Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Vad grundar du det på egentligen?
För oss som följt holländska ligan sen tidigt 2000 tal så ser man ganska tydligt att kvaliten har sjunkit.. Jag utgår ifrån att du inte har gjort det eftersom du undrar vad jag grundar det hela på!
Dom holländska lagn presterade betydligt bättre i europa på den tiden... tex Feyenoord vann uefa cupen 2002 om jag inte minns helt fel.... man hade nästan alltid 2 lag som spelade i cl mellan åren 2001-2006... medans nu så har det dom senase 5 åren bara varit 2 holländska lag i i CL samtidigt 1 gång..(tror jag orkar inte googla det men är ganska säker på det) Lag som som alkmaar och heerenven gick till kvart/8delsfinal i uefacupen... hur ofta ser du holländska mitten lag ens vara i närheten att lyckas med det idag? PSV tog sig säsongen 2006 till semifinal i CL...Har något lag från holland lyckats ta sig till slutspel i CL sedan dess?? när var senast ett holländsk lag i kvartsfinal i en europeisk cup överhuvudtaget...
mellan åren
2001-2005 hade PSV spelare som Mark van Bommel, Johann Vogel, Phillip Cocu Jan Vennegoor of Hesselink park Ji-Sung , Arjen Robben, Dennis Rommedahl, Mateja Kežman . Alex, Gomes Jefferson Farfán a DaMarcus Beasley. Ibrahim Afellay, Kevin Hofland även Ruud van Nistelrooy var i PSV 2001
Ajax hade spelare som: Cristian Chivu, Andy van der Meyde. Steven Pienaar. John Heitinga, Maxwell Wesley Sneijder, Jari Litmanen Rafael van der Vaart, Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, Thomas Vermaelen, Ryan Babel
Feyenoord: Robin van Persie, Jon Dahl Tomasson, Pierre van Hooijdonk, Thomas Buffel. Salomon Kalou. Dirk Kuyt
Kan du plocka ut mer en 5 spelare i dagens Eredivise som är lika talangfulla som mellan åren 2001-2005? visst alla spelare är inte storstjärnor som jag skrivit här men du förstår nog vad jag menar!!jämför dom flesta av dom spelarna jag listade med dagens stjärnor i holland ... Guddeti, Bas dos, bakkal, Eriksen, verthongen, luuk de jong.ola toivonen .............
ja där har du ett par saker som jag grundar det hela på!Ber om ursäkt för stavfel!
Senast redigerad av billblazz 2012-02-13 kl. 01:29.
Senast redigerad av billblazz 2012-02-13 kl. 01:29.