Citat:
Ursprungligen postat av
Borhemma
Ja det visar sig. Beställde iaf och ska prova. Återkommer med recension om ett par veckor, måste städa garaget först så bilen kommer in...
Nu så!
Började med kallavfettning, sedan alkalisk avfettning, sen förtvätt och till sist en riktig tvätt med microfiberhandske. Sen torkade jag bilen och ställde in i garaget och fick stå till nästa dag. Började dag 2 med att polera bort några små repor i fronten och rester av insekter som inte gick bort i tvätten.
Sen sprayade jag på något som heter Eraser och torkade med microfiberduk (enligt rekommendation) och det var nödvändigt då pollen har en jävla förmåga att hitta i mitt lilla garage. Sen dags att lägga på förseglingen. Valde att börja på ganska små ytor då jag är nybörjare. Ganska enkelt när man kommer igång, lägg på - vänta några sekunder - torka av överflödet - torka bort resten.
Resultatet blev en jäkligt hal yta som dessutom har bra glans! Hoppas den håller ett tag bara...
Vet inte om jag lade på för lite medel eftersom mindre än halva flaskan gick åt?
Sen har jag sett i efterhand att jag nog missat att torka bort överflödet på en liten yta, för där ser det inte bra ut. Jaja, polera bort - Eraser och lägga på nytt.
Kört ca 40 mil sedan detta och är nöjd hittills! 4 km grusväg och 10 mil landsväg varje dag. Märks helt klart att smutsen har svårt att fastna! Det lilla som fastnat försvann i dagens regn
Vi får se hur länge det håller bara, lovar att återkomma!