• 1
  • 2
2011-12-30, 17:29
Bannlyst
Ja, som rubriken.
Jag undrar, hur gör ni för att be mot mecka, och varför är det så jävla viktigt att det är åt rätt håll?
Är ni säker på att ni gör rätt?
Citera
2011-12-30, 17:38
Medlem
Med hjälp av kompass.

Koranen:

[2:149]Var du än har börjat din färd, vänd därför ditt ansikte mot den heliga Moskén - detta är din Herres sanna ord. Gud förbiser ingenting av vad ni gör.

[2:150]Ja, var du än har börjat din färd, vänd ditt ansikte mot den heliga Moskén. Var ni än befinner er, vänd er mot denna [Moské], så att inga människor får anledning att tvista med er - utom de som har onda avsikter. Oroa er inte [för vad de har i sinnet]; nej, frukta Mig! Då skall Jag ge er Min fulla välsignelse så att ni skall kunna följa den raka vägen.

Där har du anledningen - och för att muslimer tror att det var där den första helgedomen byggdes för att dyrka Gud med sann tro. Har inte tid med att förklara närmare, finns artiklar på nätet som du kan läsa annars.
Senast redigerad av Rebax 2011-12-30 kl. 17:43.
Citera
2011-12-30, 17:47
Bannlyst
Ok, då undrar jag: Hur sofistikerad är denna kompass? Tar de hänsyn till magnetisk variation och deviation? Förstår de att på vissa ställen på jorden kan kompassen peka över 30 grader "fel"?
Och mycket mer därtill... Blir en hyffsad miss iaf.

Hur kan man ta något så seriöst och ändå inte göra det riktigt? Det genomsyrar ju allt som muslimerna står för. Fantaserande idioter.

Hur känns det att vara en muslim i Trollhättan och be mot TelAviv?
Senast redigerad av Blanagel 2011-12-30 kl. 17:50.
Citera
2011-12-30, 17:56
Bannlyst
Det finns kanske ingen muslim här som kan svara...
De är ju hala som ålar. Ställa krav på särrättigheter kan dom, men stå till svars för något är inte deras grej.
Finns det öht någon människa med IQ över 100 som inte inser vilket sinnessjukt patrask som erövrar världen?
Citera
2011-12-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Det finns kanske ingen muslim här som kan svara...
De är ju hala som ålar. Ställa krav på särrättigheter kan dom, men stå till svars för något är inte deras grej.
Finns det öht någon människa med IQ över 100 som inte inser vilket sinnessjukt patrask som erövrar världen?

Tro inte att muslimerna slår läger här på Flashback som de flesta finniga counterjihadisterna här på Flashback, och hugger till så fort de känner sig träffade av tomma individer. Det är faktiskt nyår snart och de njuter genom att ha sex med era svenska tjejer medan du sitter där med en påse chips och tänker tillbaka på hur ditt liv kunde bli som den har blivit. Skämt åsido, nu ska vi inte vara såna.

Du är som en kameleont som byter färg hela tiden. Du börjar med att fråga hur muslimer ber åt mecka och går över till intelligenskvot frågor och annat trams. När ska du bestämma dig? Här har du svaret på din fråga. http://islamworld.net/docs/qibla.html
Senast redigerad av Rebax 2011-12-30 kl. 19:05.
Citera
2011-12-30, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Tro inte att muslimerna slår läger här på Flashback som de flesta finniga counterjihadisterna här på Flashback, och hugger till så fort de känner sig träffade av tomma individer. Det är faktiskt nyår snart och de njuter genom att ha sex med era svenska tjejer medan du sitter där med en påse chips och tänker tillbaka på hur ditt liv kunde bli som den har blivit. Skämt åsido, nu ska vi inte vara såna.

Du är som en kameleont som byter färg hela tiden. Du börjar med att fråga hur muslimer ber åt mecka och går över till intelligenskvot frågor och annat trams. När ska du bestämma dig? Men nu ska jag inte sjunka lika låg som dig, här har du svaret på din fråga. http://islamworld.net/docs/qibla.html

Så mycket text utan att svara på frågan eller bidra med någon teori...
Man kan ju nästan tro att du är muslim.
Citera
2011-12-30, 19:06
Medlem
Citat:
Så mycket text utan att svara på frågan eller bidra med någon teori...
Man kan ju nästan tro att du är muslim.
Svaret på frågan ligger i länken, med matematiska lösningar. Spelar det någon roll hurvada jag är muslim eller ej? Jag börjar misstänka att din intelligenskvot är lägre än 100. Hur kunde du missa länken?
Senast redigerad av Rebax 2011-12-30 kl. 19:08.
Citera
2011-12-30, 19:25
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
en googling hade gett dig svaret på 2 sekunder
EDIT: Man använder kompass och det är enbart av organisatoriska skäl. Obs att Gud inte sitter i mekka och glor, det är inte därför man riktar sig ditåt, dock anser platsen vara helig.
Citera
2011-12-30, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Svaret på frågan ligger i länken, med matematiska lösningar. Spelar det någon roll hurvada jag är muslim eller ej? Jag börjar misstänka att din intelligenskvot är lägre än 100. Hur kunde du missa länken?

Efter att ha kollat på länken kan jag bara konstatera att muslimer är ännu dummare än vad jag kunde ana.
Herregud, vilka psykopater som lägger ned så mycket energi på någon och ändå gör allt fel. Haha, vilka idioter.

Man kan jämföra det med att lägga ned 1800 timmar på att försöka räkna ut vad 1+1 är. Man tvärvägrar att acceptera att det finns ett mer utvecklat folkslag som har löst gåtan för tusentals år sedan. Snacka om sinnessjukt. Fattar inte att islam inte är en förbjuden ideologi och muslimer blir tvångslobotomerade.
Citera
2011-12-30, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bredsjo-Ante
en googling hade gett dig svaret på 2 sekunder
EDIT: Man använder kompass och det är enbart av organisatoriska skäl. Obs att Gud inte sitter i mekka och glor, det är inte därför man riktar sig ditåt, dock anser platsen vara helig.

Men varför använder man sig av kompass när man inte vet vad den visar? Räcker det då inte men en pil på mattan så de kan rikta sina hjärndöda skallar mor pedofilen mohammed?
Citera
2011-12-30, 19:55
Medlem
Citat:
Efter att ha kollat på länken kan jag bara konstatera att muslimer är ännu dummare än vad jag kunde ana.
Herregud, vilka psykopater som lägger ned så mycket energi på någon och ändå gör allt fel. Haha, vilka idioter.

Man kan jämföra det med att lägga ned 1800 timmar på att försöka räkna ut vad 1+1 är. Man tvärvägrar att acceptera att det finns ett mer utvecklat folkslag som har löst gåtan för tusentals år sedan. Snacka om sinnessjukt. Fattar inte att islam inte är en förbjuden ideologi och muslimer blir tvångslobotomerade.

OK. Kan du utveckla felet? Det var en matematisk lösning som du bad om, annars brukar man använda sig av denna som kompass, och som stämmer överens prima. http://www.al-habib.info/qibla-pointer/ Finns flera varianter, bland annat enklare lösningar av muslimska matematiker som är väldigt exakta.

Vi kan i alla fall säga att du inte är här för att diskutera, utan för att provocera och vandra runt i din arrogans. Har du inget bättre för dig? Ha det skoj med dig själv i tråden! Hoppas ingen muslim tar dig seriöst utan lutar sig tillbaka med ett leende och tackar Gud för att de inte är lika tomma som dig. Tjollahopp.
Senast redigerad av Rebax 2011-12-30 kl. 20:00.
Citera
2011-12-30, 19:57
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Citat:
Men varför använder man sig av kompass när man inte vet vad den visar? Räcker det då inte men en pil på mattan så de kan rikta sina hjärndöda skallar mor pedofilen mohammed?
Man kan väl med lika stor säkerhet som alla andra användare av kompasser lita på att den är hyfsat tillförlitlig. Det är inte fel m den visar fel och du därför ber åt felaktig riktning, eftersom det inte var avsiktligt och heller inte är någon avgörande faktor i något. Man ber inte åt Muhammad.

EDIT. Det finns bönemattor med "inbyggd" kompass.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in