2013-03-17, 20:03
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Börjar kanske bli tjatigt nu men, vet någon statusen kring Guidetti? Vad har hänt sen han spelade två (fler?) matcher med reservlaget? Är nyfiken just för att jag så gärna vill att han spelar så att han kan vara redo för landslaget inom en snar framtid.
Han verkar vara ganska långt ifrån spel överhuvudtaget.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article16432425.ab
Något är fishy med Guidetti. Mörkar City något?
Citera
2013-03-17, 20:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Antagligen.

Annars jävlar ska jag vara försiktig med att steka kyckling i fortsättningen.
Citera
2013-03-17, 20:15
Medlem
BarryHeros avatar
Han har tydligen varit usel pa Citys traningar sen han kom tillbaka. Det verkar som att viruset har fatt honom att tappa allt.

Det skulle faktiskt inte forvana mig om han lagger ner karriaren efter sasongen. Sa klart tragiskt med tanke pa hur lovande det sag ut for blott ett ar sedan.
Citera
2013-03-17, 20:16
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

Den artikeln sammanfattade ju det hela. Det var något olustigt med videon med, när det var så tyst och ett sånt intimt fokus på John. Mja, det kändes inget vidare att inte kunna få något svar. Tidigare lät det ju i alla fall om honom, även om det var "frisk i oktober" och så. Nu hör man inget.

Men som någon kommenterade på artikeln, är det möjligt att det är någon form av depression eller liknande. Att Guidetti efter sitt stenhårda tränande, känt sig hopplöst uppgiven efter att ha förlorat ett helt år – och till råga på allt under den period han verkligen var på väg att slå igenom – och inte kunnat göra något. Kanske har han känt att han aldrig kommer att komma tillbaka, eller bara att det är orättvist.

Jag hoppas i alla fall att han kan se ljuset i tunneln, nu när Balotelli har lämnat och han står som nummer fyra i Man City. Det borde vara en morot.

Det är bara att hålla tummarna.
Citera
2013-03-17, 20:18
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Han har tydligen varit usel pa Citys traningar sen han kom tillbaka. Det verkar som att viruset har fatt honom att tappa allt.

Var har du hört det om att han varit usel? Han verkar ju ändå gjort det okej under träningsmatcherna där han gjorde två mål på två matcher. Visst, det är knappast positivt att inte hört något om honom sen dess, men det kändes ändå som ett tecken att det inte var illa. Kan det inte bara vara så att det är de nio månaderna borta som påverkat honom?
Citera
2013-03-17, 20:27
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Var har du hört det om att han varit usel? Han verkar ju ändå gjort det okej under träningsmatcherna där han gjorde två mål på två matcher. Visst, det är knappast positivt att inte hört något om honom sen dess, men det kändes ändå som ett tecken att det inte var illa. Kan det inte bara vara så att det är de nio månaderna borta som påverkat honom?
Laste foljande kommentar pa Aftonbladet:

Lu***g Mo***n · Toppkommentator
Har sett träningen på youtube. Han är katastrofalt dålig i alla situationer! Otroligt besviken då jag beundrat honom mycket de senaste åren. Han är slut.
Svar · Gilla · Följ inlägget · för 8 timmar sedan

För övrigt så har han inte tränat med citys A-trupp på över en månad. Under januari och en bit in i februari var han med där men alltså inte längre.
Svar · Gilla · för 8 timmar sedan
Citera
2013-03-17, 20:35
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Börjar kanske bli tjatigt nu men, vet någon statusen kring Guidetti? Vad har hänt sen han spelade två (fler?) matcher med reservlaget? Är nyfiken just för att jag så gärna vill att han spelar så att han kan vara redo för landslaget inom en snar framtid.
Han spelade bara två U21-matcher. Som jag postade på sidan innan så skrevs detta inför någon U21match efter dessa de två första.

Citat:
Läste på citywatch på twitter där stod det:

City Watch ‏@City_Watch#MCFC U21 team vs. Stoke: Johansen, Facey, Leigh, Huws (c), Plummer, Boyata, Rusnak, Suarez, Cole, Lopes, Pozo. Guidetti out (small injury).

Det här med att de säger att Guidetti "gjorde sig förtjänt av en månads paus" nu efter all träning är totalt BS. Som någon sa så ligger en jävligt stor hund begraven här. Vi ska nog inte hoppas för mycket på detta, tyvärr.

Annars var det ju en spelare som hade väldigt stor potential. Frågan är om det finns någon i svensk modern fotbollshistoria som tidigare lyckats så bra rent målmässigt utomlands i så ung ålder.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-03-17 kl. 20:42. Anledning: fel
Citera
2013-03-17, 20:43
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Laste foljande kommentar pa Aftonbladet:

Har sett träningen på youtube. Han är katastrofalt dålig i alla situationer! Otroligt besviken då jag beundrat honom mycket de senaste åren. Han är slut.
Svar · Gilla · Följ inlägget · för 8 timmar sedan

För övrigt så har han inte tränat med citys A-trupp på över en månad. Under januari och en bit in i februari var han med där men alltså inte längre.
Svar · Gilla · för 8 timmar sedan

Gick in och kollade bland kommentarerna med. Fann att personen som skrev det visserligen spelar fotboll, men är 15 år och verkar ha hakat upp sig aningen. Det känns som att denne möjligtvis "letar" efter fel utifrån en given tes. Nu har jag inte tagit mig tid att kolla mer än på de sekvenser som denne tar upp, men ändå.

Jag tycker dock att det känns aningen bättre att läsa att Guidetti både tränar med A- och U21-laget. Jag ser inte varför man ska dra på för stora växlar. Killen har ändå varit med om en nervskada som tydligen ska ha kunnat avsluta en äldre spelares karriär. Han är fortfarande ung och allt måste vara både svårt och tufft att tackla. Men har han tagit sig hit på ren vilja, ser jag inga problem i dagsläget för att han helt plötsligt skulle ge upp.
Citera
2013-03-17, 20:49
Medlem
Jag kollade upp sekvenserna och han var faktiskt ganska usel tyvärr. Visserligen var det bara högst 30 sekunder som jag fick se av honom men ändå. Alldeles för slarvig och seg.

Och att han inte har fått spela på så länge med reservlaget bådar ju inte gott.

Men ja, det är väl bara att vänta och avvakta. Jag hoppas man får se honom spelklar inom några månader i alla fall. Sen skulle jag gärna vilja veta lite mer om vad det är som egentligen händer.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-03-17 kl. 20:57.
Citera
2013-03-18, 16:03
Bannlyst
Spelar idag, U21 mot Norwich.
City gjorde till och med en egen tweet om att Guidetti skulle spela.

Tycker det är lite löjligt med folk som trodde han skulle bli en superstjärna och nu över en natt ändrat sig och säger att det här inte kommer att bli något.

Vi får se helt enkelt, att det hela verkar skumt är ju klart men, just så som folk tror på han, tänker på City osv så känns det som att han har talang även om träningarna varit usla.

EDIT: Guidetti gjorde mål precis innan halvtid
Citera
2013-03-18, 16:16
Bannlyst
Guidetti sätter dit 2:an, jag visste det haha, minst 2 mål tippade jag han skulle göra, spelar även 45 + minuter nu också
Citera
2013-03-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
Guidetti sätter dit 2:an, jag visste det haha, minst 2 mål tippade jag han skulle göra, spelar även 45 + minuter nu också
Finns stream till matchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in