Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Började min karriär på på tidigt åttiotal på krogar som Pampas, Östermalmskällaren och Sturehof, Stureplan var en avkrok och Sturehof var en halvbra fiskrestaurang.
På nittiotalet blev det Söder som gällde och ställen som Hannas, Strykjärnet, Pelikan, Kvarnen och WC m.fl.
Inte sällan började man förfesta hos någon vid 17-tiden, sedan blev det några av ovan nämnda ställen, sedan ett 5-ställe och sedan efterfest.
Jag fattar inte hur man orkade i dag slocknar men efter 6 folköl i TV-soffan.
Ställer helt upp på denna minnesbild. Så där var det definitivt för rätt många stockholmare (med betoning på stockholmare just) på den tiden.
Stureplan var fram till i slutet av 80-talet i radikal mening just en jävla avkrok. Krogar fanns ju liksom inte, förutom Sturehof då som nästan inte räknades. Stureplan passerade man mest, ibland var jag in på Sturebadet och Big Burger i förbifarten, annat fanns inte där.
Alla de där krogarna på Söder har man ju slarvat runt på ett antal gånger. Kvarnen har jag fortfarande ett lättare trauma med efter en incident för cirka 20 år sedan.
Hannas var ju i ett visst skede äckligt överkreddigt. Selekteringen av (insläpps)personalen var ju t.o.m. värre än på Café Opera eller Spy bar när det begav sig ...
Precis som du är inne på: inte helt sällan höll man ju i gång runt 12–15 timmar lätt.
I dag är ett annat liv ...