2012-02-14, 23:42
  #253
Medlem
JasonPriestleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Håller med helt och hållet i allt du skrev.

Tycker Guidetti ska testa ett mittenlag eller sämre "topplag" i Serie A, t.ex.
Udinese, Roma, Sampa eller Palermo. Lyckas han bra där så kan han ju efter något år ta nästa steg.

"Sampa" ligger 9a i Serie B
Citera
2012-02-14, 23:48
  #254
Medlem
Hört att Shalke 04 visat intresse det skulle vara en perfekt klubb för John. Går han till City så kommer han bli bortglömd och få ruttna på bänken. Den klubben sitter på en otrolig trupp och den lär väl bli bättre de kommande åren. Man ska inte ha för bråttom.
Citera
2012-02-15, 00:43
  #255
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hört att Shalke 04 visat intresse det skulle vara en perfekt klubb för John. Går han till City så kommer han bli bortglömd och få ruttna på bänken. Den klubben sitter på en otrolig trupp och den lär väl bli bättre de kommande åren. Man ska inte ha för bråttom.

SCHALKE stavas det.....Men jag håller med. Det kan vara ett lagom nivåtest..Det är dock en stor klubb med en rätt bra trupp...Och skillnaden mellan Holland och Tyskland är dock väldigt stor faktiskt. Nästa lika lätt som att bli bränd i PL...

Personligen tycker jag att han ska stanna i Holland ett tag till och etablera sig över tid..kanske få chansen att spela i EL eller kanske tom CL...och såklart i landslaget. Man ska nog inte skynda på. Killen är bara 19.
Citera
2012-02-15, 00:57
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Om han kommer bli lika stor som Zlatan är sjukt svårt att säga, men jag tvekar absolut..

Om jag säger så här: Zlatan har råtalang på ett helt annat sätt än Guidetti.

Zlatan har mer förmågor att göra det "lilla extra" och se saker som inte andra fotbollsspelare gör. Han har dessutom en väldigt unik fysik.

Till Guidettis fördel är att han alltid jobbar hårt.. Så även ifall han skulle hamna i en målsvacka så kommer han alltid vara jobbig att möta för motståndarna.

Typ Sebastian Larsson fast i forwardsvariant kanske man skulle kunna jämföra honom med..
Samtidigt brukar ju Zlatan tvärtemot vad han själv tycker ("stora spelare avgör stora matcher" och jag vet att han har avgjort ett milano derby och ett el clasico men ändå) ofta vara osynlig i viktiga matcher. Guidetti är ju urtypen av en anfallare som avgör såna här matcher. Tror han skulle vara guld värd i en CL-final för vilket lag som helst redan nu. Landslaget skulle nog tjäna mer på en Sebastian Larsson typ som anfallare än en ny Zlatan. Guidetti gör varje lag han spelar i bättre. Till exempel BP och Feyenoord. Feyenoord har gått från botten till topplag, BP rasade och åkte ut när Guidetti stack. Ser ingen anledning till varför han inte skulle göra samma sak med landslaget i framtiden. Han är ju verkligen en matchavgörare och kan bli den som för oss förbi alla eviga kvartsfinaler/åttondelsfinaler i em/vm och kommer säkert avgöra många kvalmatcher mot jämnbra lag (tex mot Danmark, Kroatien, Serbien, Ryssland) men som vi ofta har svårt att vinna emot.
Citera
2012-02-15, 00:58
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Den kongolesiska ligan är bäst tycker jag

Som sagt, jag tycker Guidetti ska stanna i Feyenoord några år till och utvecklas, sen när han är redo lämna för en större klubb i Serie A, la liga eller PL. Precis som Zlatan har gjort.
Ska man stanna och utvecklas om man gör mer mål än matcher?
Citera
2012-02-15, 01:01
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASBO
Tror att Guidetti vill till City.

Men personligen skulle jag placera honom i Serie A. Hans spelstil passar -enligt mig- aningen bättre där.

Att han skall med till EM är det inget snack om längre.
Så mycket som det snackas om honom, både i Sverige och i resten av Europa och så mycket som han snackar själv och publicerar sitt eget varumärke och sitt lag så vore det inte bara ett spelmässigt misstag att inte ta med honom i truppen.
Det vore ett marknadsföringsmässigt katastrofdrag.

Jag tror att uppmärksamheten enbart hade gynnat det svenska landslaget.
Jag tror även att mediadrevet runt honom hade gynnat Zlatan lite.
Kanske blir som med Henke och Zlatan som han berätta om i sin bok. Guidetti: Titta, titta! Där e Zlatan han vann skytteligan i Seria A! Prata med honom istället. Zlatan: Sorry Guidetti, jag kan inte hjälpa dig, ingen spelare i svensk fotboll har varit med om samma hype som du har nu
Citera
2012-02-15, 01:05
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
SCHALKE stavas det.....Men jag håller med. Det kan vara ett lagom nivåtest..Det är dock en stor klubb med en rätt bra trupp...Och skillnaden mellan Holland och Tyskland är dock väldigt stor faktiskt. Nästa lika lätt som att bli bränd i PL...

Personligen tycker jag att han ska stanna i Holland ett tag till och etablera sig över tid..kanske få chansen att spela i EL eller kanske tom CL...och såklart i landslaget. Man ska nog inte skynda på. Killen är bara 19.

Haha alltid haft problem med och stava till Schalke, men det hade varit ett bra mellansteg. Nu har dom väl ändå en bra trupp fast Raul lär väl lägga av om ett eller två år. Så han har ju goda möjligheter att slå sig in speciellt i BL, stort tålamod med talanger.

Jag vet att skillnaden mellan BL och Eredivisie är stor... BL är tredje bäst i Europa. Jag tycker inte han ska gå till en storklubb efter sin tid i Feyenoord, folk här är för optimistiska. Att gå till City på en gång kommer förstöra hans karriär. Efter Feyenoord borde han gå till Schalke, Porto, Villareal, Lille eller Sevilla en bra klubb som spelar Europa spel men ingen topp klubb.

Hoppas killen gör några kloka beslut , man ska inte fatta för snabba beslut. Men han verkar ju vara en klok och målmedveten kille med fötterna på jorden.
Citera
2012-02-15, 04:25
  #260
Medlem
ZlatanManias avatar
-John Guidetti är den fjärde yngsta spelaren någonsin att göra tre hattrick holländska ligan. De tre som är före? Holländska stornamnen Johan Cruijff, Marco van Basten och Wim Kieft.

-Guidetti är den yngste spelaren någonsin att göra 17 mål under en säsong, och den yngste att göra 16 mål sedan Salomon Kalou, en gång i Guidettis Feyenoord men nu i storlaget Chelsea.

-Guidetti är den andra spelaren någonsin att göra hattrick i tre raka hemmamatcher. Man får gå tillbaka till säsongen 1963/64 då Cees de Groot gjorde detsamma för Ajax.

-Guidetti är den andra svensken någonsin i Eredivisie som gjort tre hattrick. Den andre? Inte helt obekante Ove Kindvall. Den svenske Feyenoord-legendaren gjorde hattrick i hattrick 1969/70 - en säsong som slutade med att Kindvall avgjorde finalen i Europacupen.

Inga dåliga meriter de där! Nästa superswede ftw
Citera
2012-02-15, 13:38
  #261
Medlem
Speytos avatar
Tycker Bundesliga vore en bra liga för Guidetti. Serie A skulle nog inte passa honom så bra ganska svårt att göra mål där.
Citera
2012-02-15, 13:45
  #262
Medlem
Vill verkligen inte se John i Bundesliga, känns inte som en bra liga för svenskar. Antingen ska han fortsätta i Feyernoord i ett år till eller så ska han tillbaka till City och lånas ut till ett lag typ Bolton,Wigan eller liknande. Unga talanger som Wilshere,Sturridge och Cleverly har fått sina stora genombrott i dessa klubbar och känns som ett naturligt steg för John.

En annan sak jag tänkte på igår var att John skulle passa in perfekt i ett Lyon som för tillfället saknar offensiven. John bredvid Lopez har suttit fint och då hade han matchats i en bra liga samt fått CL-rutin. Frågan är dock om han är SÅ bra att han kliver rakt in i ett lag av Lyon kaliber?
Citera
2012-02-15, 15:35
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Vill verkligen inte se John i Bundesliga, känns inte som en bra liga för svenskar. Antingen ska han fortsätta i Feyernoord i ett år till eller så ska han tillbaka till City och lånas ut till ett lag typ Bolton,Wigan eller liknande. Unga talanger som Wilshere,Sturridge och Cleverly har fått sina stora genombrott i dessa klubbar och känns som ett naturligt steg för John.

En annan sak jag tänkte på igår var att John skulle passa in perfekt i ett Lyon som för tillfället saknar offensiven. John bredvid Lopez har suttit fint och då hade han matchats i en bra liga samt fått CL-rutin. Frågan är dock om han är SÅ bra att han kliver rakt in i ett lag av Lyon kaliber?

Nja tror inte Lyon är en klubb för honom då Lisandro i stort sett är samma spelartyp som Guidetti,
de spelar väl dessutom med en ensam striker? Sedan har de Briand att slänga in som är en grym spelare.
Däremot skulle han kunna spela i Arsenal eller något mittenlag i PL.
Citera
2012-02-15, 15:54
  #264
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Nja tror inte Lyon är en klubb för honom då Lisandro i stort sett är samma spelartyp som Guidetti,
de spelar väl dessutom med en ensam striker? Sedan har de Briand att slänga in som är en grym spelare.
Däremot skulle han kunna spela i Arsenal eller något mittenlag i PL.
Glöm inte Gomis och Lacazette, som båda är bättre än Briand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in