2014-09-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Att vara "bra i allmänhet" mot Greklands U-21 som inte hade haft något att hämta ens i Skotska ligan är givetvis inget att dra några växlar av.
Att vara genomusel mot Maribor är ju dock något som knappast stärker ens ställning.
Citera
2014-09-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Att vara genomusel mot Maribor är ju dock något som knappast stärker ens ställning.

Korkad kommentar. Man kan hitta enskilda dåliga insatser av samtliga spelare i världen. Sammantaget har Guidettis 3 konkurrenter i Celtic alla bra säsonger under 13/14 bakom sig medan Guidetti knappt gjort något vettigt på över 2 år.

Störst potential anser jag dock Guidetti har, hoppas kan kan komma tillbaka till tidigare nivå.
Citera
2014-09-06, 15:07
Medlem
junazs avatar
Citat:
Korkad kommentar. Man kan hitta enskilda dåliga insatser av samtliga spelare i världen. Sammantaget har Guidettis 3 konkurrenter i Celtic alla bra säsonger under 13/14 bakom sig medan Guidetti knappt gjort något vettigt på över 2 år.

Störst potential anser jag dock Guidetti har, hoppas kan kan komma tillbaka till tidigare nivå.
Ja, det känns väl ungefär så. Om han inte får en bra start på träningarna och kommer igång snabbt med att visa sin nivå och potential så har jag en känsla av att han (återigen) kommer få nöta en hel del bänk.
Citera
2014-09-06, 15:18
Medlem
anteri17s avatar
Celtic spelar i Europa League. Det medför mer speltid till Mr Guidetti oavsett om han kommer med i deras EL-trupp eller inte.

Till skillnad från i Stoke kommer Guidetti få flera chanser från start. Då gäller det att leverera.
Citera
2014-09-07, 18:56
Medlem
Gallagherss avatar
Han börjar bli till åren, floppvarning.
Citera
2014-09-07, 18:58
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Till skillnad från i Stoke kommer Guidetti få flera chanser från start. Då gäller det att leverera.

Betydligt enklare att näta i Skottland än i PL.
Citera
2014-09-08, 08:57
Medlem
L-illuminatos avatar
FRågan jag vill ställa mig är fall det räcker med att vinna skytteligan i Skottskaligan för att bli en rotationsspelare i Man City?
Är ytterst tvek på den :/

Tidigare dominanter i Skottska ligan brukar hamna i Everton (oftast kanske som startspelare någon säsong men sedan som rotationsspelare) tänker här främst på: Naismith & Jelavic. Även Hull & Southampton har väl varit och försökt plocka russinen ur kakan i Skottland.

Vad tror ni för utveckling ett "best case" scenario i Skottland denna säsongen kan ha på JG karriär?
Citera
2014-09-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
FRågan jag vill ställa mig är fall det räcker med att vinna skytteligan i Skottskaligan för att bli en rotationsspelare i Man City?

Tidigare dominanter i Skottska ligan brukar hamna i Everton (oftast kanske som startspelare någon säsong men sedan som rotationsspelare) tänker här främst på: Naismith & Jelavic. Även Hull & Southampton har väl varit och försökt plocka russinen ur kakan i Skottland.

Vad tror ni för utveckling ett "best case" scenario i Skottland denna säsongen kan ha på JG karriär?
Tror inte City har några framtidsplaner på Guidetti annat än att potentiellt sälja honom för lite sköna slantar. Levererar han i Celtic kommer säkert klubbar som Everton och whatnot bli intresserade och City kan casha in lite grann i alla fall.
Citera
2014-09-08, 11:51
Medlem
Citat:

Naismith har visserligen gjort precis tvärtom. Från rotationsspelare när han kom för att nu ha varit Evertons bästa spelare hittills denna säsong då han tagit en startplats då Barkley skadade sig innan premiären.

Guidetti lär dock inte komma tillbaka till City. Det är nog varken City eller han intresserade av. Guidetti har ett utgående kontrakt och får satsa på att spela till sig ett permanent med Celtic eller om han gör en riktigt bra säsong en klubb på högre nivå.
Citera
2014-09-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tror inte City har några framtidsplaner på Guidetti annat än att potentiellt sälja honom för lite sköna slantar. Levererar han i Celtic kommer säkert klubbar som Everton och whatnot bli intresserade och City kan casha in lite grann i alla fall.

Hur menar du att det ska gå till när hans kontrakt går ut i juni 2015? Vid årsskiften kan han förhandla med andra klubbar. Någon utbildningsersättning utgår heller inte för tiden Guidetti varit i City såvida de inte erbjuder nytt kontrakt.
Citera
2014-09-08, 15:01
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Hur menar du att det ska gå till när hans kontrakt går ut i juni 2015? Vid årsskiften kan han förhandla med andra klubbar. Någon utbildningsersättning utgår heller inte för tiden Guidetti varit i City såvida de inte erbjuder nytt kontrakt.

Det finns vissa källor som antyder att hans kontrakt går ut 2017....
Citera
2014-09-08, 15:10
Medlem
Citat:
Det finns vissa källor som antyder att hans kontrakt går ut 2017....
kontraktet går ut om ett år enligt honom själv.

han snackar lite om det i soran ismails podcast som nyss släpptes: http://svenskfotboll.se/hejasverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in