Citat:
Ursprungligen postat av IDrinkToThat
Vet du, där sa du emot dig själv ganska kraftigt.
Varför skulle inte vi yrkesarbetande kvinnor vara precis allt det där, och lite till?
Jag älskar mina barn, jag gör allt för dom. Jag uppfostrar dom till trygga individer som ska leva ett bra liv i samhället.
Jasså?
Det är ju bara föreställningar! det är ju det jag försöker få sagt. Generaliseringar om hur vi TROR saker ser ut och är.
Att kvinnor alltid tävlar om att vara "fröken duktig" är någonting man som kille lär från 5års åldern.
Det är just det du bekräftar här om dig själv, du sitter och försöker skrika ut hur duktig du är och att du, DU! "minsann vet hur det är"...
Medan en man. Han får inte vara "herr duktig" någonstans, för du blir han plötsligt patetisk.
Satsar han på karriären så är han en känslokall man, egoistisk, pengakåt och som (förmodligen) konkurrerar mot kvinnliga kollegor som också söker framgång och pengar vilket är hedervärt, (för de är kvinnor *uppenbarligen*).
Men..frågan är, hur pass mycket mer ansvar en kvinna som du pallar med, för du är väll en "modern" och sann feminist?
Citat:
Ursprungligen postat av IDrinkToThat
Jag tror att det är så, att hemmafruar främst är de utan utbildning och arbetsmoral. De anser att mannen tjänar så pass bra så det går runt ekonomiskt. Men det är ett jävla bakåtsträvande, tycker jag. Och mycket bekvämt. Men visst, lulla runt i dina rosa mysbyxor hela dagarna. Kom inte och gnäll sedan när du får din pension och mannen din redan har bytt ut dig.
Ett eget ansvar för sig själv och sin egen framtid, månne?
Återigen. Fördomar och fördömande ord från en "fröken duktig"