2011-12-21, 15:46
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Haha nej klart dom inte ska ta ansvar för sina ex men sådant får man ju liksom se till att ha tänkt på och ha fixat innan man blir hemmafru, 50/50 vid split, ett rejält pension/fond/aktiesparande under tiden osv osv.
Vet man ju aldrig, du får la skicka runt lite pm till alla dom brunstiga hanar som huserar på fb
Du och Quezen verkar ju gulliga ihop tex. och ligger på ungefär samma intellektuella nivå
Men nu var du väl lite taskig? Samma intelligensnivå
Är man hemmafru har man ju ingen inkomst och man är således tvungen att be sin arbetande man efter pengar till mjölk. Att han skulle vara så generös och då öppna ett bankkonto till lilla hemmafrun känns inte som det händer särskilt ofta. Kanske har jag fel?
Citera
2011-12-21, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Är man hemmafru har man ju ingen inkomst och man är således tvungen att be sin arbetande man efter pengar till mjölk. Att han skulle vara så generös och då öppna ett bankkonto till lilla hemmafrun känns inte som det händer särskilt ofta. Kanske har jag fel?

Ja det var taskigt förlåt mig Quezen
Nu har jag inte funderat närmare över vilka summor som faktiskt behövs för att iaf. jag skulle klassa det som att "ha råd" med hemmafru men näppeligen under 75000kr/månad.
I de välbärgade par jag känner där mannen tjänar ruskigt bra och kvinnan är hemmafru har iaf. dom allra flesta bankkontona gemensamt och sparandet för framtiden är också det precis lika mellan mannen och kvinnan att kvinnan skulle behöva be om pengar till mjölk och inte få något eget sparande har jag aldrig hört talas om, du tänker vad händer vid skilsmässa dessa män tänker vad händer med frun och barnen om något händer med mig därför tror jag att gemensamma sparande är väldigt väldigt vanliga i dessa förhållande.
Citera
2011-12-21, 16:20
Medlem
Allharjarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur representativt är Familjeliv för den svenska kvinnan? Ta och tänk till nu.

Hur är undersökningen utförd ... rackarns, det kräver ju mer tankekraft det där.

Seriöst. Skall vi diskutera svenska män med "Elvis" som sanningskälla också?

http://www.elvisthecomic.com/strip-s...nojd-och-glad/
99% representativt. Det är kvinnorna på flashback som är de onormala, sjuka och luderaktiga.
Kvinnorna på familjeliv verkar i alla fall ha lite hyfs. Skulle inte tro att de ligger med en massa män dagarna i ända.
Citera
2011-12-21, 16:32
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Fast uppbrott är inte alltid så gulliga och fina. Hur många män tar ansvar för sina fd, hemmafruar efter dom skiljt sig? Inte många vad jag tror. Då väljer de nog hellre att skämma bort sin nya kvinna?
Ja jag måste hitta någon snart hehe. Blir ju inte bättre för att man sitter här.

Du har ju sagt nej till hur många som helst den senaste tiden, skyll dig själv.
Citera
2011-12-21, 16:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allharjarin
99% representativt. Det är kvinnorna på flashback som är de onormala, sjuka och luderaktiga.
Kvinnorna på familjeliv verkar i alla fall ha lite hyfs. Skulle inte tro att de ligger med en massa män dagarna i ända.
Nej de är inte representativa för Sveriges mammor, lika lite som Flashbacks kvinnor är representativa för Sveriges kvinnor, eller Sveriges mammor.

Att du sen drar slutsatsen att gravida, småbarnsmammor och gravida småbarnsmammor inte ligger runt med en massa män hela dagarna visar ju verkligen att du har slutledningsförmåga - jag är riktigt imponerad faktiskt.
Citera
2011-12-21, 16:46
Medlem
-Mystics avatar
Citat:

Om man är kära så delar man på allt... gemensamt konto och allt sånt. Du verkar vara på samma intelligensnivå som Quezen's barbies, men säkert bra mycket snyggare dock får jag medge.
Senast redigerad av -Mystic 2011-12-21 kl. 16:48.
Citera
2011-12-21, 17:54
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dels tror jag inte på att utskicket gick till på det viset - eftersom det vore otroligt att jag då skulle få träff samtliga mina nick. Jag tror att utskicket har skett till samtliga nick/medlemmar.

Dels ljuger många i sina profiler och väldigt många - inte bara jag - har flera nick.

Dels är det är det ett visst klientel som dras till Familjeliv och svarar på frågorna - man kan således inte "utjämna" svaren till att gälla grupper som inte har besvarat frågorna.

Det är som att gå in på lekis och fråga om alla gillar att hoppa hage och sedan hävda att i skolan tycker barn om att hoppa hage - utan att ta hänsyn till att övriga åldersgrupper inte svarat på frågan.

Edit;
Och nej - själv deltog jag inte med något nick alls. Jag hängde på Familjeliv när jag var avstängd från Flashback en vecka - en erfarenhet som absolut inte gav mersmak.

Edit 2:

Detta hävdas:

Frågan är hur tusan de har kunnat kontrollera dessa variabler hos bortfallet när man inte uppger det för att bli medlem på Familjeliv, och när man dessutom ljuger hur vilt man vill när man ansöker om medlemskap.

De påstår sig alltså har kontrollerat för faktorer hos dem som inte svarat som är okända för dem när det gäller de som valt att inte svara.

Fast nu kollade jag kanske på fel undersökning, den jag läste var från 2010, men en har även gjorts 2011 och då var antalet utskickade formulär "typ 2/3" av totala antalet medlemmar. Det ger en sannolikhet på 13 % på att samtliga fem användare ska få det utskickat, vilket inte alls är orimligt.

(2/3)^5 ≈ 0.13 = 13 %

Hursomhelst så visade det sig även att männen som svarat plockades bort, det framgick nog inte i den första rapporten, så jag kom inte att tänka på det. Så din trollning hade bara påverkat det första urvalet till 100 %, inte det andra om du hade skickat in formulären. Utspädningseffekten från tidigare inlägg gäller ju förövrigt fortfarande, urvalet var bara lite större den här gången.

Jag märker att du fortfarande inte tror på mig att man kan få ut representativ information från familjelivs medlemmar. Det är lite synd för det kan man faktiskt. Familjeliv skjuter säkert från höften, jag tror inte att siten når ut till 40 % av alla mammor i landet, det är nog bullshit, men samtidigt besides the point, om du kan få ut tillräckligt många statistiska variabler så får du ett mycket tillförlitligt resultat. Detta har visat sig gång på gång på gång. Statistiken är en mycket utvecklad vetenskap.

Sedan frågade du om hur deras kontroll går till. Har ingen aning, men den kan nog ske på flera sätt. Familjeliv sparar en massa information om sina användare, det gör även Flashback, som kan användas för att föra statistik. Fast mest troligt är väl att de slumpar fram ett tillräckligt stort antal användare av de som inte svarat och kontrollerar deras användarprofiler, om dessa överensstämmer med de som svarat är resultatet OK.
Citera
2011-12-21, 17:56
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Man behöver inte kalla det för karriär. Kalla det bara för anställnig om du tycker det låter bättre. Saken är den att en kvinna som har gått hemma en massa år har svårt att ta sig tillbaks på arb.marknaden. Detta pga att kunskap är en färskvara plus att arb.givare inte gärna anställer vare sig långtidssjukskrivna eller människor som gått hemma länge. Men de kanske har tänkt att gå hemma tills de blir pensionärer. Hoppas inte mannen byter ut henne mot en yngre upplaga sen när hon börjar bli lite skrynklig.

Jag har vuxit upp med en hemmafru-mamma som det idag knappast går någon nöd på.
Dessutom går ju de flesta argumenten mot hemmafruar ut på att det är dåligt när man inte längre är hemmafru. På samma sätt kan man argumentera mot arbete eftersom det är dåligt när man inte längre har ett arbete.

Angående att mannen skulle byta ut sin kvinna mot en yngre upplaga så är det inte vårt fel. Det är feministerna som hyllar skilsmässor.
Citera
2011-12-21, 18:03
Medlem
Allharjarins avatar
Vem fan vill ha ett skrynligt kvinnofolk? Är produkten gammal och sliten, så gör man bäst i att byta ut den. Kvinnor är just inget annat än prudukter. En barnafödande sexleksak på två ben.
Visst, det finns väl "roliga" tjejer också, som är någolunda intressanta att umgås med, men majoritet är äckliga, enfaldiga, lipande gnällfittor.
Citera
2011-12-21, 18:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Jag har vuxit upp med en hemmafru-mamma som det idag knappast går någon nöd på.
Dessutom går ju de flesta argumenten mot hemmafruar ut på att det är dåligt när man inte längre är hemmafru. På samma sätt kan man argumentera mot arbete eftersom det är dåligt när man inte längre har ett arbete.

Angående att mannen skulle byta ut sin kvinna mot en yngre upplaga så är det inte vårt fel. Det är feministerna som hyllar skilsmässor.
Om mannen byter ut kvinnan så kan du inte skylla det på feministerna, inte med bästa vilja i världen.

De skilsmässor som du kan "skylla på" feministerna är där kvinnan tröttnar på karln och skiljer sig. Eftersom det är feministerna som möjliggjort att kvinnor kan ta det steget, försörja sig själva, att det inte längre är "skamligt", osv osv...
Citera
2011-12-21, 18:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allharjarin
Vem fan vill ha ett skrynligt kvinnofolk? Är produkten gammal och sliten, så gör man bäst i att byta ut den. Kvinnor är just inget annat än prudukter. En barnafödande sexleksak på två ben.
Visst, det finns väl "roliga" tjejer också, som är någolunda intressanta att umgås med, men majoritet är äckliga, enfaldiga, lipande gnällfittor.
Din mormor, farmor och mamma var/är trevlig bekantskaper ser vi...
Citera
2011-12-21, 18:38
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Du har ju sagt nej till hur många som helst den senaste tiden, skyll dig själv.
Nej nu var det länge sen någon ringde på dörren här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in