2011-12-20, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Rosenberg är inte han typ petad?

Har inte sett han i landslaget på jätte länge, eller är det bara jag som har missat honom?

Han slutade i landslaget men sa till Hamrén att han är redo igen. Var ju även uttagen någon match men blev skadad.
Citera
2011-12-20, 10:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Han slutade i landslaget men sa till Hamrén att han är redo igen. Var ju även uttagen någon match men blev skadad.

Haft en rätt okej höst också.

Berg kom tillbaka men är skadad igen. Tror vi kan räkna bort honom från EM-truppen redan nu. Han kommer inte hinna slå sig in i truppen.
Citera
2011-12-20, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marchisio

När det gäller City hade jag inte gett honom rådet att gå tillbaka till nästa säsong, det bästa för honom hade varit att bli utlånad i ytterligare en säsong, fast till en bättre klubb och liga. Efter det hade han kunnat komma tillbaka till City och på riktigt konkurrera ut Dzeko (Balotelli och Aguero är för bra).

Dzeko som snittar ett mål på 70 minuter i PL? Lycka till.
Citera
2011-12-20, 19:42
Medlem
Tror inte riktigt han blir en storstjärna men en riktigt bra spelare kan han bli. Kanske i Soldado/Negredos klass, han påminner om dom i spelstilen faktiskt. I City kommer han inte kunna ta en plats, aldrig någonsin faktiskt.
Citera
2011-12-21, 04:06
Medlem
heyhoxxs avatar
Jag tycker att han definitivt ska komma med till EM. Genom åren i England har han hittat en tuffhet som många svenska anfallare saknar. Om han fortsätter att producera som han gjort hittills kan en startplats i exempelvis ett Premier League-lag inte helt omöjligt.
Citera
2011-12-21, 05:09
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Guidetti kan mycket väl bli vår nya storstjärna om han fortsätter att prestera, men än så länge imponerar hans statistik inte. Han måste prestera vecka ut och vecka in om han vill vara nära en EM-plats, det är gott om konkurrens just nu med bl.a. Berg och Rosenberg tillbaka. 11 mål på 10 matcher imponerar bara om han fortsätter såhär.

Detta säger jag eftersom att jag minns medias (Robert Laul tror jag var i täten) hetsjakt på att Sebastian Rajalakso skulle få en EM-plats efter en fantastisk start på 2008 års säsong med mål åtta matcher i rad. Har Rajalakso ens gjort något mål sen den där åttonde matchen?

MVH

Fast det finns en stor skillnad, Guidetti har leverat i såväl u-landslag som i bp som i citys b-lag och nu holländska ligan. Han har för sin ålder presterat väldigt bra vecka ut och vecka in. Något som talar väldigt starkt för honom är hans mentalitet, något som vi vet Rajalakso inte besitter. Killen lever för fotboll och har gjort det ett bra tag, det enda som jag ser stoppa honom är att han ledsnar för han har potentialen att bli stor, svenska mått mätt.
Citera
2011-12-23, 23:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Han ryktas vara på väg till Italien och de skulle jag gärna vilja se! Han har ju verkligen potential och bla Juventus sägs vara intresserade!
Citera
2011-12-24, 05:17
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Han ryktas vara på väg till Italien och de skulle jag gärna vilja se! Han har ju verkligen potential och bla Juventus sägs vara intresserade!

Tror varken City vill sälja eller John vill lämna. Hade dock varit något att se han och Zlatan tillsammans i Milan.
Citera
2011-12-24, 14:44
Medlem
Niilzs avatar
Tror han blir kvar i City.
Citera
2011-12-24, 15:45
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Mancini verkar ju gilla honom så han bör bli kvar i City. Om det inte är så att Guidetti snackar skit när han drar sina storys om hur högt anseende han har hos italienaren förstås

Ska bli intressant att se hur bra han kan bli. Någon ny Zlatan är nog bara att glömma men absolut en spelare som levererar i en större liga.
Citera
2011-12-25, 03:47
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otit
Varför kan han inte bli en ny Zlatan?

Det är klart han åter upp kallas till city nu i januari då Cavani/RvP inte kommer komma.

Dom behöver inte Guidetti, dom har 3 bra forwards och kanske behöver en till backup och då blir det ett mer etablerat namn och inte någon ynglig.

Sen blir han ingen Zlatan då han är/var närmast unik med sin teknik och storlek, skulle nog säga en ny Henrik Larsson fast med en mentalitet som går mer åt Zlatan hållet.
Citera
2011-12-26, 01:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Börjar bli väldigt övertygad om hans potential..Vore nästan tjänstefel av Hamren att inte ta ut honom till EM-truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in