• 3
  • 4
2012-01-06, 20:13
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Lägger inte ned någon energi alls på detta, det är ingen fara,.

Det är viktigt att ifrågasätta allt islamisterna pysslar med. Det borde alla som värnar om ett modernt och harmonisk samhälle göra.

Hade inte muslimgrisarna spridit så mycket elände och vansinne runt denna jord så hade jag naturligtvis inte brytt mig.
Jodå visst gör du det lille vän. Vi kan alla läsa de inlägg du skriver.

Vad är en islamist? Är det bara islamister som ber eller hur menar du? På vilket sätt skadar det dig och 'det moderna samhället' om jag och andra ber? Berätta för jag är rätt nyfiken på det.
Citera
2012-01-06, 20:15
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bredsjo-Ante
Ja dina inlägg vittnar sannerligen om din harmoniska inställning
Huruvida man använder kompass eller pilbåge eller magiska falukorvar är väl egentligen varken ett hot eller särskilt relevant. Så länge folk sköter sig själva borde man uppmana till en tro, det ger frid och moraliska strävanden. Kompassen är ett hjälpmedel, inte en bärande punkt inom tron.
Måste hålla med, herr blånageln verkar verkligen inte alls harmonisk, utan stör sig på frågor som andra inte ens ställer.

Bra poäng där, att kompassen inte är ett påbud i Islam.
Citera
2012-01-07, 05:35
Medlem
Riktningen symboliserar en enhet mellan alla muslimer i hela världen. Det finns en ordning i bönen och ja det spelar roll, riktningen spelar roll. Föreställ er en sal där alla ber åt olika håll!! Skapar dessa kroppsliga förhållanden ett gemenskap? Hur brukar vi skapa ordning, visst har riktning en betydelse? Brukar TS skapa ordning och gemenskap genom att alla sitter och tittar åt olika håll?

Det finns även andra anledningar som TS inte kommer att förstå.

TS
Islam är en religion som ni inte kommer att kunna utrota. Försök inte med logik, då kan din logik hamna någonstans du aldrig kan hitta.
Om riktning inte har betydelse , föreslår jag att du börjar tänka på det från och med imorgon ..
Citera
2012-01-07, 05:45
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Riktningen symboliserar en enhet mellan alla muslimer i hela världen. Det finns en ordning i bönen och ja det spelar roll, riktningen spelar roll. Föreställ er en sal där alla ber åt olika håll!! Skapar dessa kroppsliga förhållanden ett gemenskap? Hur brukar vi skapa ordning, visst har riktning en betydelse? Brukar TS skapa ordning och gemenskap genom att alla sitter och tittar åt olika håll?

TS
Islam är en religion som ni inte kommer att kunna utrota. Försök inte med logik, då kan din logik hamna någonstans du aldrig kan hitta.
Om riktning inte har betydelse , föreslår jag att du börjar tänka på det från och med imorgon ..

Självklart har riktningen betydelse, även för kristna där kyrkobyggnaderna nästan alltid har altaret i öster. Trots att det inte finns något officiellt påbud så är nästan samtliga kyrkor byggda så, det kan kanske skilja sig på frikyrkor då dessa inte är kyrkobyggnader i egentlig mening.
Citera
2012-01-08, 17:06
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

TS
Hehe undrade om h*n hittade fram till jobbet eller busshållplatsen eller vart h*n nu skulle...
Citera
2012-01-12, 03:05
Medlem
bjornebarns avatar
Något jag alltid har funderat på, när man skall vända sig mot Mekka, menas det att man skall vända sig mot Mekka i ett sfäriskt koordinatsystem, eller i ett kartesiskt koordinatsystem?

Alltså, måste man även kompensera för lutningen? Säg att man är på andra sidan jorden från Mekka, om man då bara tar ut kompassriktningen, utan att sedan kompensera för lutningen, så kommer man att titta rakt ut i rymden, och vara så långt ifrån Mekka som möjligt. Alltså borde man ju titta rakt ned i marken på sina fötter när man ber då.
Citera
2012-01-13, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Hehe undrade om h*n hittade fram till jobbet eller busshållplatsen eller vart h*n nu skulle...

Haha, din spydiga kamelrunkare.
Får man fråga varför ni efterblivna musslor använder kompass när ni är för dumma i huvudet för att förstå hur jordens geodesi ser ut?
Som om jag skulle använda en miniräknare som jag visste räknade fel, lika efterblivet är det!

Men som vanligt kommer jag inte få något svar... Och muslimer visar sig ÅTERIGEN vara jordens mest efterblivna folk...
Citera
2012-01-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Men som vanligt kommer jag inte få något svar... Och muslimer visar sig ÅTERIGEN vara jordens mest efterblivna folk...
Är det där ditt poäng med tråden? Eller kanske din genomtänkta slutsats.
Citera
2012-01-17, 14:46
Medlem
Det är klart vi vet att vi gör rätt. Jag vet vart på jorden jag befinner mig, jag vet var Mecca är och jag vet hur man använder en kompass.. svårare än så är det inte
Citera
2012-01-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Alltså borde man ju titta rakt ned i marken på sina fötter när man ber då.

..och om man följer marken blir motsatt riktning också korrekt. I princip alla riktningar... För att skapa lite ordning borde Islam 2.0 bli mer genomtänkt. Eventuellt hade Gud inte förstått att jorden inte är platt när riktlinjerna kom?

Eller vänta lite. Kanske hela tänket egentligen kommer från människor som inte visste bättre, och kanske Gud inte existerar? Usch! Hemska tanke!
Senast redigerad av ManManne 2012-01-17 kl. 15:45.
Citera
2012-01-17, 15:43
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
..och om man följer marken blir motsatt riktning också korrekt. I princip alla riktningar... För att skapa lite ordning borde Islam 2.0 bli mer genomtänkt. Eventuellt hade Gud inte förstått att jorden inte är platt när riktlinjerna kom?
Kul tanke. Men problemet är ju att Allah (swt) inte säger att jorden är platt. Problemet för ditt påstående alltså.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in