2013-02-14, 13:10
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nej, folk här verkar ju rätt nöjda om han BARA kommer upp i Henke Larssons nivå... Kanske Sveriges näst bästa spelare genom tiderna, hur skulle det kunna vara något problem för Guidetti? Avdelning hybris..
Med all respekt för Henke men Sveriges näst spelare genom tiderna är nog att ta i. Folk är inte ens eniga om att Zlatan är den bästa utan att Nordahl är det osv...

Återigen, läs vad folk faktiskt skriver och inget annat. Inget som skriver: "Jag är rätt nöjd om Guidetti kommer upp till henkes nivå". Det är helt fel. Det folk skriver är att dem skulle bli jävligt glada om han kom upp till henkes nivå. Låt folk ha den förhoppningen. Fattar inte varför vissa ska börja gråta för att man hoppas det. Guidetti är en joker så är det. Kan bli hur som helst.

Edit: Jag ställer mig också jävligt tveksam till att Guidetti ska stanna i City. Fattar inte hur City tänker där. Han kommer ändå bara bli en bänknötare där troligtvis. På sin höjd blir det ett par inbyten. Fast däremot om han faktiskt skulle lyckas i city och göra succé kommer det bli riktigt bra. En till ordninarie svensk anfallare i ett topplag. Den tackar man inte nej till!
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-14 kl. 13:20.
Citera
2013-02-14, 13:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Nej, folk här verkar ju rätt nöjda om han BARA kommer upp i Henke Larssons nivå... Kanske Sveriges näst bästa spelare genom tiderna, hur skulle det kunna vara något problem för Guidetti? Avdelning hybris..
Klart att det blir en del hybris och stora förväntningar när en svensk talang tar sej så långt som han ändå har gjort. Det är ju rätt naturligt när Zlatan lägger skorna på hyllan inom en "snar" framtid i landslaget ( ) och folk letar efter en sorts ersättare.
Citera
2013-02-14, 13:19
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Med all respekt för Henke men Sveriges näst spelare genom tiderna är nog att ta i. Folk är inte ens eniga om att Zlatan är den bästa utan att Nordahl är det osv...

Återigen, läs vad folk faktiskt skriver och inget annat. Inget som skriver: "Jag är rätt nöjd om Guidetti kommer upp till henkes nivå". Det är helt fel. Det folk skriver är att dem skulle bli jävligt glada om han kom upp till henkes nivå. Låt folk ha den förhoppningen. Fattar inte varför vissa ska börja gråta för att man hoppas det. Guidetti är en joker så är det. Kan bli hur som helst.

Edit: Jag ställer mig också jävligt tveksam till att Guidetti ska stanna i City. Fattar inte hur City tänker där. Han kommer ändå bara bli en bänknötare där troligtvis. På sin höjd blir det ett par inbyten. Fast däremot om han faktiskt skulle lyckas där och göra succé kommer det bli riktigt bra. En till ordninarie svensk anfallare i ett topplag. Den tackar man inte nej till!

Han kommer naturligtvis inte få mycket speltid under våren, men det primära just nu för Guidetti är ju att komma tillbaka ordentligt från skadan. Man får hoppas att han blir utlånad igen till hösten eller något sånt.
Citera
2013-02-14, 13:23
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Han kommer naturligtvis inte få mycket speltid under våren, men det primära just nu för Guidetti är ju att komma tillbaka ordentligt från skadan. Man får hoppas att han blir utlånad igen till hösten eller något sånt.
Jo så kan man säga. Men och andra sidan har vi ju en situation nu med Guidetti där han faktiskt spelar hela matcher. Eller senaste var iaf ett exempel på det. Jag fattar inte då vidare vad det är han ska komma tillbaka till. Han är väl i dagsläget egentligen tillräckligt återställd för att kunna spela i en annan klubb?
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-14 kl. 13:38. Anledning: fel
Citera
2013-02-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mancini har ju sagt att han tror väldigt mycket på John så det är alltid en bra grej, men att han i dagsläget är fjärdeanfallare är både bra och dåligt. Tyder ju på en jäkla talang hos honom men tveksamt om han får spela så mycket vid undantag av inhopp eller någon eventuell skada om han har tur.

Oavsett om han får något inhopp så är han troligen en bit ifrån startelva och det trots att City lär vara på jakt efter en anfallare när läge ges.

Men som du säger så får man inte glömma bort hans unga ålder.

Citat:

Vad yrar du om? Ingen säger att det skulle vara något dåligt att nå Larssons nivå!?! Men att inte ha stora förväntningar på Guidetti är ju bara konstigt. När du inser vilken prestation det är att göra 20 mål i Holland som tonåring så kanske du också kan få upp ögonen för grabben.
Citera
2013-02-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edyll
Vad yrar du om? Ingen säger att det skulle vara något dåligt att nå Larssons nivå!?! Men att inte ha stora förväntningar på Guidetti är ju bara konstigt. När du inser vilken prestation det är att göra 20 mål i Holland som tonåring så kanske du också kan få upp ögonen för grabben.

Jag tror att många ser på Henke som en väldigt stabil och mångfunktionell spelare men inte en spelare som gjorde skillnad mellan förlust och vinst i en tuff match. En given spelare i startelvan men i allra högsta grad utbytbar. Notera att detta inte är min personliga åsikt. Henke var väldigt viktigt, ett spelgeni i många avseenden, eftertänksam och klok i sitt spel och utan några egentliga brister.

Att då "endast" nå upp till Henkes nivå kan nog leda till viss besvikelse eftersom att det är en ny Zlatan folk vill ha. Det är lite deprimerande att resonera så eftersom att vi inte har någon spelare som ens är i närheten av hans potential.
Citera
2013-02-14, 14:45
Medlem
Carlcoolings avatar
En ny "Henke", en ny "Zlatan", personligen tror jag att Guidetti kommer gå sin egna väg
Att Guidetti stannar i City ser jag, till skillnad ifrån många andra som något bra. Han är uppenbarligen inte riktigt redo för att ta steget och bli utlånad. Istället vill han stanna i City under våren, utan press och med chans att få några minuter i PL. Om han istället skulle gått till en mittenklubb skulle förväntningarna på honom varit stora och han hade då blivit tvungen att pressa sig själv till det yttersta.
Det är en av dem sakerna jag gillar mest med Guidetti, ändå fast han är hungrig till tusen är han fortfarande tålmodig.

Tyvärr verkar det vara ett gäng i tråden som inte riktigt fattar att det finns en återställningsperiod efter att man väl rehabiliterat sig ifrån en skada. Jag har under min karriär som internetriddare träffat en del idioter, fast idioti i nivå med att Guidetti skulle tagits med till Argentina-matchen har jag aldrig träffat på förut.
Citera
2013-02-14, 15:41
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
En ny "Henke", en ny "Zlatan", personligen tror jag att Guidetti kommer gå sin egna väg
Att Guidetti stannar i City ser jag, till skillnad ifrån många andra som något bra. Han är uppenbarligen inte riktigt redo för att ta steget och bli utlånad. Istället vill han stanna i City under våren, utan press och med chans att få några minuter i PL. Om han istället skulle gått till en mittenklubb skulle förväntningarna på honom varit stora och han hade då blivit tvungen att pressa sig själv till det yttersta.
Det är en av dem sakerna jag gillar mest med Guidetti, ändå fast han är hungrig till tusen är han fortfarande tålmodig.

Tyvärr verkar det vara ett gäng i tråden som inte riktigt fattar att det finns en återställningsperiod efter att man väl rehabiliterat sig ifrån en skada. Jag har under min karriär som internetriddare träffat en del idioter, fast idioti i nivå med att Guidetti skulle tagits med till Argentina-matchen har jag aldrig träffat på förut.
Att kastat in Guidetti i dem sista 25 hade varit långt från idioti. Hamrén latjar runt med alla möjliga olika sorts forward och dem är inga höjdarspelare heller. Han borde prova alla rimliga alternativ och Guidetti är ett sådant då han också är spelklar. Det bevisade han inte minst dagen innan argentina matchen då han spelade hela matchen med city.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-14 kl. 15:43.
Citera
2013-02-14, 15:44
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Att kastat in Guidetti i dem sista 25 hade varit långt från idioti. Hamrén latjar runt med alla möjliga olika sorts olika forward och dem är inga höjdarspelare heller. Han borde prova alla rimliga alternativ och Guidetti är ett sådant då han också är spelklar. Det bevisade han inte minst dagen innan argentina matchen då han spelade hela matchen med city.

Fast det var väl första hela matchen han hade spelat sen han kom tillbaka från skadan?
Citera
2013-02-14, 15:58
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Fast det var väl första hela matchen han hade spelat sen han kom tillbaka från skadan?
Nä, jag tror det var andra. Han skulle alltså, om han spelat landskampen, bara spelat en match på cirka ett år innan en landskamp emot Argentina.
edit. Oj, såg inte att du skrev hela
Citera
2013-02-14, 16:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Nä, jag tror det var andra. Han skulle alltså, om han spelat landskampen, bara spelat en match på cirka ett år innan en landskamp emot Argentina.
edit. Oj, såg inte att du skrev hela

Det är alltså rena pajaserier att han skulle kallas till landslaget.

...vilket ju i och för sig skulle passa Erik "Scarfen" Hamrén.
Senast redigerad av snillet_1 2013-02-14 kl. 16:11.
Citera
2013-02-14, 16:21
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja och därför är det också rimligt att ge honom en 25:a/halvlek. Man har inte direkt något att förlora på att ha med Guidetti. Guidetti som åtminstone har potential att kunna tillföra något till skillnad från Ranegie
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-14 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in