2011-12-20, 15:05
Citat:
Dessa kvinnor dras till män med hög socioekonomisk status, på samma nivå som de själva eller helt ännu högre och det står dem naturligtvis fritt att göra det, men det är hyckleriet jag vänder mig emot, de borde ju gå bräschen för att bryta gamla unkna könsrollsmönster och istället aktivt och medvetet skaffa sig partners med lägre socioekonomisk status än de själva har..men något säger mig att det knappast kommer att inträffa (mer än i extrema undantagsfall såklart) Tror inte alls på att jämnställdhetstänket är speciellt mer utbrett bland högutbildade män med höga löner,finns hantverkare, industriarbetare etc som är väldigt jämnställda. Det är bara en undanflykt för att slippa ta de mindre fördelaktiga men ändå logiska konsekvenserna av sin egen ideologi dvs att feministerna egentligen borde bilda par med män som har lägre socioekonomisk status än de själva har.
Ursprungligen postat av MissFitt73
Jag vet inte? Kan det kanske vara så att dessa kvinnor drar sig till män som är välutbildade? Kanske inte enbart har med pengar att göra. Män med jämställdhetstänk kanske återfinns i yrken där utbildning är a och o?
Självklart kan vilket jobb som helst vara stressande. Ju mer ansvar man får på sig ju mer stressande. Men kvinnor som är nöjda med sitt yrkesval tenderar nog mindre att bli hemmafruar.
Självklart kan vilket jobb som helst vara stressande. Ju mer ansvar man får på sig ju mer stressande. Men kvinnor som är nöjda med sitt yrkesval tenderar nog mindre att bli hemmafruar.
Ja, det kan vara så att kvinnor som är nöjda med sina yrkesval har en tendens i mindre utsträckning uttrycka en önskan om att bli hemmafruar, men skulle de verkligen få chansen så är jag ganska säker på att många skulle nappa, åtminstonde för några år.