2013-09-22, 00:01
  #949
Medlem
I denna läsvärda text av Erik Niva nämns den skadedrabbade svensken kort.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article17509532.ab

Hur går det för honom nu egentligen?
– Han var här för bara några dagar sedan, vi grillade lite och tittade på Kazakstan-Sverige. Jag frågade när han skulle vara tillbaka. ”Tre veckor”. Men jag känner ju honom. Säger han tre veckor så tar det väl fem. Han är så målmedveten att han tror att han kan besegra läkarna.
Citera
2013-09-22, 00:20
  #950
Medlem
Glöm pojken.

En så här lång bortovaro när man ska dana sig till en riktig player funkar inte. Tro mig.
Citera
2013-09-24, 13:59
  #951
Medlem
Mellbergans avatar
Guidettis dröm var ju att vara med i VM 2014 och ta VM-guld med Zlatan.

Om han går på lån till ett holländskt/franskt/tyskt/italenskt/Spanskt lag efter jul. Och efter det gör en bra insats nu under våren, så kommer han vara med i landslagstruppen till ett eventuellt VM-mästerskap. Våran bästa tredje forward verkar i nuläget vara Hysén, så konkurrensen är väl inte direkt mördande. Tror det är hans enda realistiska chans egentligen.

http://www.youtube.com/watch?v=KfM8fjtxMvs
__________________
Senast redigerad av Mellbergan 2013-09-24 kl. 14:04.
Citera
2013-09-24, 14:15
  #952
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Guidettis dröm var ju att vara med i VM 2014 och ta VM-guld med Zlatan.

Om han går på lån till ett holländskt/franskt/tyskt/italenskt/Spanskt lag efter jul. Och efter det gör en bra insats nu under våren, så kommer han vara med i landslagstruppen till ett eventuellt VM-mästerskap. Våran bästa tredje forward verkar i nuläget vara Hysén, så konkurrensen är väl inte direkt mördande. Tror det är hans enda realistiska chans egentligen.

http://www.youtube.com/watch?v=KfM8fjtxMvs

Tja..Sen förundras jag över hur många som nedvärderar Hysén..Är det för att han spelar i Allsvenskan?? Han har precis A. Svensson gjort ett aktivt val. Han hade hur lätt som helst kunnat spela i en halvhyfsad klubb i Europa precis som typ Elmander om han bara velat.
Citera
2013-09-24, 14:18
  #953
Medlem
denvarfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
http://www.youtube.com/watch?v=KfM8fjtxMvs

fan vilket deppigt klipp nu ja.

jävla kyckling.

någon mer än jag som följer john på instagram? inte jättemycket fotboll just nu, men han verkar må rätt gott. han verkar inte vara den som deppar ner sig i alla fall. ca 5 veckor kvar till spel var det någon som sa va?
Citera
2013-09-24, 14:36
  #954
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tja..Sen förundras jag över hur många som nedvärderar Hysén..Är det för att han spelar i Allsvenskan?? Han har precis A. Svensson gjort ett aktivt val. Han hade hur lätt som helst kunnat spela i en halvhyfsad klubb i Europa precis som typ Elmander om han bara velat.
Tror du fick en liten fel bild av mitt inlägg. jag tycker själv väldigt mycket om Hysén som spelare. Och han är för mig mycket mer given i landslaget än tex Ola Tovionen. Leder skytteligan i Allsvenskan mm. Men det är ändå så att om en svensk spelare är ordinarie utomlands och gör ett hyfsat bra jobb likt Elmander gör i en ganska stor liga. Så går du fortfarande före Hysén. Men sedan behöver inte det ena slå ut det andra för den sakens skull. Det finns nämligen fyra anfallsplatser i landslagstruppen och jag ser gärna att Guidetti kommer tillbaka och tar en av dessa platser. Samtidigt som Hysén behåller sin. Toivonen får gärna dra.

Citat:
Ursprungligen postat av denvarfin
fan vilket deppigt klipp nu ja.

jävla kyckling.

någon mer än jag som följer john på instagram? inte jättemycket fotboll just nu, men han verkar må rätt gott. han verkar inte vara den som deppar ner sig i alla fall. ca 5 veckor kvar till spel var det någon som sa va?
Riktigt sorgligt ja.

Följer inte honom på Instagram men kollar hans profil ibland. Högst 5 veckor verkar det som ja kvar innan han är spelklar. Förhoppningsvis stämmer det för en gång skull.
__________________
Senast redigerad av Mellbergan 2013-09-24 kl. 14:44.
Citera
2013-09-24, 14:40
  #955
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Följer inte honom på Instagram men kollar hans profil ibland. Högst 5 veckor verkar det som ja kvar innan han är spelklar. Förmodligen stämmer det för en gång skull.
Varför skulle det stämma den här gången?
__________________
Senast redigerad av Carlcooling 2013-09-24 kl. 14:43.
Citera
2013-09-24, 14:43
  #956
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Varför skulle det stämma den här gången?
Slarvade när jag skrev. *Förhoppningsvis* menade jag.
Citera
2013-09-24, 14:45
  #957
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Slarvade när jag skrev. *Förhoppningsvis* menade jag.
Ok, jag har nästan slutat hoppas. VM 2014 hade varit drömmen, men det ska mycket till.
Citera
2013-09-24, 14:50
  #958
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Ok, jag har nästan slutat hoppas. VM 2014 hade varit drömmen, men det ska mycket till.
Det är ju det.

Samtidigt var Guidetti tillbaka vid ett par matcher tidigare detta året men skadade sig igen på nytt(nya småskador som jag förstått det). Mycket av hans karriär kommer nog att avgöras fram tills VM, på gott och ont. Flipp att ha kommer tillbaka, eller flopp om han inte ens till sommaren kommer att vara tillbaka. I så fall så har man känslan av att det aldrig kommer bli något med honom.
__________________
Senast redigerad av Mellbergan 2013-09-24 kl. 14:55.
Citera
2013-09-25, 22:13
  #959
Medlem
skrudiss avatar
Hur fan kan det fortfarande vara ~månaden kvar? Jag har noll förtroende för de uppgifter Guidetti levererar. Kanske spelar han strax innan årsskiftet.

Eller så spelar han med reservlaget sådär som innan vilken-skada-det-nu-var.
Citera
2013-09-26, 08:37
  #960
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det är ju det.

Samtidigt var Guidetti tillbaka vid ett par matcher tidigare detta året men skadade sig igen på nytt(nya småskador som jag förstått det). Mycket av hans karriär kommer nog att avgöras fram tills VM, på gott och ont. Flipp att ha kommer tillbaka, eller flopp om han inte ens till sommaren kommer att vara tillbaka. I så fall så har man känslan av att det aldrig kommer bli något med honom.

Du kan ju bara glömma Guidetti i en potentiell VM-trupp. Det borde varje normalt fotbollsinitierad människa förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in