2012-02-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Glöm inte Gomis och Lacazette, som båda är bättre än Briand.

Nja, mycket tveksamt om de är bättre. De har talang och kan bli riktigt bra, men skulle säga att Briand är en mer komplett spelare än båda dem två.
Citera
2012-02-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Nja tror inte Lyon är en klubb för honom då Lisandro i stort sett är samma spelartyp som Guidetti,
de spelar väl dessutom med en ensam striker? Sedan har de Briand att slänga in som är en grym spelare.
Däremot skulle han kunna spela i Arsenal eller något mittenlag i PL.
Självklart släpper City en av sina största talanger till en ligakonkurrent som dessutom har världens bästa anfallare i truppen för tillfället

van Persie/Chamakh/Park > Lopez/Gomis/Briand
Citera
2012-02-15, 17:07
Medlem
Legges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Självklart släpper City en av sina största talanger till en ligakonkurrent som dessutom har världens bästa anfallare i truppen för tillfället

van Persie/Chamakh/Park > Lopez/Gomis/Briand

Chamakh och Park hade inte ens platsat i Bratford City.

Sluta spela dum, tack.
Citera
2012-02-15, 17:08
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legge

Sluta spela dum, tack.

van Persie ensam gör dock Arsenals anfall starkare även om bredden i Lyon ser bättre ut. Lopez är en fin anfallare.
Citera
2012-02-15, 17:11
Medlem
Legges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
van Persie ensam gör dock Arsenals anfall starkare även om bredden i Lyon ser bättre ut. Lopez är en fin anfallare.

Visst Van Persie väger upp Arsenals trupp, men låter ändå dumt å säga så
Citera
2012-02-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legge

Sluta spela dum, tack.
Är dom så dåliga? Konstigt.. för om inte jag minns fel så har båda spelat i franska ligan och gjort det bra ifrån sig
Citera
2012-02-15, 17:39
Medlem
Legges avatar
Citat:
Är dom så dåliga? Konstigt.. för om inte jag minns fel så har båda spelat i franska ligan och gjort det bra ifrån sig

Aa Chamakh och Park är dåliga, inge PL-klass iaf =)

Värderar Guidetti mycket högre än båda iaf
Citera
2012-02-15, 18:32
Medlem
SiSeniors avatar
Här är lite ny statistik som holländska hemsida voetbalzone.nl tagit fram:
Citat:
  • Anfallaren, som är född 15 april 1992, är den yngste spelaren någonsin att göra 17 mål under en säsong.
  • Guidetti är fjärde yngste spelaren att göra hattrick i Eredivisie. De tre som varit yngre är Johan Cruyff, Marco van Basten och Wim Kieft.
  • 19–åringen är den andra spelaren någonsin att göra hattrick i tre raka hemmamatcher, den senaste var Ajax Cees de Groot 1963/64.
  • Guidetti är den andra svensken att göra hattrick i Eredivisie. Feyenoord–legendaren Ove Kindvall gjorde det 1969/70.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/holland/article14379347.ab

Hattrick i nästa hemmamatch och han blir historisk på riktigt
Citera
2012-02-15, 18:55
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:
Vill verkligen inte se John i Bundesliga, känns inte som en bra liga för svenskar. Antingen ska han fortsätta i Feyernoord i ett år till eller så ska han tillbaka till City och lånas ut till ett lag typ Bolton,Wigan eller liknande. Unga talanger som Wilshere,Sturridge och Cleverly har fått sina stora genombrott i dessa klubbar och känns som ett naturligt steg för John.

Precis min tanke. Folk hyllar honom redan nu till skyarna, och tror han går rätt in i Citys elva, eller att han ska till Bayern Munchen, etc. Jag kan inte säga att de har fel, då jag inte sett honom spela många minuter. Jag skulle dock helst se honom skynda långsamt. Killen är bara 19, han har all tid i världen för att ta en säsong i ett bottenlag i PL för att få lite rutin i ligan han (förhoppningsvis) stannar länge i.

Efter en säsong i PL kan man bedöma honom ordentligt. Visst, han verkar ju vara gudaförklarad i Feyenoord, men hur bra är egentligen motståndet?

Inget snack om att han har en enorm talang, dock.
Citera
2012-02-15, 19:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Vill verkligen inte se John i Bundesliga, känns inte som en bra liga för svenskar. Antingen ska han fortsätta i Feyernoord i ett år till eller så ska han tillbaka till City och lånas ut till ett lag typ Bolton,Wigan eller liknande. Unga talanger som Wilshere,Sturridge och Cleverly har fått sina stora genombrott i dessa klubbar och känns som ett naturligt steg för John.

En annan sak jag tänkte på igår var att John skulle passa in perfekt i ett Lyon som för tillfället saknar offensiven. John bredvid Lopez har suttit fint och då hade han matchats i en bra liga samt fått CL-rutin. Frågan är dock om han är SÅ bra att han kliver rakt in i ett lag av Lyon kaliber?

Nu tror jag iofs att John är lite annorlunda och inte så vek mentalt som andra svenskar, så han skulle nog greja den biten i Bundesliga..om han får spela i en lite mindre klubb. PL är dessutom ännu värre och tufft för svenskar....Öht en mindre klubb i en av dom 5 stora ligorna tror jag är nästa steg som vore vettigt..Men först bör han stanna i Feyenoord ett tag till. Vore intressant att se hur långt han kan ta dom, och bra för honom själv att få landa lite.
Citera
2012-02-15, 19:39
Bannlyst
Nej för fan!

Gernet och Zlatan på topp
Citera
2012-02-15, 20:01
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Nja, mycket tveksamt om de är bättre. De har talang och kan bli riktigt bra, men skulle säga att Briand är en mer komplett spelare än båda dem två.
Briand är som en light-version av de båda. Han gör mål, men Gomis gör fler. Han är snabb, men Laca är minst lika snabb och dessutom bra mer teknisk. Briand är allt som oftast inte mer än medelmåttig och visar gång på gång prov på oerhört dålig spelförståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in