2013-06-03, 18:21
Medlem
Steff83s avatar
Ärligt talat..Ni får tycka vad ni vill..Men vibbarna känns inte bra. Han är faktiskt i en ålder när han måste bevisa sig vem han är..och vad han står..
Citera
2013-06-03, 18:29
Medlem
snillet_1s avatar
Nä, tror inte på droger i den meningen. Guidetti har sagt sig inte ens ha smakat på alkohol. Jag vet inte, han känns inte som den typen. Lite för seriös trots allt. Doping dock? Han har ju framstått som mer eller mindre manisk med sin träning och då kan det vara lockande med något prestationshöjande eller nåt som hjälper till med återhämtning? Jag är inte så insatt i doping.

Det som är lite märkligt i så fall är att hans skadeperiod förlängs hela tiden av nya "skador" eller "känningar". Mycket märkligt detta. Förmodligen får vi inte veta hur det ligger till förrän efter karriären. Borde ju bedrivas någon slags grävande journalistik här kan man tycka ifs.
Citera
2013-06-03, 18:41
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nä, tror inte på droger i den meningen. Guidetti har sagt sig inte ens ha smakat på alkohol. Jag vet inte, han känns inte som den typen. Lite för seriös trots allt. Doping dock? Han har ju framstått som mer eller mindre manisk med sin träning och då kan det vara lockande med något prestationshöjande eller nåt som hjälper till med återhämtning? Jag är inte så insatt i doping.

Det som är lite märkligt i så fall är att hans skadeperiod förlängs hela tiden av nya "skador" eller "känningar". Mycket märkligt detta. Förmodligen får vi inte veta hur det ligger till förrän efter karriären. Borde ju bedrivas någon slags grävande journalistik här kan man tycka ifs.

Ja...Och det känns som han och även hans "fans" ursäktar sig med skadorna..för att sen säga att han "minsann" kommer komma tillbaka sen starkare än någonsin...Är man skadad så mycket...ja..då är han inte lämpad för fotboll denna nivån oavsett ändå¨..spelar ingen roll hur mycket talang han har. Dessutom går han ju miste om väldiga viktiga utvecklingsår nu...

Jag fattade aldrig varför det inte gjordes mer ansträngningar från alla parter att stanna i Feyenoord...Det borde vara mest logiskt att ha fått en säsong till där.
Citera
2013-06-03, 18:55
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Sammanfattning av Ferry31 och Benzema (snart i en artikel författad av någon hobbyjournalist på aftonbladet, var så säkra)

John blir mystiskt skadad i slutet av april 2012.

Tvingas avstå EM-spel med utspel som att han är tillbaka efter sommaren. Säger sig ha kunnat spela halvskadad i EM om han velat.

Tiden går och sommaruppehållet är över, fortfarande skadad när säsongen drar igång och ska enligt läkaren vara tillbaka i slutet av oktober/början av november. Men ingen John på planen nu i heller.

Spekuleras i att han är redo för spel i januari då som utlånad till någon Championshipklubb men inget händer. (Utlåning+championshipklubb tillagt av mig)

Nu är vi här i slutet av maj 2013 och fortfarande ingen John på plan istället möts vi av nyheter att han återigen är skadad och tvingas till och med stå över Citys USA-turné.

3 juni möts vi av att han är skadad återigen.

Varken John eller pappan hade tid att kommentera.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article16890347.ab

Herregud , dessa teorier är så dåliga att jag inte tror att de ens skulle köpas i konspirationsforumet. Vi tar dem punkt mot punkt.

John blir inte "mystiskt skadad", han drabbas av en lättare variant av Guillain-Barrés syndrom. En sjukdom som har en mycket osäker prognos, har man riktigt otur blir man aldrig återställd, andra blir det på några dagar, veckor, månader eller år. Därav de olika buden i media om när han kommer tillbaka, en läkare kan inte annat en gissa på den punkten.

Att han hävdat sig kunna spela EM skadad stämmer såklart beroende på hur man tolkar det. Han hade antagligen inte kunnat hålla samma nivå och det hade varit dumt för hans återhämtning men det är klart att han kunnat spela under den här tiden om han verkligen velat.

Han blir inte utlånad i vintras då han fortfarande led av skadan med osäker prognos när transferfönstret stängde.

Klart är iaf att han kom tillbaka från skadan i Februari där han spelade ett par hela matcher utan problem. Den 26 april kliver han dock av en match mot Norwich u21 haltandes med en skada som igår bekräftades vara en knäskada (med andra ord helt orelaterad från hans tidigare bekymmer). Svårare än så är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Säger återigen att jag inte tror att det handlar om att Guidetti skulle vara gjord av glas. Allt pekar på att det finns något annat som döljs för allmänheten. Kanske Guidetti hängde i områden runt Rotterdams hamn på fritiden och knarkade? Sen när han åkte dit fick Feyenoord och City gå till krismöte gemensamt där man kanske åtgärdade någon slags avstängning men skyllde på en skada för att slippa att hänga ut en av världens mest lovande talanger (just då) i media och förstöra hans karriär? Det där med att Guidetti skulle knarka var mest på skämt. Han har ju själv sagt att han hatar droger och vi vet ju alla att folk som hatar droger inte ens provar knarket. Kan dock vara någon annan regel Guidetti brutit mot, men vad i så fall?

Känns fan som en tidsfråga när sanningen rinner ut. Är det något oupplyst i den här storyn (viket jag är övertygad om till 98%) så lär det finnas rätt många personer som vet hur allting ligger till. Någon måste ha svårt att hålla truten kan man ju tycka.

När väl bollen satts i rullningen tar det nog inte lång tid tills media fått nys om det hela.

Du kan också behöva läsa ovanstående, dina teorier är så långsökta att jag inte vet vart jag ska börja.
Senast redigerad av sven33 2013-06-03 kl. 19:01.
Citera
2013-06-03, 23:36
Medlem
Guidetti jobbade stenhårt och nådde nära sin maxnivå rätt tidigt, taktiskt, fysiskt och tekniskt. Hade vissa tankar på att det inte person med grundmaterialet för nå jättelångt.

Nu när motivation som för alla lite äldre dalar blir det kanske jobbigt att ta sig tillbaka till exakt samma nivå som tidigare.
Hoppas dock att han gör det och blir en formidabel striker i ett medelbra premierleague team. Det tror jag hans potential kan räcka till, med hårt jobb då självklart, annars blir det mer åt bojar Djordjic.

Som sagt väldigt mycket i guidettis framgång verkar ligga i fightings spirit och framåtanda.
Citera
2013-06-04, 01:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Skrev här för mer än ett år sedan att jag undrade vart han skulle befinna sej inom 5 år och de har ju inte blivit en bra början sen dess för hypade Guidetti. Har fortfarande stora förhoppningar i och med att han är såpass ung men börjar bli lite orolig över hans uteblivna framsteg. Hade hoppats på ett genombrott vid det här laget och drömmen om att han och Zlatan är ett givet anfallspar till VM 2014 börjar bli alltmer önsketänkande.

För att jämföra gjorde Zlatan succé som 22-åring i EM 2004 med sin klack mot Italien. Oddsen för att Guidetti ska göra nåt liknande är nästintill obefintliga känns det som. Zlatan hade en skadeperiod på runt två månader i Ajax innan dess men John har ju varit borta långt mer än så, sen denna nya skada som gäckar honom så undrar man hur länge detta håller på..?

*Suck*
Citera
2013-06-04, 13:21
Medlem
Adidass avatar
Alldeles nyss sa Zlatan på presskonferensen något i stil med "Det jag vet om Guidetti är att han haft ett bra år i Feyenoord. Det måste börja hända grejer på planen och inte bara i tidningarna".

Jag har aldrig tvivlat på killen och talangen finns bevisligen där men något är fel så enkelt är det. Frågan är om han är rakryggad nog att dra ihop en presskonferens som han gjorde förra året och gå ut med det i stället för "jag vill inte stressa" skitsnacket som börjar bli väldigt tjatigt nu.
Citera
2013-06-19, 13:41
Medlem
Mellbergans avatar
Olof Lundh nu på fotbollskanalens blogg:
Citat:
Får nu höra att John Guidetti har en lång bit kvar. Upp emot fyra till fem månaders frånvaro från och med nu vilket innebär att det knappast är aktuellt att gå på lån redan i augusti. Om det inte så att Guidetti själv vill det?

Förstår inte riktigt han och Manchester Citys mediapolicy. Det hade väl varit bättre att berätta om läget istället för att vara helt tyst och halta fram med ett stort skydd på BP-matchen nyligen och inte vilja säga något.

Om några blev förvånad av Zlatans nertagning av Guidetti på presskonferensen i förra veckan så kan det säkert ha att göra med att många i landslaget blev besvikna när John Guidetti envisades att ha egen presskonferens när EM-truppen samlades i fjol.
Det är väldigt tråkigt att säga. Men om detta stämmer så ser det ut att vara kört. Det här var inte vad svensk landslagsfotboll behövde.
Citera
2013-06-19, 15:11
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Olof Lundh nu på fotbollskanalens blogg:

Det är väldigt tråkigt att säga. Men om detta stämmer så ser det ut att vara kört. Det här var inte vad svensk landslagsfotboll behövde.
Haller med Lundh. Varfor vara sa tyst om Guidetti? Klart folk undrar.
Citera
2013-06-19, 16:56
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Om några blev förvånad av Zlatans nertagning av Guidetti på presskonferensen i förra veckan så kan det säkert ha att göra med att många i landslaget blev besvikna när John Guidetti envisades att ha egen presskonferens när EM-truppen samlades i fjol.
Hur kan någon ens bli förvånad/upprörd över det Zlatan sa? Det känns lika självklart som om någon i laget skulle få för sig att kritisera försvarsspelet och mittlåsets prestationer...

Ang Guidetti; nu börjar man ju på allvar undra vad det är som spökar. 4-5 månaders frånvaro är lång tid för en skada. Såvida han inte råkat typ bryta något eller så. What is this?
Citera
2013-07-02, 07:22
Medlem
Kolla 13:00 och framåt: http://www.mcfc.co.uk/citytv/Features/2013/July/Pellegrini-first-24-hours

Pellegrinis första möte med Guidetti, Pellegrini säger "I asked about you in Malaga", och säger sedan när Guidetti berättar att han har 2 månader kvar till att vara spelklar "I'll be waiting for you." Kanske blir Guidetti kvar trots allt?
Citera
2013-07-02, 14:37
Medlem
Nackdelen är dock att han är skadad och sjuk alldeles för ofta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in