2011-12-18, 18:10
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Vad spelar det för roll? Bara att ansöka hos UEFA/FIFA då hans pappa har italienska rötter. Kan alla brassar och argentinare med italienskt påbrå 200 år bak i släkten så kan Guidetti.

Så om Reinfeldt var en fotbollsspelare, så skulle han kunna spela för ett land i Afrika?
Citera
2011-12-18, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Så om Reinfeldt var en fotbollsspelare, så skulle han kunna spela för ett land i Afrika?

Ja.
Citera
2011-12-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ja.

Man kan inte spela för ett land om man inte har medborgarskap i det landet. T.ex messi blev erbjuden att spela i spanska landslaget så fort han blev medborgare men valde argentina. Läs på lite.
Citera
2011-12-18, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke7
Man kan inte spela för ett land om man inte har medborgarskap i det landet. T.ex messi blev erbjuden att spela i spanska landslaget så fort han blev medborgare men valde argentina. Läs på lite.

Man kan få medborgarskap om ens föräldrar eller släktingar är från det landet. Thiago Motta fick det nyligen. Men jag kanske förväxlar medborgarskap med EU-pass.
Citera
2011-12-18, 18:38
Medlem
Citat:
Man kan få medborgarskap om ens föräldrar eller släktingar är från det landet. Thiago Motta fick det nyligen. Men jag kanske förväxlar medborgarskap med EU-pass.
Nu är jag inte särskilt insatt, men rent teoretiskt så blev tidigare alla barn till italienska medborgare per automatik italienska medborgare. Däremot var det inte möjligt att bli svensk medborgare och samtidigt vara medborgare i ett annat land. Därför var pappan tvungen att avsäga sig sitt italienska medborgarskap för att kunna bli svensk.

Barnen däremot…

Numera finns inte längre dessa regler i Sverige.

Vad som gäller i fallet Guidetti har jag ingen aning om.
Citera
2011-12-18, 18:41
Medlem
the head honchos avatar
Onödigt att diskutera det där imo, jag tror knappast chansen att Guidetti spelar för Italien istället för Sverige är särskilt stor.
Citera
2011-12-18, 19:09
Medlem
Gustjaevels avatar
Citat:
Vad spelar det för roll? Bara att ansöka hos UEFA/FIFA då hans pappa har italienska rötter. Kan alla brassar och argentinare med italienskt påbrå 200 år bak i släkten så kan Guidetti.

Eftersom han har spelat U21 för Sverige, så får han väl inte spela för ett annat land, om jag inte missminner mig?
Citera
2011-12-18, 19:13
Medlem
FullOfTestos avatar
Guidetti som striker och Zlatan som släpande forward i uppställningen: 4-4-1-1

Who's with me?
Citera
2011-12-18, 19:18
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustjaevel
Eftersom han har spelat U21 för Sverige, så får han väl inte spela för ett annat land, om jag inte missminner mig?

Jodå. Det är seniorfotboll som gäller.
Boateng har lirat i tyska U-lag men Ghanas A-lag.
Citera
2011-12-18, 19:19
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Kul att det går så bra för honom i Holland. Tycker dock att han blir oerhört överhypad. Många som skriker på att han ska vara given i landslagets och Citys startelva, nja. Hoppas att han stannar kvar i Holland hela säsongen för att sedan lämna City, tror inte att han kommer få någon ärlig chans där på länge. Den tiden han sitter och huttrar på bänken är bättre spenderad på plan i en något mindre klubb.

Vill absolut ha med honom till EM. Dock ska han inte gå före Elmander. Några inhopp är han nog värd åtminstone!
Citera
2011-12-18, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
Jodå. Det är seniorfotboll som gäller.
Boateng har lirat i tyska U-lag men Ghanas A-lag.

Du menar Jerome Boateng som spelar i Bayern nu och inte Prince Boateng som spelar i Milan. Så att ingen missförstår.
Citera
2011-12-18, 19:23
Medlem
Alla säger att Guidetti ska starta men man får inte glömma Elmander, han har också spelat riktigt bra. Insatsen mot Holland av Elmander var ju magisk.

Men det jag verkligen tycker är att Ibra ska spela som släpande anfallare/(offensiva mittfältsrollen) När Zlatan spelar högst upp så blir han för orörlig imo.

Så börja med att dra ner Zlatan, Guidetti ska helt klart med i EM-truppen. Fast jag tycker nog Elmander ska starta och sedan byta in Guidetti.

Men det jag främst vill se är att man drar ner Zlatan i plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in