2013-02-18, 23:24
Medlem
Diskussionen har ställts på sin spets och argumenten börjar sina. Kan vi få ett avslut på diskussionen om Argentina matchen!?

Var Guidetti redo för landslaget? Nej.

Men när anfallskrisen är så stor att Tobias Hysen blir Hamrens förstahandsval så blir inte samma fråga lika enkel att svara på.

Summa summarum; båda sidor har sin poäng.
Citera
2013-02-19, 00:10
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad är det jag inte svarar på? Jämförelsen mellan Ranégie och Guidetti? Killen som gör inhopp då och då och har hållit sig i fysisk form hela hösten och snubben som vilat efter illa stekt kyckling? Till och med Hamrén inser vem man väljer. Jag är helt öppen för att ta med Guidetti till någon landslagstrupp inom överskådlig framtid så länge han är fit for fight och spelar bra i de matcher han deltar i. Det är dock bekymmersamt att han huserar i ett reservlag, City eller ej.

Sedan att svartingen egentligen inte borde vara med efter att ha hånat Hamrén öppet är en annan sak. Ballarna är små, hjärnhalvorna likaså.
Du kan börja med att svara på om du vill ha arbetskamrat nr 1 eller nr 2 på ditt jobb. Situationen mellan Guidetti och Ranegie förhåller sig nämligen att vara likadan. Ranegie har bevisat att han inte tillför landslaget ett skit och är dessutom bänkad i sin klubb. Till och med Guidetti hade mer matchtid än honom detta året tills denna argentinamatchen. Det enda Ranegie gör är att fylla ut en plats som hade kunnat användas mycket bättre. Hos Guidetti finns det iaf en potential till att han skulle kunna tillföra landslaget något. Vi skulle inte haft något att förlora på att ta med honom istället för att ta med Ranegie, då det inte hade kunnat bli värre än vad det redan var.

Det som du och resterande skribenter som säger emot mig/oss gör är att nu hela tiden undviker att svara på sakfrågan i varför man helt enkelt ska ha med Ranegie. En spelare som inte tillför landslaget ett skit rent ut sagt. Varför ni vill ha honom i förmån för Guidetti(för det säger ni antingen indirekt eller direkt i era inlägg), är för mig en gåta. Om vi skulle tagit in Guidetti istället för Ranegie hade vi inte haft NÅGOT att förlora. Så enkelt är det. Sedan hade det varit bättre att ha tagit med en spelare som Armenteros istället för båda dessa. Men det är helt irrelevant i sammanhanget. Nu blev Ranegie uttagen och jag säger att vi inte hade haft något att förlora på att ta med Guidetti istället. Inget annat.

Edit: Off Topic: Apropå det, var det du som skrev "negern i Udinese" en gång i landslagstråden och fick en snubbe att gå i total varv?
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Känner mig lite tramsig, men likt snillet_1 fixade jag också till min signatur nu.
Det har jag också.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-19 kl. 00:22. Anledning: fel
Citera
2013-02-19, 00:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Du kan börja med att svara på om du vill ha arbetskamrat nr 1 eller nr 2 på ditt jobb. Situationen mellan Guidetti och Ranegie förhåller sig nämligen att vara likadan. Ranegie har bevisat att han inte tillför landslaget ett skit och är dessutom bänkad i sin klubb. Till och med Guidetti hade mer matchtid än honom detta året tills denna argentinamatchen. Det enda Ranegie gör är att fylla ut en plats som hade kunnat användas mycket bättre. Hos Guidetti finns det iaf en potential till att han skulle kunna tillföra landslaget något. Vi skulle inte haft något att förlora på att ta med honom istället för att ta med Ranegie, då det inte hade kunnat bli värre än vad det redan var.

Det som du och resterande skribenter som säger emot mig/oss gör är att nu hela tiden undviker att svara på sakfrågan i varför man helt enkelt ska ha med Ranegie. En spelare som inte tillför landslaget ett skit rent ut sagt. Varför ni vill ha honom i förmån för Guidetti(för det säger ni antingen indirekt eller direkt i era inlägg), är för mig en gåta. Om vi skulle tagit in Guidetti istället för Ranegie hade vi inte haft NÅGOT att förlora. Så enkelt är det. Sedan hade det varit bättre att ha tagit med en spelare som Armenteros istället för båda dessa. Men det är helt irrelevant i sammanhanget. Nu blev Ranegie uttagen och jag säger att vi inte hade haft något att förlora på att ta med Guidetti istället. Inget annat.

Edit: Off Topic: Apropå det, var det du som skrev "negern i Udinese" en gång i landslagstråden och fick en snubbe att gå i total varv?

Varför skall jag välja mellan DINA två alternativ? Hur vet du att det var det enda Hamrén tänkte på där? Det kan likaväl finnas ett tredje alternativ, nämligen det att Armenteros skulle tas ut.

Saken med Ranégie är den att han har ett huvudspel i potentiell världsklass. Så jag förstår idén med att ta ut spelaren i fråga men Hamrén begagnar sig inte av långbollar på det viset så det blir ändå smått märkligt. Jag har för övrigt redan förklarat på ett bra sätt varför Guidetti inte skulle tas ut, tillbakakommen från skada, icke matchtränad samt osäkerhet kring var han står idag rent kvalitétsmässigt. Bajrami har fått hur många chanser som helst och sugit, varför skall Ranégie - med en speciell spetskompetens till skillnad från kosovoalbanen - dömas ut efter typ 5 matcher?

Off topic: Nej, det var Cambijao tror jag. Riquelme rasade över att han "anpassade sig efter rasisterna" eller något i den stilen. Jag är väl etablerad rasist redan.
Citera
2013-02-19, 01:59
Medlem
Carlcoolings avatar
Om jag på något sätt har skickat ut signaler som tyder på att jag inte gillar Guidetti så måste ni fattat fel. Jag tycker verkligen väldigt bra om honom.
Men att ta ut honom efter 10 månaders frånvaro är inte något som jag tycker är legitimt.

För mig handlar det inte om Ranegie eller något annat anfallsalternativ. Det kvittar, man tar bara inte med Guidetti i det läget. Jag ser honom jättegärna i landlaget i framtiden, men inte i början av en återställningsperiod efter en 10 månaders lång skada.

Att det finns människor som inte fattar dumheten i en uttagning av Guidetti i det läget förbryllar mig. Det gör verkligen det.

Mellbergan- Du är den dummaste människan jag mött på Flashback efter snart 2,5 år på forumet. Att du fortfarande snackar om Ranegie, efter 10-15 inlägg visar på antingen sällan skådat dumhet eller att du helt enkelt inte förstår sakfrågan. Parallellen till arbetslivet var pricken över i:et.
sven33 - Fan, jag trodde att en "Paulist" som du skulle fatta bättre en så . Iofs så är jag inte säker på om du debatterade för att Guidetti skulle med emot Argentina eller emot Irland om en dryg månad.
Om det är det sistnämnda så kan jag väl förstå ditt resonemang även fast jag inte håller med dig.
Citera
2013-02-19, 03:07
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Varför skall jag välja mellan DINA två alternativ? Hur vet du att det var det enda Hamrén tänkte på där? Det kan likaväl finnas ett tredje alternativ, nämligen det att Armenteros skulle tas ut.

Saken med Ranégie är den att han har ett huvudspel i potentiell världsklass. Så jag förstår idén med att ta ut spelaren i fråga men Hamrén begagnar sig inte av långbollar på det viset så det blir ändå smått märkligt. Jag har för övrigt redan förklarat på ett bra sätt varför Guidetti inte skulle tas ut, tillbakakommen från skada, icke matchtränad samt osäkerhet kring var han står idag rent kvalitétsmässigt. Bajrami har fått hur många chanser som helst och sugit, varför skall Ranégie - med en speciell spetskompetens till skillnad från kosovoalbanen - dömas ut efter typ 5 matcher?

Off topic: Nej, det var Cambijao tror jag. Riquelme rasade över att han "anpassade sig efter rasisterna" eller något i den stilen. Jag är väl etablerad rasist redan.
Att Hamrén tog alternativ 1 med Ranegie är för mig en gåta. Det bästa vore ju såklart att varken ha tagit ut Ranegie eller Guidetti. Men fortfarande så ser jag inget att förlora i att ta med Guidetti före Ranegie. Du tycker att Ranegie ändå presterar eller kan prestera i landslaget och den åsikten accepterar jag. Tycker bara inte likadant i det och så tycker jag att Guidetti skulle kunnat klarat av att provas. Tror inte att vi kommer längre i denna debatt mer. Bäst gör vi nog också i att skippa mina alternativen, då du ändå verkar tycka att Ranegie har något värde i sitt spel och då framförallt i sitt huvudspel. Huvudapelet kan jag köpa men han har bevisligen inte så stor användning av det som du skriver. Jag vill ändå tacka dig för att du tog en seriös diskussion med mig och bemötte mig i min egna ställda sakfråga

Vad Hamrén tänkte med Bajrami får stå för honom. Jag har aldrig gillat Bajrami. En väldigt egoistisk spelare som ioförsig hade en relativt bra teknik men annars var helt åt helvete. Inte en lagspelare för fem öre.

Jaha Cambijao kanske det var som sa det ja. Kom bara ihåg att reaktionen på det bara var så jävla löjlig.

Carlcooling: Om jag vore så dum som du skriver så skulle du i alla fall kunnat klara av att svara sakligt på mina inlägg och inte snacka bort dig. Som jag sa, Hamrén försökta ta ut Guidetti i landskampen innan Argentina matchen. Så med detta i baktanke är det då inte kontroversiellt att ha med Guidetti senare i anfallsplats diskussionen vare sig du vill eller inte. Ranegie måste även tas med i diskussionen eftersom att han just hade den anfallsplatsen vi snackar om. Att du gång på gång försöker göra personangrepp mot mig i dina inlägg tyder bara på att du inte är kapabel nog att föra en seriös debatt med mig. Detta gäller även övriga skribenter som skriver mycket personangrepp till varandra. Jag ska inte sänka mig till din nivå och ge massa personangrepp tillbaka i detta inlägget. Se på snillet_1 inlägg och lär av honom lite. Hejdå för alltid.

Som avslutning: Bäst är det nog att lägga ner denna Argentina diskussion, eftersom att den egentligen är passé och att vi skriver samma gamla trötta argument om och om till varandra. Nu blickar vi istället framåt och hoppas på att Guidetti tar sig framåt så mycket att vi inte ens behöver ta en diskussion i framtiden om han ska vara med eller inte. Ha det fint alla som i denna tråden kunnat föra en seriös debatt utan att lägga i för mycket personangrepp. Nu ska jag dra och lägga mig.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-19 kl. 04:07. Anledning: fel
Citera
2013-02-23, 14:28
Medlem
buttnutters avatar
Enligt FK kan Guidetti få chansen mot Chelsea imorgon. Är det öht rimligt?
Citera
2013-02-23, 15:04
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Enligt FK kan Guidetti få chansen mot Chelsea imorgon. Är det öht rimligt?
Läste någon kommenter nedanför i den artikeln.
Citat:
Läste på citywatch på twitter där stod det:

City Watch ‏@City_Watch#MCFC U21 team vs. Stoke: Johansen, Facey, Leigh, Huws (c), Plummer, Boyata, Rusnak, Suarez, Cole, Lopes, Pozo. Guidetti out (small injury).

så skulle inte tro det va
Som sagt. Troligtvis inte.
Citera
2013-02-23, 15:14
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Läste någon kommenter nedanför i den artikeln.

Som sagt. Troligtvis inte.

Samtidigt säger Citys presschef följande:

Citat:

- Vi brukar inte säga något om några spelare när det gäller uttagningar så därför kan jag inte göra det i det här fallet heller. Vill man spekulera är det kanske ingen dålig gissning att John kan få chansen, men det är ingenting jag kan bekräfta, säger han till fotbollskanalen.se.

Man kan ju alltid hoppas.
Citera
2013-02-23, 15:23
Medlem
snillet_1s avatar
Vadå, är Guidetti skadad igen?

Vad nu? Mer illa stekt kyckling, eller?
Citera
2013-03-02, 08:06
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Vadå, är Guidetti skadad igen?

Vad nu? Mer illa stekt kyckling, eller?

Undrar det med. Vad händer? Han kanske har fått i sig hästlasagne...
Citera
2013-03-03, 13:34
Medlem
Datseyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Undrar det med. Vad händer? Han kanske har fått i sig hästlasagne...

Haha, antagligen.
Citera
2013-03-17, 19:40
Medlem
skrudiss avatar
Börjar kanske bli tjatigt nu men, vet någon statusen kring Guidetti? Vad har hänt sen han spelade två (fler?) matcher med reservlaget? Är nyfiken just för att jag så gärna vill att han spelar så att han kan vara redo för landslaget inom en snar framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in