2021-06-06, 18:51
Medlem
Dottern Lilibet Diana Mountbatten-Windsor föddes på fredagen i Santa Barbara i Kalifornien.

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/a/561PeX/prins-harry-och-meghan-markle-har-fatt-barn
Citera
2021-06-06, 19:01
Medlem
Inser nu att hon i princip har samma namn som sin kusin Charlotte, som ju heter Charlotte Elizabeth Diana.

Fantasilöst.
Citera
2021-06-06, 19:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Dottern Lilibet Diana Mountbatten-Windsor föddes på fredagen i Santa Barbara i Kalifornien.

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/a/561PeX/prins-harry-och-meghan-markle-har-fatt-barn

Yes..

Då tror jag Meghan är nöjd, blir inte fler ungar efter detta.
Citera
2021-06-06, 19:14
Medlem
Merwinnas avatar
"Lilibet" - ännu ett smeknamnsnamn, alltså, precis som Archie. Tycker synd om ungarna. Varför kunde de inte få heta Arthur och Elizabeth? Det hade gett dem mer värdighet, och troligen en bättre framtid.

Diana är bra - mycket skönhet, historia, mytologi och femininitet inpackat i sex bokstäver - och förståeligt varför de valde det.

"
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Yes..

Då tror jag Meghan är nöjd, blir inte fler ungar efter detta.

Hon börjar bli för gammal också. Det var redan på gränsen.
Citera
2021-06-06, 20:48
Medlem
Lao Tzus avatar
Fantastiskt roligt besked.

Trots att prinsessan Meghan måste vara alldeles utmattad efter allt arbete för att förhindra klimatkatastrofen har hon både haft tid att framföda en dotter och skriva en barnbok för Archie. Förmodligen kommer hon att bli en ny JK Rowling inom kort.

Jag gör redan plats för the Bench mellan Finding freedom och Shakespeare i min bokhylla.
Citat:
Meghan Markle gifts copy of her children's book The Bench to Hollywood photographer pal - who plugs it to Instagram followers, revealing sneak peek at illustration of Prince Harry and Archie

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-9651387/Meghan-Markle-sends-copy-Bench-LA-friend-personal-inscription.html
Citera
2021-06-06, 21:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Sant det. Dock så finns det kunnigt folk i Hollywood som nog kan "hjälpa till" naturen.

Få se vad framtiden visar. Blir inte förvånad om Meghan spelar ut Harry inom.., säg 5 år ?
Citera
2021-06-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Lilibet" - ännu ett smeknamnsnamn, alltså, precis som Archie. Tycker synd om ungarna. Varför kunde de inte få heta Arthur och Elizabeth? Det hade gett dem mer värdighet, och troligen en bättre framtid.

Diana är bra - mycket skönhet, historia, mytologi och femininitet inpackat i sex bokstäver - och förståeligt varför de valde det.

"

Jag håller med om smeknamnen.
Deras framtid är jag dock inte orolig för.

Intressant att de vill döpa barnen efter en familj de uppenbarligen avskyr. Men det ingår väl i hela grejen att de vill påminna folk om att de faktiskt är kungliga eftersom det är genom sin kunglighet de tjänar sina pengar.
Citera
2021-06-06, 23:16
Medlem
Snapcounts avatar
Tilltalsnamnet på barnet skall tydligen bli "Diana"..
Citera
2021-06-06, 23:35
Medlem
Citat:
Valet av namn känns helt sjukt publikfriande med sikte främst på Nordamerika, både "Lilibet" (drottningens privata smeknamn) och förstås Diana. Avsikten är förstås att markera att de fortfarande ser sig som kungliga, en prinsfamilj i landsflykt undan rasismen.

Om de verkligen ville skydda sin dotter från exponering i skvallermedia och jagande fotografer så hade de naturligtvis inte valt namnet Diana. Men namnet säljer, och det är det som räknas.
Citera
2021-06-07, 01:01
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Det finns en sak till. De som vaktar och sköter Towern ger sitt liv för detta, före sin familj, och de är de bästa i sin genre.
Är inte sanningen snarare motsatsen, att hovets personal rekryteras inom personalens släkt och familjer?

(Vad nu Towern har med familjen Sachsen-Coburg-Gotha Windsor att göra.)

Citat:
Även om inte kungafamiljen närvarar så sköts allt minutiöst på millimeternivå. Så är det även i Buckingham, och alla andra platser där kungafamiljen vistas.
Det låter inte vettigt med mänskliga mått mätt. Är det radioaktivt avfall de hanterar?

Citat:
Detta gäller även den administrativa institution som servar kungafamiljen samt högre upp i parlamentet.

Harry försökte separera sin familj från den institution och all släkt som familjen har sin bas i. Det går inte. Säger man att det finns rasism i kungahuset så är det en attack mot den institution som servar kungafamiljen, hela den brittiska befolkningen och även parlamentet, ytterst Boris Johnson.

Modern hade uppenbarligen en diagnos. Troligen asperger, vilket betyder svårt med socialt umgänge, något som Diana bekräftat. Diana lärde sig hantera detta på ett bra sätt, men fick inget stöd av familjen, särskilt inte av svärfadern som å andra sidan bör ha haft adhd, eller någonting ditåt. Koka ned detta på sönerna, så ja, det blir problem.
Drottning Elisabeth kan ha aspergers alltså? Är det en av elefanterna i rummet?
Citera
2021-06-07, 02:35
Medlem
Citat:
Jag tror det blir Lili. Det står alla fall så på Wikipedia.
Citera
2021-06-07, 07:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Drottning Elisabeth kan ha aspergers alltså? Är det en av elefanterna i rummet?

Det var Diana jag menade. Men bara möjligen. Det är inget som är officiellt känt. Däremot var hon sluten i sin värld och hade svåra perioder. Charles såg det som attitydproblem hos Diana. Med det stödet så är ju utgången given.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in