2014-09-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Det finns vissa källor som antyder att hans kontrakt går ut 2017....

Och? De finns de som hävdar att jorden är platt. Varför skulle något av det vara relevant?
Citera
2014-09-08, 15:44
Medlem
intensifieras avatar
http://www.svt.se/sport/fotboll/guidetti-fotskadad-till-sjukhus

Guidetti fick tydligen lämna träningen för att undersöka och röntga foten.
Citera
2014-09-08, 16:06
Bannlyst
guidetti skadad igen? herregud om så är fallet så måste han vara den mest otursdrabbade fotbollsspelare genom alla tider?
Citera
2014-09-08, 17:52
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
FRågan jag vill ställa mig är fall det räcker med att vinna skytteligan i Skottskaligan för att bli en rotationsspelare i Man City?
Är ytterst tvek på den :/

Tidigare dominanter i Skottska ligan brukar hamna i Everton (oftast kanske som startspelare någon säsong men sedan som rotationsspelare) tänker här främst på: Naismith & Jelavic. Även Hull & Southampton har väl varit och försökt plocka russinen ur kakan i Skottland.

Vad tror ni för utveckling ett "best case" scenario i Skottland denna säsongen kan ha på JG karriär?

Du bör nog vinna SPL skytteligan och göra bra ifrån dig för att ses som ett första alternativ för en BPL-klubb. Personligen skulle jag ALDRIG signa för en BPL klubb om jag vore Guidetti. Det är på tok för enkelt att hamna i frysboxen, de är helt enkelt slösaktiga och för rika för att ta till vara på talanger. Det samma gäller för SPL (se Bangura) men det är helt enkelt lättare att lyckas i SPL p.g.a. av att det är så dåligt motstånd.

Jag hoppas och tror han gör bra ifrån sig i Celtic. Förhoppningsvis stannar han där eller går till Italien, Frankrike, Tyskland eller Holland.
Citera
2014-09-13, 16:37
Medlem
Tydligen blev John inbytt i 62' i sin första match med Celtic.
Är det någon som såg matchen och har något att säga om hans insats?
Citera
2014-09-13, 18:05
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Matchen slutade 2-1, han blev mållös. Celtic släppte in reducering direkt efter att han klev in.
Citera
2014-09-13, 19:17
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Han såg pigg ut. Kämpade på bra längst fram och var ofta konstruktiv när han fick boll.
Citera
2014-09-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerryTibbs
Du bör nog vinna SPL skytteligan och göra bra ifrån dig för att ses som ett första alternativ för en BPL-klubb.[…]

Inte om man heter Georgios Samaras, tydligen

Jag tror det räcker med att spela bra, Premier League-klubbarna är mer intelligenta än att dom stirrar sig blinda på statistik, och Skottland ligger på bra scoutningsavstånd.
Citera
2014-09-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Matchen slutade 2-1, han blev mållös. Celtic släppte in reducering direkt efter att han klev in.

Kan inte vara vanligt att Celtic har spelare som ligger minus i plus/minus-statistiken.
Citera
2014-09-21, 20:27
Medlem
G-spottornados avatar
Spelade från start hemma mot Motherwell idag, utbytt efter 76~ minuter tydligen.
Någon som såg matchen och kan säga hur han spelade?
Citera
2014-09-21, 20:36
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Spelade från start hemma mot Motherwell idag, utbytt efter 76~ minuter tydligen.
Någon som såg matchen och kan säga hur han spelade?

Såg bara delar av andra halvlek. Jag tycker han försöker och visar vilja, men får väl inte så många bollar att arbeta med. Celtic hade en total press under hela andra halvlek och Guidetti blev lite fast mitt i gröten framför mål. Han visar ock stundtals att han fortfarande har bra spelförståelse. Vid ett läge spelade han vidare snyggt till Commons (tror jag det var), vilket var helt rätt beslut eftersom hans lagkamrat fick ett bra skottläge. En annan mer självisk striker hade försökt vända mot mål i det läget och försökt ta avslutet själv. Svårt att förklara situationen, men det råder inget tvivel om att han är rätt klok på plan och vet vad han ska göra i olika situationer.
Citera
2014-09-24, 21:38
Bannlyst
Gjorde sitt första mål för Celtic nyss. Riktigt snyggt, på volley i straffområdet. Blev utbytt i 64 minuten och fick stående ovationer av Celtic-publiken samt Celtic-gänget på bänken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in