Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
FRågan jag vill ställa mig är fall det räcker med att vinna skytteligan i Skottskaligan för att bli en rotationsspelare i Man City?
Är ytterst tvek på den :/
Tidigare dominanter i Skottska ligan brukar hamna i Everton (oftast kanske som startspelare någon säsong men sedan som rotationsspelare) tänker här främst på: Naismith & Jelavic. Även Hull & Southampton har väl varit och försökt plocka russinen ur kakan i Skottland.
Vad tror ni för utveckling ett "best case" scenario i Skottland denna säsongen kan ha på JG karriär?
Du bör nog vinna SPL skytteligan och göra bra ifrån dig för att ses som ett första alternativ för en BPL-klubb. Personligen skulle jag ALDRIG signa för en BPL klubb om jag vore Guidetti. Det är på tok för enkelt att hamna i frysboxen, de är helt enkelt slösaktiga och för rika för att ta till vara på talanger. Det samma gäller för SPL (se Bangura) men det är helt enkelt lättare att lyckas i SPL p.g.a. av att det är så dåligt motstånd.
Jag hoppas och tror han gör bra ifrån sig i Celtic. Förhoppningsvis stannar han där eller går till Italien, Frankrike, Tyskland eller Holland.