Citat:
Ursprungligen postat av
Benzema
Sammanfattning av Ferry31 och Benzema (snart i en artikel författad av någon hobbyjournalist på aftonbladet, var så säkra)
John blir mystiskt skadad i slutet av april 2012.
Tvingas avstå EM-spel med utspel som att han är tillbaka efter sommaren. Säger sig ha kunnat spela halvskadad i EM om han velat.
Tiden går och sommaruppehållet är över, fortfarande skadad när säsongen drar igång och ska enligt läkaren vara tillbaka i slutet av oktober/början av november. Men ingen John på planen nu i heller.
Spekuleras i att han är redo för spel i januari då som utlånad till någon Championshipklubb men inget händer. (Utlåning+championshipklubb tillagt av mig)
Nu är vi här i slutet av maj 2013 och fortfarande ingen John på plan istället möts vi av nyheter att han återigen är skadad och tvingas till och med stå över Citys USA-turné.
3 juni möts vi av att han är skadad återigen.
Varken John eller pappan hade tid att kommentera.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article16890347.ab

Herregud

, dessa teorier är så dåliga att jag inte tror att de ens skulle köpas i konspirationsforumet. Vi tar dem punkt mot punkt.
John blir inte "mystiskt skadad", han drabbas av en lättare variant av Guillain-Barrés syndrom. En sjukdom som har en mycket osäker prognos, har man riktigt otur blir man aldrig återställd, andra blir det på några dagar, veckor, månader eller år. Därav de olika buden i media om när han kommer tillbaka, en läkare kan inte annat en gissa på den punkten.
Att han hävdat sig kunna spela EM skadad stämmer såklart beroende på hur man tolkar det. Han hade antagligen inte kunnat hålla samma nivå och det hade varit dumt för hans återhämtning men det är klart att han kunnat spela under den här tiden om han verkligen velat.
Han blir inte utlånad i vintras då han fortfarande led av skadan med osäker prognos när transferfönstret stängde.
Klart är iaf att han kom tillbaka från skadan i Februari där han spelade ett par hela matcher utan problem. Den 26 april kliver han dock av en match mot Norwich u21 haltandes med en skada som igår bekräftades vara en knäskada (med andra ord helt orelaterad från hans tidigare bekymmer). Svårare än så är det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Säger återigen att jag inte tror att det handlar om att Guidetti skulle vara gjord av glas. Allt pekar på att det finns något annat som döljs för allmänheten. Kanske Guidetti hängde i områden runt Rotterdams hamn på fritiden och knarkade? Sen när han åkte dit fick Feyenoord och City gå till krismöte gemensamt där man kanske åtgärdade någon slags avstängning men skyllde på en skada för att slippa att hänga ut en av världens mest lovande talanger (just då) i media och förstöra hans karriär? Det där med att Guidetti skulle knarka var mest på skämt. Han har ju själv sagt att han hatar droger och vi vet ju alla att folk som hatar droger inte ens provar knarket. Kan dock vara någon annan regel Guidetti brutit mot, men vad i så fall?
Känns fan som en tidsfråga när sanningen rinner ut. Är det något oupplyst i den här storyn (viket jag är övertygad om till 98%) så lär det finnas rätt många personer som vet hur allting ligger till. Någon måste ha svårt att hålla truten kan man ju tycka.
När väl bollen satts i rullningen tar det nog inte lång tid tills media fått nys om det hela.
Du kan också behöva läsa ovanstående, dina teorier är så långsökta att jag inte vet vart jag ska börja.