2011-12-30, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bredsjo-Ante
Man kan väl med lika stor säkerhet som alla andra användare av kompasser lita på att den är hyfsat tillförlitlig. Det är inte fel m den visar fel och du därför ber åt felaktig riktning, eftersom det inte var avsiktligt och heller inte är någon avgörande faktor i något. Man ber inte åt Muhammad.

EDIT. Det finns bönemattor med "inbyggd" kompass.

"alla andra användare".
Kan du vara vänlig att ge ETT exempel på en frisk person som använder en magnetkompass för att ta ut rätt bäring till ett ställe runt medelhavet!
Tack på förhand.
Citera
2011-12-30, 20:12
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
"alla andra användare".
Kan du vara vänlig att ge ETT exempel på en frisk person som använder en magnetkompass för att ta ut rätt bäring till ett ställe runt medelhavet!
Tack på förhand.
Jag är osäker på om jag hänger med. Menar du att det inte finns andra människor världen över som använder kompasser än muslimer?
Citera
2011-12-30, 20:15
Medlem
Citat:
Jag är osäker på om jag hänger med. Menar du att det inte finns andra människor världen över som använder kompasser än muslimer?
Det bästa du kan göra min vän är att, ignorera honom. Han är inte här för att föra ett vettigt diskussion. Han har redan skapat ett liknande tråd där den skickades till PK av Xploit. Låt tråden dö ut, om du fortsätter kommer du inse att ingenting förändras från hans sida förutom flera felsteg i hans kvasintelligens. Det bästa du kan göra är att inte skriva mer i denna tråden och låta tråden begravas med tiden. Kanske kommer det ge honom en funderare.

Any fool can criticize, condemn and complain and most fools do.
-Benjamin Franklin
Senast redigerad av Rebax 2011-12-30 kl. 20:22.
Citera
2011-12-30, 20:23
Bannlyst
Citat:

Ja du hänger inte med.
Muslimer är de enda som förlitar sig på en kompass för att ta ut en bäring till en punkt på ett kvarts jorddiameters avstånd.
Muslimer är sjuka i skallen, det vet alla, det beror på inavel. Men man kan ha lite roligt åt dom också.
Väntar fortfarande på svar från en muslim... Men det är väl som vanligt, det duger väl bara att öppnä käften när ni ska försvara någon självmordsbombare eller våldtäktsman.
Jävla idioter.
Citera
2011-12-30, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Det bästa du kan göra min vän är att, ignorera honom. Han är inte här för att föra ett vettigt diskussion. Han har redan skapat ett liknande tråd där den skickades till PK av Xploit. Låt tråden dö ut, om du fortsätter kommer du inse att ingenting förändras från hans sida förutom flera felsteg i hans kvasintelligens. Det bästa du kan göra är att inte skriva mer i denna tråden och låta tråden begravas med tiden. Kanske kommer det ge honom en funderare.

Any fool can criticize, condemn and complain and most fools do.
-Benjamin Franklin

Var det så kännsligt? Du vill att tråden ska dö ut eftersom du inte kan svara på frågan i post 1.
Hur känns det att vara en sån nolla som inte kan svara för det man stå för? Känner du dig vilsen?
Citera
2011-12-31, 02:20
Medlem
Jag är inte religiös, men jag önskar att jag var. Tänk att ha en vägledning genom hela livet i tron på ett bättre efterliv . Det spelar väl fan ingen roll om de ber 30 grader åt fel håll så länge de tror att gud hör deras bön. Sluta hata på deras tro.
Citera
2011-12-31, 07:23
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Att hitta riktningen till Mekka (qibbla) här i min del av Sverige är lätt. Antingen tittar man åt öster, tex när solen går upp och sen vrider man sig halvägs mot söder. Eller man tar en kompass, som Du ju föreslår, befinner man sig i Göteborg, borde den peka på ca 140 grader tror jag. Men nu i moderna tider kan man alltid googla "qibbla locator" och där får man sin riktning till Mekka.
Citera
2011-12-31, 21:00
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Det finns kanske ingen muslim här som kan svara...
De är ju hala som ålar. Ställa krav på särrättigheter kan dom, men stå till svars för något är inte deras grej.
Finns det öht någon människa med IQ över 100 som inte inser vilket sinnessjukt patrask som erövrar världen?
Vilket skitinlägg, är du på riktigt?
Citera
2011-12-31, 21:17
Medlem
slav-till-Guds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Att hitta riktningen till Mekka (qibbla) här i min del av Sverige är lätt. Antingen tittar man åt öster, tex när solen går upp och sen vrider man sig halvägs mot söder. Eller man tar en kompass, som Du ju föreslår, befinner man sig i Göteborg, borde den peka på ca 140 grader tror jag. Men nu i moderna tider kan man alltid googla "qibbla locator" och där får man sin riktning till Mekka.

Frid!

Ett intressant hårklyveri är om man ska ska använda sig av storcirkelmetoden eller följa en konstant kompasskurs. I sverige är det samma riktning, men i texas är det skillnaden mellan ost eller nordost.

Hela grejen måste ses i ljuset av 2:177 (yusuf ali)
Citat:
It is not righteousness that ye turn your faces Towards east or West; but it is righteousness- to believe in Allah and the Last Day, and the Angels, and the Book, and the Messengers; to spend of your substance, out of love for Him, for your kin, for orphans, for the needy, for the wayfarer, for those who ask, and for the ransom of slaves; to be steadfast in prayer, and practice regular charity; to fulfil the contracts which ye have made; and to be firm and patient, in pain (or suffering) and adversity, and throughout all periods of panic. Such are the people of truth, the Allah-fearing.
Om man saknar kompass eller klar himmel är ett enkelt sätt att orientera sig i bebyggd miljö att titta på parabolantennerna, som aldrig pekar särskilt långt från söder.
Senast redigerad av slav-till-Gud 2011-12-31 kl. 21:21.
Citera
2011-12-31, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Vilket skitinlägg, är du på riktigt?

Sanningen svider va?

Ja jag är helt seriös. Jag kan inte förstå hur någon människa med normalt utvecklad hjärna kan lägga ned tid på något så oerhört idiotiskt som att hitta riktningen till nån stenjävel en kvarts jorddiameter härifrån med hjälp av en simpel magnetkompass.
Fullkomligt idiotiskt.

Om det nu är så jävla viktigt, vilket det verkar vara, känns det inte pinsamt att göra fel då?
Citera
2012-01-01, 09:59
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Sanningen svider va?

Ja jag är helt seriös. Jag kan inte förstå hur någon människa med normalt utvecklad hjärna kan lägga ned tid på något så oerhört idiotiskt som att hitta riktningen till nån stenjävel en kvarts jorddiameter härifrån med hjälp av en simpel magnetkompass.
Fullkomligt idiotiskt.

Om det nu är så jävla viktigt, vilket det verkar vara, känns det inte pinsamt att göra fel då?
Nej du ser bara ut som en blådåre vad du än försöker med.

Kompass är ju jättesvårt att använda - verkligen, ... och som du även har fått svar på i tråden.

Sen lägger väl du ner tid på sånt som andra kan se som idiotiskt, så vad är problemet för dig vad andra gör med sin tid?

Vi gör varken fel eller tycker det är pinsamt.
Citera
2012-01-01, 11:22
Medlem
TS Blanagel, vad är din lösning på problemet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in