svamlar i. Hur var det nu med att polisen minsann ALDRIG hämtade barn i skolan? Nåväl.

2) Eh... jo. Bara ett par inlägg över ditt eget så sker exakt det du säger inte har skett. Ungefär som att polisen ALDRIG har hämtat barn i skolan. Nåväl.

3) Intelligens är den förenade kraften hos flertalet förmågor. Varken mer eller mindre. En människa kan vara högintelligen men ha låg impulskontroll - och denna människa lär ställa till det för sig gång på gång genom livet och ge ett föga intelligent intryck.

4) Jaså? Är afrikaner bäst på alla friidrottsgrenar? Det var nåt nytt. Och elitförband åker till ALLA extrema miljöer för att träna.

5) Men komplexitet är ibland ett uttryck för... ett mindre smidigt och skarpsynt sätt att göra saker på. Exempelvis kom araberna inte på Nollan, det gjorde indierna, vilket revolutionerade ett klumpigt och bristfälligt räknespråk. Vad gäller skriftspråk så är nog lingvistiker överens om att vårt alfabet är det absolut smidigaste av alla skriftspråk. Kineserna har 3000 tecken (minst), och jag tror att du inser nackdelarna med komplexa skriftspråk... Du vet: man ska kunna LÄRA sig det också, helst under en rimlig tidsrymd. Från läsandets och räknandets plattform har man sedan tillgång till alla andra discipliner. Däremot kan jag hålla med om att komplexa skriftspråk är mycket vackrare än de enkla; arabisk och österländska kanjis är underbart vackra att titta på.

6) Det är ju mycket märkligt att föregångsländerna ligger så hopplöst efter oss vita européer, och att det alltid är vi som de senaste 1000 åren står för de stora kunskapsrevolutionerna.

7) Struntprat. Kina är en urgammal civilisation och de kommer till oss för att lära. Din logik är ytterst bristfällig, vilket jag också förväntar mig av dig. Tacka för? Jag undrar; vem är den mest duglige, den som uppfinner spannen men aldrig fattar att man kan hämta vatten i den, eller den som omedelbart använder spannen till att förbättra sin omgivning?

8) Uppenbarligen inte. Hittills så har inte svarta och araber bidragit med så värst mycket i Väst. De är påfallande ofta bidragsberoende och markant överrepresenterade inom brott. Jag anser att det bästa för alla inblandade är att konstatera att vi alla har skapat våra samhällen utifrån våra framträdande egenheter, varvid dessa samhällen blir perfekt lämpade för oss att bo i, men mindre så för främlingar som kommer från andra samhällen. Detta kan empiriskt iakttagas också: ju närmare invandraren står värdfolket kulturellt och etniskt, desto bättre tycks han klara sig.
Citera
2012-01-06, 14:29
Medlem
Pretoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Här är en sammanställning av de frågor som hittills ställts, som du kan besvara:

1. Är ni medvetna om att invandringen från balkan-, arab- och negerländer ökar brottsligheten i landet? Om nej, anser ni att så inte är fallet? Om ja, hur är det tänkt att detta - rent konkret - ska lösas?

2. Finns det några vita länder på jorden som har lyckats komma tillrätta med detta problem? Om inte - hur ska Sverige klara det?

3. Vad tror ni att White-flight beror på?

4. Hur kommer det sig att mångkulturister mycket sällan bor bland invandrare i förorter? Trots att ni hyllar dessa områden? (Som Rosengård mfl.)

5. Anser ni att alla länder ska ha massinvandring eller bara vita länder?

6. Om en afrikan inte skulle vilja att vita blev majoritet i Afrika är han rasist då?

7. Skulle du motdemonstrera mot en tibetan som inte vill ha massinvandring av kineser?

1. Har inte sett siffror på det men om det så vore fallet så gäller detta även invandring från Amerika/Europa. Invandring för med sig människans natur. Samma politik ska tillämpas alla invandrare och det är att skicka hem med omedelbar verkan en invandrare som inte sköter sig.

2. Jag vet inte vad du menar med vita länder, året är 2012. Vi kan inte se på länder som om vi levde på 1400-talet.

3. White flight beror på svenskarnas klassiska rädsla för konflikt och ignorans. Främst rädsla.

4. Jag bor bredvid Malmvägen, inga problem, har aldrig sett något konstigt förutom några "gängkillar" som snackar om senaste PS3 spelet.

5. Vita länder igen.... Alla länder som ligger nära kaotiska ställen på jorden har massinvandring. Negerländer också.

6. Rasism gäller åt alla håll.

7.Aldrig, alla är fria att tycka och demonstrera för vad de tycker är viktigt. Fast en tibetan som inte vill ha kineser är väl som en svensk som hatar finnar...Samma skit samma färg.
Citera
2012-01-06, 14:31
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forg

Nej? Det påstod jag aldrig heller? Jag har ingen aning vad du fick det ifrån.

Då missuppfattade jag dig. Jag läste:

På samma sätt som att jag är för fred på jorden. Klart det är lite av en utopisk idé, men det är väl inget som hindrar för att kämpa mot den? Om alla länder hade utbildning av sin lokalbefolkning så tror jag det skulle kunna hända.

Här verkar det antydas att utbildning leder till fredligare människor. Ett antagande som ledde mig till min slutsats och mitt uttalande.
Citera
2012-01-06, 14:32
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Det ena hänger inte ihop med det andra, det är en falsk dikotomi. Det är fullt möjligt att vilja bromsa invandringen (som kostar pengar!) och samtidigt vilja ta hand om våra egna utvecklingsstörda (som kostar pengar!). Att båda grupperna kostar pengar gör inte att de går att jämföra med varandra, och att det går att motivera invandringspolitiska kostnader med att utvecklingsstörda minsann också kostar pengar.
Det klart att man kan värdera människor olika, jag ville bara påpeka att skribenten gjorde det i hans uttalande.
Citat:
Vi är ett litet land med drygt nio miljoner innevånare, vi kan inte ta hand om alla världens olycksfåglar oavsett hur stora hjärtan vi har. Det innebär dock inte att vi inte kan ta hand om våra egna.

Det finns dock en koppling, men kanske inte den du vill se. Ju fler tärande invandrargrupper som kommer till Sverige, desto mindre skattepengar kommer det att finnas till att ta hand om våra egna olycksfåglar. Kan ju vara värt att skänka en tanke.
Vänta nu här, hur vet du att invandringen i slutändan kommer gå med förlust?
Citat:
Om vi har problem i samhället med "tärande" individer, så tänker du att vi ska lösa dessa genom att skapa mer problem genom att ta in svårintegrerade somalier och afghaner? Hur tänkte du nu?
Jag tror nog att just nobelprisklass kan vara svårt, men om vi ska ha arbetskraftsinvandring så ser jag det som självklart att de invandrare som ska komma hit och arbeta också har kompetens för att sköta arbeten inom sektorer där det behövs. Tyvärr så ingår alltför få somalier, afghaner, irakier och andra MENA-invandrare i dessa kompetensgrupper. Att kunna läsa och skriva, samt att man inte har religiösa uttryck (så som exempelvis burka) som förstör chanserna till att få arbete är exempelvis två grundläggande baskrav som bör ställas på alla som inte har flyktingstatus.
Låt mig förstå dig rätt nu. Du vill alltså ta hand om alla i Sverige oavsätt förutsättningar, men när det kommer till invandrare gäller inte det här. Du vill istället bara ta in eliten av invandrare och sätta stopp för alla invandrare som har en knackig skolgång. Detta gör du eftersom du känner mindre tillhörighet till invandrarna, värderar du verkligen människor så olika?
Självklart förstår jag att man inte kan ta in hur många lågutbildade som helst, men jag tycker att vi ska ge de vi kan en chans här i Sverige. Dessutom vet jag inte om ditt förslag att bara ta in högutbildade hade varit praktiskt möjligt, jag läste en dansk artikel där det stod att många högutbildade invandrare avskräcktes från att åka till Danmark pga deras mer strängare invandringsregler.

Givetvis är det svårare för invandrare med olika "religiösa utryck" att komma in på den svenska arbetsmarknaden. Men du måste också förstå problematiken här, religionsfriheten är en av våra grundläggande lagar här i Sverige, frågan är om inte ett sådan förbud skulle bryta mot en av våra viktigaste lagar.
Citat:
Hur tror du generellt sett att det ser ut om du jämför utbildningsnivå på invandrare från Tyskland och Somalia?
Självklart har invandraren från Somalia generellt sätt lägre utbildning. Låt mig ställa en motfråga:
Vilken invandrare tror du behöver mest hjälp generellt, invandraren från Tyskland eller från Somalia?
Citat:
Men nu är det ju så att mer än 60% av alla somalier som bott i Sverige i tio år (!) inte ens har någon form av sysselsättning, siffrorna för andra MENA-länder är marginellt högre. Vad tillför de, och vad kostar de? Jag gjorde på skoj en liten uträkning tidigare om Mångkulturstaden, där du kan se hur siffrorna ser ut för våra vanligaste invandrargrupper.
Det klart att det är problematiskt. Det finns säkert metoder att pröva så att vi får in invandrarna i arbetslivet snabbare. Men, som jag har skrivit tidigare, vi vet fortfarande inte hur mycket vi tjänar/förlorar i rena pengar på invandringen.
Citera
2012-01-06, 14:32
Bannlyst
Det går inte att kombinera olika kulturer på kort tid, det tar flera hundra år att implementera kulturer i varandra. den stora problematiken är inte färg och språk, det är kulturen hos individen som är problemet.
Att tro att man kan sätta en muslim, en jude, en katolik och en jordemoder religiös i samma rum utan att problem uppstår är fullständigt dum i huvudet. Inse att de vi "räddar" på våra förläggningar är av kulturen (allt mitt är mitt och allt ditt är mitt) hur fan kan ni sitta och försvara mångkultur när det aldrig någonsin funkat i en enda civilisation i människans historia. Sedan argumentera med att svenskarna inte har egen kultur för den är från andra kontinenter. jamen det fattar väl till och med en treåring. någonstans har ju människan vandrat in från, och sedan har vi skapat en kultur som vi levt med i århundraden som är anpassad till det landskap och de förhållanden vi växt upp med. Tror inte att en arabisk ökenkultur passar i lappland och tvärt om. Om de vi "hjälper" skulle anpassa sig till den miljö de hamnade i så skulle problemen aldrig uppstå, Men eftersom de envisas med att tvinga in sin kultur hos oss så blir det problem. Jag vill ha svensk kultur kvar, om du påstår att svensk kultur inte finns vet du inte mycket om svensk kultur. Och då tycker jag synd om dig som vet så lite om ditt land och dess kultur. vill du ha andra kulturer åk då till de land du vill ta del av istället. Kultur berikande = kulttur bringande.
Citera
2012-01-06, 14:35
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos

Sverige och övriga Europa är hårt präglat av kristendom, syskonet till Islam. Vi har omskärelser i kristendomen också.

Att föda många barn är ett tecken på rikt välfärd. Är barnantalet högt så frodas civilisationen. Är barnantalet lågt så mår inte civilisationen bra.

Inte protestanter. I praktiken: inte vita människor.

Jaså? Är det därför Afrika blomstrar och frodas? Är det därför Japan och Väst är så sunkiga fattiga platser?
Citera
2012-01-06, 14:37
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten

Vänta nu här, hur vet du att invandringen i slutändan kommer gå med förlust?

Varför vi rasister/invandringskritiker kan säga detta så säkert är redogjort för i otaliga trådar här. Det intressanta i DENNA tråden är:

Hur kan DU veta att invandringen i slutändan kommer att gå med vinst?

Och: är en värld där vi bara tittar på "vinst" en värld att sträva efter?
Citera
2012-01-06, 14:43
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det är vanligt bland multikulturalister med antivithet. Multikulturalism förespråkas endast i vita länder. De har en standard för vita människor och en annan för multikultigrupper. Svenskar finns endast som etnisk grupp i en negativ kontext för dem. Endast vita kan vara rasister, vita går bra att kollektivt skuldbelägga men inte andra grupper osv. Du skriver att vi måste vara självkritiska när det gäller invandrares brott. Alltid handlar det om att flytta skulden till vita människor och bryta ned vita samhällen, det är genomgående i retoriken även om det inte alltid sägs rakt ut. Ni är indoktrinerade tyvärr. Verktyg.
Jag vill klargöra en sak, jag värderar vita människor exakt lika mycket som "multikultigrupper". Vidare så håller jag inte med om påståendet att endast vita kan vara rasister. Kan du länka till multikultur förespråkare som hävdar det? Jag kan tänka mig eftersom majoriteten av rasisterna nog(?) är vita kanske de lägger mest fokus på dessa. Det handlar inte om att flytta någon skuld eller bryta ner vita samhällen, i alla fall inte för mig. Det handlar om att ge alla en chans, var man än föds någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in