2013-07-12, 20:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Ett lysande klubbval hade varit Palermo, som nästa säsong huserar i Serie B. Med Abel Hernandez på väg bort och Miccolis kontrakt som gått ut skulle han få mycket speltid. Ett utmärkt tillfälle att börja prestera igen och hjälpa Palermo upp till Serie A. Om han fortfarande har förhoppningar att spela fotbolls-VM är Palermo och Serie B kanske lite under radarn, men det hade säkert varit nyttigt för honom.

Nackdelen är att serie B är extremt under radarn. Men för speltid vore det kanske väldigt bra. Det viktigaste för honom just nu som det känns är ju bara att komma till en klubb som ger honom rikligt med tid om det inte funkar med målskyttet direkt.
Citera
2013-07-12, 21:03
Medlem
Ferry31s avatar
Jag tycker ändå det var en intressant idé med Serie B. Hur stor skillnad är det egentligen att prestera mot lagen som harvar runt där jämfört med smålagen i Eredivisie? Att gå till en annan toppklubb i Holland än Feyenoord kanske Guidetti kan vinna något på kortsiktigt, men det skulle förstöra mycket på andra sätt också. Dessutom vore det extremt fult med tanke på hans uttalanden han gjort. Sen finns det även andra länder han kan spela i om han söker efter ett topplag i någon halvdassig liga. Finns ju fler än Eredivisie att välja på.

Vad som står klart är i alla fall att han måste börja om från början någonstans. Att han för 1,5 år sedan var i storform är inte så intressant längre, utan han måste helt enkelt börja spela upp sig på nytt och det kommer givetvis ta sin tid.
Citera
2013-07-12, 21:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag tycker ändå det var en intressant idé med Serie B. Hur stor skillnad är det egentligen att prestera mot lagen som harvar runt där jämfört med smålagen i Eredivisie? Att gå till en annan toppklubb i Holland än Feyenoord kanske Guidetti kan vinna något på kortsiktigt, men det skulle förstöra mycket på andra sätt också. Dessutom vore det extremt fult med tanke på hans uttalanden han gjort. Sen finns det även andra länder han kan spela i om han söker efter ett topplag i någon halvdassig liga. Finns ju fler än Eredivisie att välja på.

Vad som står klart är i alla fall att han måste börja om från början någonstans. Att han för 1,5 år sedan var i storform är inte så intressant längre, utan han måste helt enkelt börja spela upp sig på nytt och det kommer givetvis ta sin tid.

Den stora skillnaden sett mot oss är att vi inte ser det. Vi kanske ser en notis om att Guidetti satte tre i senaste matchen. Om han sätter tre i Eredivisie så blir det en nyhet. Åtminstone så hur jag uppfattat skillnaden mellan att spela i holländska förstaligan mot serie B.

Men sant finns fler än Eredivisie att välja mellan. Bundesliga vore kanske inte så dumt heller. Håller dock fast att han i den situation han är i nu är att hålla sig borta från spel på de brittiska öarna.
Citera
2013-07-12, 22:11
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den stora skillnaden sett mot oss är att vi inte ser det. Vi kanske ser en notis om att Guidetti satte tre i senaste matchen. Om han sätter tre i Eredivisie så blir det en nyhet. Åtminstone så hur jag uppfattat skillnaden mellan att spela i holländska förstaligan mot serie B.

Men sant finns fler än Eredivisie att välja mellan. Bundesliga vore kanske inte så dumt heller. Håller dock fast att han i den situation han är i nu är att hålla sig borta från spel på de brittiska öarna.

Ja, eller kanske joina något lag i Schweiz eller Belgien?
Citera
2013-07-13, 00:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ja, eller kanske joina något lag i Schweiz eller Belgien?

Om han vill vara aktuell för landslaget så känns det inte som ett alternativ. Måste åtminstone bli en av de större ligorna. Holland är för oss svenskar en av dessa. Så om han nu svalde sin stolthet så skulle han få plats i vilket lag som helst där. Bundesliga ett mittenlag där inga problem heller. Serie A, La Liga, PL nja bättre han tar ett "sabbatsår" nu och bara visar sitt värde sedan gå till en bättre klubb om han nu lyckas komma tillbaka. Men såklart det är utifrån vårt intresse. För han själv och sedan gå vidare kanske det vore lika bra med kanske då en belgisk klubb. Som sagts flera gånger om. Det enda viktiga just nu är att han får speltid.
Citera
2013-07-13, 17:54
Medlem
Velickis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag snackade med en bekant vars son spelade tillsammans med Guidetti i BP. John har tydligen en flickvän på hemmaplan i Stockholm. Han ska då ge henne en summa om ~50 000 kronor per månad som hon kan spendera. Hon varken studerar eller arbetar alltså.

Någon som kan bekräfta eller dementera det?

Jag har hört något liknande från min sambo, men summan hon sa var aningen lägre. Hon är bekant med Johns flickvän så det torde ligga något substansiellt i det iallafall.
Senast redigerad av Velicki 2013-07-13 kl. 17:57.
Citera
2013-07-22, 13:28
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velicki
Jag har hört något liknande från min sambo, men summan hon sa var aningen lägre. Hon är bekant med Johns flickvän så det torde ligga något substansiellt i det iallafall.

Om detta nu stämmer så är det sjukt på så många punkter. Men det är ju svårt att inte undra vilka summor Guidetti drar in, och hur inkomstutvecklingen kommer att te sig framöver.

Annars; senaste nytt angående Guidetti? Har inte hört något, mer än detta att han deltog i något läger men inte räknades till forwardsen i City enligt tränaren. Det sistnämnda är väl inte särskilt uppseendeväckande egentligen, sett till att han tycks ospelbar.
Citera
2013-07-22, 13:32
Medlem
skrudiss avatar
För ni som föreslår Bundesliga, tror ni verkligen på detta? Jag menar, svenska spelare i allmänhet, och forwards i synnerhet har ju en förmåga att klappa igenom totalt i den tyska ligan. Sen om Guidetti är av annat virke vet jag inte, men såklart vore det intressant att se.

Fast helst skulle jag se honom i Italien.
Citera
2013-07-22, 15:06
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
För ni som föreslår Bundesliga, tror ni verkligen på detta? Jag menar, svenska spelare i allmänhet, och forwards i synnerhet har ju en förmåga att klappa igenom totalt i den tyska ligan. Sen om Guidetti är av annat virke vet jag inte, men såklart vore det intressant att se.

Fast helst skulle jag se honom i Italien.

Precis, det färskaste exemplet är ju Marcus Berg, målkung i Groningen, 5 (!) mål på tre säsonger i HSV. Visst att HSV är på rejält på dekis, men mittenlagen i Bundesliga håller betydligt högre klass än dito i Nederländerna. Typ Stuttgart och Wolfsburg, 11:a respektive 12:a i fjol, om de hade lirat i Eredivise hade de varit Ajax främsta utmanare om titeln.
Citera
2013-07-22, 20:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om han vill vara aktuell för landslaget så känns det inte som ett alternativ. Måste åtminstone bli en av de större ligorna. Holland är för oss svenskar en av dessa. Så om han nu svalde sin stolthet så skulle han få plats i vilket lag som helst där. Bundesliga ett mittenlag där inga problem heller. Serie A, La Liga, PL nja bättre han tar ett "sabbatsår" nu och bara visar sitt värde sedan gå till en bättre klubb om han nu lyckas komma tillbaka. Men såklart det är utifrån vårt intresse. För han själv och sedan gå vidare kanske det vore lika bra med kanske då en belgisk klubb. Som sagts flera gånger om. Det enda viktiga just nu är att han får speltid.

Men snälla..Varför skulle han klara Bundesliga bättre än PL, La Liga eller Serie A??
Finns ingen logik i det. Bundesliga är svår. Bredden är stor. Tror La Liga eller Serie A skulle passa bättre då. Spelare som gjort succé i Holland brukar ofta ta tvärstopp när dom kommer till Bundesliga.

Men det är dom 4 stora ligorna...ingen av dom känns lämplig just nu. Ligue 1 kanske kan vara vettigt däremot?
Citera
2013-07-22, 20:05
Medlem
Telwins avatar
Gjorde en intervju för City för någon dag sedan
http://www.mcfc.co.uk/Carousel?id=d1a4842c-7327-43aa-b9b5-d7cad004a2f2&play=1

Har sagt att han har 2 månader eller så kvar innan han är tillbaka från senaste knäskadan. Är väl svårt att se honom få så mycket speltid i år, utlåning i januari kanske?
Citera
2013-07-22, 20:07
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telwin
Gjorde en intervju för City för någon dag sedan
http://www.mcfc.co.uk/Carousel?id=d1a4842c-7327-43aa-b9b5-d7cad004a2f2&play=1

Har sagt att han har 2 månader eller så kvar innan han är tillbaka från senaste knäskadan. Är väl svårt att se honom få så mycket speltid i år, utlåning i januari kanske?

Hoppas han blir utlånad och får vissa upp vad han kan. Han gör ingen nytta genom att sitta på bänken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in