Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag känner att jag måste få chansen att få försvara mig. Jag tycker att Sverige är ett av världens bästa länder, en av mina bekanta som är född i Irak tala ofta om hur han rest jorden runt men aldrig varit i ett sådant bra land som Sverige, han hyllar alltid Sverige och försvarar alltid våran nation. Personen jag pratar om är en högutbildad äldre man med en underbar fru och 2 vuxna barn.
Denna person skulle inte ha fått chansen att komma till Sverige om vi hade bedrivit Sverigedemokraternas invandrings politik. En rasistisk och främlingsfientlig politik som dela in människor i fack och stigmatiserar vårat samhälle.
Här i Skåne där jag bor bygger man på en ny forsknings anläggning i Lund. ESS MAX IV, denna forsknings anläggning kommer att vara i världsklass, den kommer att bli den modernaste i hela vida världen. ESS kan givetvis inte klara sig utan utlänska forskare utan vi kommer att se ett ökat behov av högutbildade. Tackvare vår generösa och oerhört humana invandrings politik kan forskare och intresserade från hela värdlen komma hit till Skåne för att bidra. Kunskap och möten kommer att berika Skåne för att ESS är en enorm tillväxtmotor.
Lyckligvis har inte SD makt att genomföra sin politik men om dom får inflyttande kommer skåne att skadas allvarligt. För att i Danmark, ett land som bedriver en politik som är väldigt lik SDs har man enorma problem med att högutbildade personer lämnar landet och att utlänsk arbetskraft inte vill komma till Danmark eftersom att man har så otroligt stränga regler. Detta skapar givetvis en enorm brist på kompeten arbetskraft i Danmark och det gör att företagen letar efter andra ställen att slå sig ned på. Och när företagen flyr Danmark gynnas givetvis inte den danska ekonomin eller den danska arbetsmarknaden. Landet hamnar i en ond cirkel.
Denna situationen vill jag absolut inte se i Sverige, det vore nämligen en tragedi för det svenska folket.
Tillsammans bygger vi en intressantare och hållbar framtid för våra barn och för kommande generationer.
Denna person skulle inte ha fått chansen att komma till Sverige om vi hade bedrivit Sverigedemokraternas invandrings politik. En rasistisk och främlingsfientlig politik som dela in människor i fack och stigmatiserar vårat samhälle.
Här i Skåne där jag bor bygger man på en ny forsknings anläggning i Lund. ESS MAX IV, denna forsknings anläggning kommer att vara i världsklass, den kommer att bli den modernaste i hela vida världen. ESS kan givetvis inte klara sig utan utlänska forskare utan vi kommer att se ett ökat behov av högutbildade. Tackvare vår generösa och oerhört humana invandrings politik kan forskare och intresserade från hela värdlen komma hit till Skåne för att bidra. Kunskap och möten kommer att berika Skåne för att ESS är en enorm tillväxtmotor.
Lyckligvis har inte SD makt att genomföra sin politik men om dom får inflyttande kommer skåne att skadas allvarligt. För att i Danmark, ett land som bedriver en politik som är väldigt lik SDs har man enorma problem med att högutbildade personer lämnar landet och att utlänsk arbetskraft inte vill komma till Danmark eftersom att man har så otroligt stränga regler. Detta skapar givetvis en enorm brist på kompeten arbetskraft i Danmark och det gör att företagen letar efter andra ställen att slå sig ned på. Och när företagen flyr Danmark gynnas givetvis inte den danska ekonomin eller den danska arbetsmarknaden. Landet hamnar i en ond cirkel.
Denna situationen vill jag absolut inte se i Sverige, det vore nämligen en tragedi för det svenska folket.
Tillsammans bygger vi en intressantare och hållbar framtid för våra barn och för kommande generationer.
Företag, fotbollslag, idrotter, organisationer, sjukhus, föreningar, affärer, varor och tjänster. Inom allt finns det invandrare. Varenda restaurang har en invandrare som serverar, står i köket, lagar maten, diskar, levererar mat, tar hand om ekonomin, eller gjort loggan, eller matsedeln.
Vart och varannat företag har invandrare anställda som gör sina jobb.
Att säga att mångkulturen inte fungerar är fan korkat. Det är ju för fan bara att titta ut genom rutan och se på hur verkligheten fungerar.
SD politikerna går och käkar Sushi, de åker taxi, går på discotek, deras morsa får sina rövar torkade av en blatte... varenda djävla dag och så säger de att mångkulturen inte fungerar?
Hur djävla korkade får man vara?
Det är klart mångkulturen fungerar. Sen att det kanske är för många som lever på bidrag eller för många kriminella... men det är ju en helt annan sak.
Jag tycker det är för många bidragstagare som är alkoholister och som slår sina fruar... ut med de jävla asen och in med muslimer som inte dricker och som är intresserade av att starta företag eller jobba röven av sig för mitt företag. Hellre en hårt arbetande muslim än en vit lite rasist skåning som inte respekterar andra.
Bra svar du skriver. keep it up!