2012-02-13, 01:23
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Vad grundar du det på egentligen?

För oss som följt holländska ligan sen tidigt 2000 tal så ser man ganska tydligt att kvaliten har sjunkit.. Jag utgår ifrån att du inte har gjort det eftersom du undrar vad jag grundar det hela på!

Dom holländska lagn presterade betydligt bättre i europa på den tiden... tex Feyenoord vann uefa cupen 2002 om jag inte minns helt fel.... man hade nästan alltid 2 lag som spelade i cl mellan åren 2001-2006... medans nu så har det dom senase 5 åren bara varit 2 holländska lag i i CL samtidigt 1 gång..(tror jag orkar inte googla det men är ganska säker på det) Lag som som alkmaar och heerenven gick till kvart/8delsfinal i uefacupen... hur ofta ser du holländska mitten lag ens vara i närheten att lyckas med det idag? PSV tog sig säsongen 2006 till semifinal i CL...Har något lag från holland lyckats ta sig till slutspel i CL sedan dess?? när var senast ett holländsk lag i kvartsfinal i en europeisk cup överhuvudtaget...
mellan åren

2001-2005 hade PSV spelare som Mark van Bommel, Johann Vogel, Phillip Cocu Jan Vennegoor of Hesselink park Ji-Sung , Arjen Robben, Dennis Rommedahl, Mateja Kežman . Alex, Gomes Jefferson Farfán a DaMarcus Beasley. Ibrahim Afellay, Kevin Hofland även Ruud van Nistelrooy var i PSV 2001

Ajax hade spelare som: Cristian Chivu, Andy van der Meyde. Steven Pienaar. John Heitinga, Maxwell Wesley Sneijder, Jari Litmanen Rafael van der Vaart, Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, Thomas Vermaelen, Ryan Babel

Feyenoord: Robin van Persie, Jon Dahl Tomasson, Pierre van Hooijdonk, Thomas Buffel. Salomon Kalou. Dirk Kuyt

Kan du plocka ut mer en 5 spelare i dagens Eredivise som är lika talangfulla som mellan åren 2001-2005? visst alla spelare är inte storstjärnor som jag skrivit här men du förstår nog vad jag menar!!jämför dom flesta av dom spelarna jag listade med dagens stjärnor i holland ... Guddeti, Bas dos, bakkal, Eriksen, verthongen, luuk de jong.ola toivonen ............. ja där har du ett par saker som jag grundar det hela på!

Ber om ursäkt för stavfel!
Senast redigerad av billblazz 2012-02-13 kl. 01:29.
Citera
2012-02-13, 01:28
Medlem
wootens avatar
Så vilket landslag kommer killen att spela för längre fram?
Citera
2012-02-13, 01:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Han fortsätter att ösa in mål och det är bra för Sverige att han vill spela här för tydligen så har Italien blivit lite intresserade: http://www.fotbollskanalen.se/1.2533485/2012/02/12/italien_vill_ha_guidetti_klart_att_de_ar_nyfikna_i nfor_em_i_sommar

Men fortsätter han så här och inte drar på sej nån skada så vore det väldigt tråkigt om inte Hamren tar ut honom till EM-truppen!
Citera
2012-02-13, 01:30
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Han fortsätter att ösa in mål och det är bra för Sverige att han vill spela här för tydligen så har Italien blivit lite intresserade: http://www.fotbollskanalen.se/1.2533485/2012/02/12/italien_vill_ha_guidetti_klart_att_de_ar_nyfikna_i nfor_em_i_sommar

Men fortsätter han så här och inte drar på sej nån skada så vore det väldigt tråkigt om inte Hamren tar ut honom till EM-truppen!

Han borde vara given i truppen!!

skulle vara väldigt nyttigt för honom att få vara med under EM...perfekt spelare att ha som joker sista 20 min i matcherna!
Citera
2012-02-13, 01:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
Han borde vara given i truppen!!

skulle vara väldigt nyttigt för honom att få vara med under EM...perfekt spelare att ha som joker sista 20 min i matcherna!
Tobias Hysen kanske vore en bättre joker eftersom att han öser in mål för IFK Göteborg, mer erfaren och imponerade stort i januari-turnen samt så har han spelat några landskamper för Sverige också.. Men jag tycker att man åtminstone ska ge Guidetti en chans att visa vad han går för!
Citera
2012-02-13, 01:37
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Tobias Hysen kanske vore en bättre joker eftersom att han öser in mål för IFK Göteborg, mer erfaren och imponerade stort i januari-turnen samt så har han spelat några landskamper för Sverige också.. Men jag tycker att man åtminstone ska ge Guidetti en chans att visa vad han går för!

Varför inte båda två? Hamren brukar ju ta ut 5 anfallare...så då är det ju (enligt mig) givetvis Gerndt som skall bort...Zlatan,Elmander,Toivonen,Hysen, Guidetti!!
Citera
2012-02-13, 01:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Varför inte båda två? Hamren brukar ju ta ut 5 anfallare...så då är det ju (enligt mig) givetvis Gerndt som skall bort...Zlatan,Elmander,Toivonen,Hysen, Guidetti!!
Jo jo bägge tycker jag också ska med in i truppen! Men i egenskap som joker så tycker jag att Tobbe går före men inom 2-3 år så är det mycket möjligt att Guidetti är närheten av Zlatans klass!
Citera
2012-02-13, 06:12
Medlem
Citat:

Hysen är given i EM-truppen liksom Guidetti. Det är inte Hysens plats som Guidetti tar utan Gerndts. Folk kan sluta tjata om att Guidetti ska till EM eftersom det är självklart att han kommer dit.

Frågan är inte om han kommer med utan om han får någon speltid där.
Senast redigerad av DontTrustMe 2012-02-13 kl. 06:14.
Citera
2012-02-13, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Han besitter ju mentala egenskaper som få 19-åringar runt om i fotbollsvärlden. Oerhört imponerande att spela så som han gör, så tidigt i karriären.

Det är ju dock som sagt svårt att värdera ett målfacit från den holländska ligan anno 2012, då spelare som Alves och Kezman dominerat den ligan fullständigt när den förmodligen höll högre standard än den gör idag. Men om den nu är så dålig borde ju fler spelare snitta över 1 mål per match, så helt värdelös kan han ju inte vara.

Måste instämma i detta. Guidettis absoluta styrka är hans mentala egenskaper. Löper helt rätt och är effektiv i sitt spel. Han värderar lägen och spelar taktiskt skickligare än Zlatan gör som 30-åring.

Sedan är det precis som du säger alldeles för tidigt att säga om han kommer bli något stort baserat på ett målsnitt i holländska ligan under ett halvår.
Citera
2012-02-13, 12:44
Medlem
erikbes avatar
Han ska givetvis med till EM för att se och lära. Komma in i landslagsatmosfären. Sen är han ju en joker som kan hoppa in när det behövs. Inställningen och viljan är det ju inget fel på. Hans goda självförtroende är härligt att se
Citera
2012-02-13, 12:48
Medlem
ischs avatar
Citat:

Tycker det ser bra ut. Sen ahr ju både Ola och Elmander lirat kant i landslaget vilket gör att det är än större chans att Guidetti tar en platts.
Citera
2012-02-13, 13:46
Medlem
Intressant att folk ser honom som en joker, när han gör fler mål än Ola och Elmander. Bara Zlatan som håller högre klass för tillfället. Jag ser honom som en startspelare fast jag kan förstå att Hamren vill använda sig av en mer inspelad elva. Kan han inte flytta Elmander på en kant och Guidetti i " 10e rollen " ? hatar och se sopan Bajrami i startelvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in